Kolekcionarska Sekcija - Nikola Stojanović

12/13/2014

Nikola Stojanović

Nikola je među najmlađim kolekcionarima naše scene, ali pored ovog, opasno vlada još jednim hobijem, a to je fotografija. Nikoline fotke pravih automobila ali i onih u svim razmerama savršeno preslikavaju njegovu veliku strast prema četvorotočkašima i pravi su eye candy za sve nas automobildžije. 

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :)

Zovem se Stojanović Nikola. Iz Beograda sam, imam 23 godine. Radim u lokalnoj prodavnici tehnike kao prodavac. :)

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Automobile volim bukvalno otkad sam se rodio. Uvek sam imao dosta autića, ali kao svaki klinac, sve sam ih polomio. Ponovno ludilo za sakupljanjem modela me je uhvatilo 2012. godine, i od tad ne popušta. :)

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

Veličina modela, detalji, itd. Lepše se vide na polici od manjih razmera. Dosta su pogodniji za eventualne modifikacije.

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Skroz prvog se iskreno ne sećam. Otkad me je uhvatio drugi talas ludila, počeo sam sa Bburagovim Ferrarijem F40 u crvenoj boji. Bukvalno sam odlepio za tim automobilom kada sam ga video uživo 2012. godine. Odmah sam otvorio oglase na internetu i našao jedan odličan primerak sa drvenim postoljem. :) Da, posedujem ga i dalje, i još uvek je moj omiljeni model u kolekciji. Kasnije mu se pridružila i žuta verzija.

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj? 

Poslednji model koji sam dodao je Lancia Delta Integrale. Proizvođač je SunStar. Rally auto iz 1990. godine. Obožavam rally automobile iz tog doba, pogotovo Lanciu, tako da bi to bio glavni razlog kupovine istog. :)

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Nemam baš neke stroge kriterijume. Važno je samo da je model kompletan i da nema neke vidljive mane. Najvažnije je da mi se sam model dopadne.

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

Generalno volim sve automobile. Što se tiče brenda, i ne baš. Ali ispred svih bi stavio rally automobile i egzotiku.

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

To je preteško pitanje. Verovatno bi na prvo mesto stavio jedno 50 automobila o kojima sanjam. Trenutno nemam ni jedan auto u 1:1 razmeru u ličnom posedu. Porodično imamo 1991 Toyotu Corollu XL pa se grebem još uvek. :)

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost,  gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Pošto mi finansijsko stanje koči kupovinu nekih HQ modela, veran sam starom dobrom Bburagu i sličnim niskobudžetnim modelima. Prednost u low budget modelima bi dao Wellyu. Stvarno su ozbiljno napredovali u zadnje vreme a cene su im perfektne.

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Već naveo u odgovoru na pitanje broj 4. :)

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš?

Kyosho 1:18 Ferrari f40, lightweight verzija sa crnim felnama i crnim spojlerom. Otkidam na taj model, i nadam se da ću ga jednog dana nabaviti. Naravno, tu je i verzija u 1:12 razmeri koju verovatno nikada neću kupiti…

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?

Nemam neku ideju iskreno, ali voleo bi da vidim Peugeot 405 Pikes Peak u 1:18 razmeri. Mislim da ga niko ne pravi.

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

Na domaću scenu bih dodao možda neke izložbe sopstvenih kolekcija. To bi moglo biti zanimljivo. Berza modela je zadovoljavajuća, može baš dosta finih modela da se nađe. Naravno, tu su i društvene mreže gde se kolekcionari druže i razmenjuju iskustva i modele. 

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

Da. Drugi hobi mi je fotografija. Naravno, najviše fotografišem automobile, kako prave, tako i u razmeri. :)

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Pošto sam i ja relativno mlad i neiskusan kolekcionar, i jos uvek učim, nemam neki preterano koristan savet. Ali jedno je važno, prvo kvalitet, pa onda kvantitet. :)

Nikola Stojanović
Nikola Stojanović

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

I ja bih voleo da znam odgovor na ovo pitanje. :)

Sve fotografije su vlasništvo Nikole Stojanovića. 

You Might Also Like

0 comments