Brzinar

10/13/2014

Hyundai Veloster

Uvek sam bio opsednut imenima automobila i doživljavao ih kao nešto jako bitno, stalno sam hteo da saznam i nađem šta ta imena znače, čime su inspirisana. Pa nije ih niko tek tako davao, morala su barem nekome u razvojnim centrima velikih automobilskih kompanija biti važna.

Velox na latinskom znači brzo, u kinetičkom smislu, a sufiks "-ster" je očigledno izveden od raznih speedster, roadster i ostalih sličnih obeležja koja se kače na posebne automobile čija forma i karoserija prosto traže nesvakidašnju definiciju. Dakle brzinar, reklo bi se. Veloster. A Hyundai?

Hyundai u nekom slobodnom prevodu znači moderno doba ili sadašnje doba. Moderno, nema šta. Moderni, savremeni automobili su dosadni. Uglavnom su, da, smrtno dosadni. Pojela ih je birokratija. Dizajn sada prati funkciju, nameću se sve strožiji bezbednosni i ekološki standardi, i nema opcije da se oni zaobilaze. Zato sada svi vozimo natekle buhtle sa nekakvim izduženim farovima i nekim razrogačenim grillovima kao da automobil ima facijalis. Moderne automobile kupuju dokone domaćice, one traže veće i deblje i udobnije, a proizvođači samo tovare sa novim, imbecilnim i bespotrebnim klasama i međuklasama automobila.

Hyundai Veloster

Živimo u društvu gde je čovek pre svega potrošač. I kao takav dužan je da troši i kupuje. Što više to bolje, što skuplje, a po mogućnosti i što češće. Moderni automobili nisu zamišljeni da nešto mnogo traju, već da se po isteku garancije i lizinga odmah uzimaju novi, još noviji, još štedljiviji, još sigurniji sa još više infotainmenta, još više gadgeta za igranje... Čini mi se da ljudi počinju da kupuju nove automobile da bi sve drugo unutra radije radili umesto voženja.

A Hyundai je sada četvrti proizvođač na svetu, baš tih modernih automobila. Nema ničeg preterano lošeg u tome, ali taj isti Hyundai je tokom godina lagano gradio svoju reputaciju. Sećam se prvog testa modela Pony u slovenačkom Auto Magazinu gde je kao i svuda u ostatku Evrope na korejske automoble gledano uz blagi podsmeh. Ali evo, stigli su do vrlo čvrste reputacije solidnih, kvalitetnih i pre svega trajnih automobila. Jedino je tu falilo nešto da zagolica maštu mlađe publike. Enter Veloster.

Hyundai Veloster

Retko koji novi automobil me u poslednje vreme zainteresuje da jedva čekam da ga vidim uživo, ali Veloster svakako spada u tu grupu. Već po prvim slikama se moglo zaključiti da Hyundai itekako ozbiljno shvata celu stvar, pa čak do te mere da su otišli u totalnu avangardu i napravili asimetričan automobil. Vozač ima svoja jedna vrata, dok sa suvozačke strane postoje dvoja vrata. Pa ja ne mogu, koliko je to cool ustvari? Obožavam asimetrična rešenja, obožavam i Nissan Cube, možda i nisam baš potpuno normalan...

Hyundai HND-3 Veloster Concept
Hyundai HND-3 Veloster Concept

Veloster je nastao iz koncepta HND-3 Veloster koji je javnosti prikazan na salonu automobila u Seulu. Cela stvar počiva na modifikovanoj šasiji prethodne generacije Kie c'eed. Ali ipak u pitanju je automobil sa naglašenijim sportskim ambicijama nego što je Kia ikad ranije imala. U Detroitu je 2011. predstavljena serijska verzija. 

Hyundai Veloster Turbo

Svi Velosteri su opremljeni rednim četvorocilindrašem od 1.6 litara zapremine, ali prvobitna ili takoreći obična verzija ima 138 konjskih snaga što na ovu masu i veličinu i ne obećava baš mnogo. Entuzijasti širom sveta su prihvatili Velosterov asimetrični fazon, samo je taj problem motora odbijao sve one koji bi i znali nešto ozbiljnije da urade kada se nedeljom ode na stazu. Šestostepeni manuelni menjač je standardni, dok se uz doplatu može dobiti i šestak sa dva kvačila i polugicama iza volana. 

Hyundai Veloster Turbo

Odmah sledeće godine, Hyundai izlazi u susret svima koji su negodovali oko motora, i kači turbopunjač na postojeći motor. Veloster Turbo sada već može ozbiljnije da porazgovara sa konkurencijom. Snaga raste na 204 konjske snage u Americi i Australiji, dok mi u Evropi moramo da se zadovoljimo sa samo 186. Moja pretpostavka je da je tako da se ne bi klala dva modela iz praktično iste kuće. Naime, Kia Pro c'eed GT u Evropi dolazi opremljena sa istom verzijom motora kojom se oprema američka varijanta Velostera. Dakle, Kia očigledno ima naglašenije sportske ambicije od matične kuće, ali šta je tu je... 

Hyundai Veloster Turbo
Hyundai Veloster Turbo R-Spec
Hyundai Veloster Turbo R-Spec

Kao što vidite, Korejanci itekako znaju da naprave lep automobil. Čak štaviše, ne samo da je lep, već ima svoju ličnost i svoju prepoznatljivost. Takođe, sviđa mi se što se Hyundai i Kia konačno spremaju na osvajanje sportski orijentisane teritorije, i ne sumnjam da će im i tu vrlo uskoro cvetati ruže jer ništa ne prepuštaju slučaju. Za nekih 20 godina očekujte sličan post o Kinezima. 

Hyundai Veloster Turbo
Hyundai Veloster Turbo
Hyundai Veloster Turbo
Hyundai Veloster Turbo
Hyundai Veloster Turbo R-Spec
Hyundai Veloster Turbo

You Might Also Like

12 comments

  1. Ovo mi je jedan od najomiljenijih tvojih postova! Vidiš kako možeš da zaintrigiraš i publiku koja se ne razume u sve tehničke aspekte automobilizma! :) I treba tako da pišeš, to je taj prizvuk šaljivog. Go, Mati, Go! :) I narafski, da kažem da nisam imala pojma da su mu takva vrata, ali sam imala pojma koliko je samo prelep!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Mali, trudim se i dalje da razvijem neki opšti stil koji bi prijao širem auditorijumu. :)

      Delete
  2. Ćao vas dvoje (I i M)!
    Meni ovaj crveni ko da ga Spajdermen vozi, kad hoće malo da odmori od veranja :D
    Ne zamerite što upadam ovde, ja nisam neki poznavalac, ali bih ako ikad mognem kupila jednog Volva...to mi nekako po mom ukusu, volim ta bangava kola...al' dobro, ja sam već tetka.. Eto...
    Sviđa mai se vaša komunikacija, malo uživo, malo na netu...:**

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej draga, ćaoooo! :)
      Hehe, nećeš verovati, ali nama je Volvo XC70 idealan porodičan primerak i pričamo o njemu godinama, dok je meni C30 jedan od najomiljenijih modela ikada, tako da, mogu samo da kažem bravo na izboru brenda, jer po meni Volvo može biti sve, samo ne dosadan! :*

      Delete
    2. E taj xc70 je pravi primerak, i za u planine i za na more..ufff! A c30, lutkica, da možemo svuda da se uparkiramo ;))) biće valjda nekad...
      Pozdrav i drago mi je što se nisam izblamirala sa izborom, ( volvo je pre bio nekako četvrtast..;)

      Delete
    3. Hehehe, ćao Sandra, slobodno ti i ubuduće svrati, nije nikakav problem. :)
      Volvo nikad nije bio loš izbor, čak naprotiv. Žene koji biraju Volvo uglavnom i ostatak stvari u životu izaberu dobro!
      Evo može ovakav jedan:
      http://i.wheelsage.org/pictures/volvo/xc70/autowp.ru_volvo_xc70_at_concept_2.jpg

      Delete
    4. Pa mislim da bih savladala....iako je malo avioničast :D Kod mene je slučaj što mi je muž "predao" volan, kaže, navozio se u životu :)
      e, neću više da vas davim...ovo sam morala malo dok mi se kuva punjena paprika za sutra... izvolte! ćao,ćao i laku noć!

      Delete
    5. A šta se vozi? Možda je mužu dosadio konkretno taj automobil... Ivana inače voli punjene paprike :D

      Delete
    6. Ispadoh nevaspitana. Izvolte i ćao,ćao... Maca moja Ivana zna šta je dobro. Punjene paprike svi vole :) samo se vi meni najavite i ja pristavljam...
      Šta se vozi... pa naravno sasvim primenljivi pežo, shodno okolnostima i situacijama...raznim...Naravno da mu je dosadio, i nije što je moj, al' muž bi mi i nova kola ustupio da ih vozim..ili ne bi...sad me pokoleba!! :))

      Delete
  3. Ej, bravo za post i za novi logo i temu na sajtu koju jos nisam stigao da prokomentarisem!
    Hjundaija poput ovog nikad video uzivo ali mi se cini da ovaj Veloster definitivno nije Kiloster :)
    Asimetrija je odlicna! I meni je Nissan Cube neverovatan, kada sam ga prvi put video obisao sa dva kruga oko automobila posmatrajuci kako izgleda...koga briga da li ima usb prikljucak za touch screen kafemat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala puno, Miljane! Drago mi je da ti se sviđa...
      Nema ih kod nas toliko, ali naleteće neki sigurno. Uživo izgleda još bolje nego na slikama, nekako taj stance ne može do kraja da se dočara.

      Delete
  4. @Sandra, moram ovako pošto Blogger već dva dana ne daje opciju Reply na tvoj komentar. :)
    Hvala na pozivu, i nemoj da brineš ako je dao Peugeot, dao bi onda svaki. ;)

    ReplyDelete