Visoki Nivo Prefinjenosti

10/27/2014

Koncept automobila nikad dosta. Bilo je reči o tome već na blogu, ali evo samo da se nadovežem da je to vrlo verovatno najzanimljiviji aspekat sagledavanja automobila. Tu su prave inovacije, tu su najluđe ideje, tu se prvo dokazuju sve najnovije tehnologije, tu se meri zaluđenost i odanost publike i kritičara, tu sve počinje...

Dobar uradak na tom polju su uvek imali Japanci, jer se nikada nisu ustezali da ekstenzivno eksperimentišu i isprobavaju nove i nove stvari. Mitsubishi je svakako brend koji na našim prostorima važi za sinonim pouzdanosti i kvaliteta. Jedni će hvaliti Pajero kao neuništivi terenac, oni drugi će da se kunu u sada već pokojni Lancer Evolution u 10 tomova, a neki treći će da vozikaju iMIEV na struju iako Vlada Srbije ne zarezuje to ni dva posto sa bilo kakvim subvencijama ili drugim pogodnostima. E pa isti taj Mitsubishi je svojevremeno znao da biva vrlo surov i ozbiljan sa svojim koncept kreacijama.

Mitsubishi HSR

Krajem osamdesetih, Mitsubishi je započeo ciklus bijenala koncept automobila koji su svi nosili zajedničku skraćenicu - HSR. Highly Sophisticated-Transport Research sa rimskim brojem 1 je predstavljen javnosti na sajmu automobila u Tokiju, 1987. godine. Njihova visoka sofisticiranost se ogledala prvenstveno u nenormalno aerodinamičnoj karoseriji, koja je i stilski bila potpuno drugačija od svega ikad pre toga viđenog. Splet elektronskih sistema je po prvi put integrisano nadgledao i kontrolisao ponašanje šasije, vešanja, kočnica, aerodinamike i čega sve ne, u skladu sa uslovima na putu, pa čak i u odnosu na vremenske prilike! Pod haubom je dvolitarski četvorocilindraš isporučivao čak 300 konjskih snaga i terao automobil do teoretskih 300 km/h. 

Mitsubishi HSR-II

Posle dve godine je javnosti predstavljen, HSR II, svakako najlepši i najčudniji od celog seksteta. Ovaj put je akcenat stavljen na aktivnu aerodinamiku, mnogo godina pre nego što je to svetu pod nos bacila jedna Pagani Huayra. Ceo sijaset sistema spojlera i krilaca je pružao varijabilnost u koeficijentu otpora vazduha u rasponu od 0.20 do 0.40 Cw. Originalna linija je doterana do savršenstva i automobil je dobio jedan daleko agresivniji ukupni utisak. 

Mitsubishi HSR-III

Trojka je predstavljena 1991. godine, uz daleko nežnije linije. Dodatno je naglašena tunjavost automobila činjenicom da se pod haubom našao tada najmanji V6 motor na svetu, koji je posle u nešto izmenjenom izdanju korišćen u Mitsubishijevim komercijalnim modelima. Trojka takođe polako najavljuje sve gori dizajnerski jezik koji je usledio u poslednja tri nastavka HSR sage. 

Mitsubishi HSR-IV

Četvrta iteracija je bila u vidu kabrioleta koji je nastavio eksploataciju gorenavedenog V6 motora. Linija i ukupni utisak koji dizajnerski jezik donosi sada već odlazi daleko od svemirskog dizajna prva dva HSR modela, i polako zalazi u mediokritet koncept vozila sa početka devedesetih. Tad se jednostavno nije znalo ko od koga prepisuje. 

Mitsubishi HSR-V

Peta generacija je došla na red 1995. godine i izgleda neutešno ružno. Pokušaj da se istovremeno napravi nekakav crossover sa sve targa krovom i da se zadrži forma sportskog automobila se završio vrlo tužno. In other news, automobil je služio kao način da se javnosti predstavi Mitsubishijev revolucionarni sistem ubrizgavanja goriva. Osim toga, jedan tužni bastard.

Mitsubishi HSR-VI

Kraj balade je u vidu šeste generacije koja izgleda kao nijedan automobil na svetu. Taj dizajnerski jezik i taj stil jednostavno... pa ne znam ni šta bih rekao. Previše je čudan za svoje dobro, ne zna čovek da li da ga mrzi ili da mu se divi. Tada je predstavljeno i upravljanje na sva četiri točka i sistemi za automatsko upravljanje vozilom, da se priča zaokruži vrhunskim tehnološkim dostignućima. Već 17 godina više nema sedmog nastavka HSR priče. 

You Might Also Like

0 comments