Behind The Iron Curtain

1/12/2015

Ist Models

Gvozdena zavesa, jeste. Istočni Blok. Odmah mi u glavi sevaju slike uniformi, redova za hranu, nekog jada i bede... Svako ima neke svoje vizije. Ipak, za celu tu stvar vezani su mnogi proizvođači mnogih kultnih automobila. Ti automobili su uglavnom izuzetno slabo zastupljeni na tržištu modela, pogotovo kada je moja voljena razmera u pitanju. To je baš bezveze, jer toliko toga ima što bi voleo da imam... A onda se pre nekoliko godina pojavio IST Models iz Kine koji se fokusirao baš na to.

Fiat 124

Njihova ponuda modela u 1:43 je vrlo bogata dok u 1:18 tek imaju nekoliko modela. Jedan od njih je i Fiat 124. Rade ga u raznim, autentičnim bojama koje su karakteristične za taj period tako da su tu bela, bež, žuta, crvena, šerpa plava, zelena... Za svakog ponešto. Takođe uz neznatne izmene na tržište su pustili i Seat i Lada verzije istog automobila. Meni je ipak original najdraži. Nabavio sam ga na jednoj od autićarskih berzi po vrlo povoljnoj ceni i baš mnogo volim ovaj model.

Fiat 124

Inače, Fiat 124 je jedan od najbitnijih automobila u dugačkoj i plodnoj istoriji italijanskog proizvođača. Predstavljen je svetu 1966. tako što je izbačen iz aviona. Sa padobranom, naravno. Direktan naslednik našeg dragog "Tristaća", 124 je odmah sledeće godine proglašen automobilom godine u Evropi. Nije ni čudo, jer je Fiat napravio jedan vrlo napredan i moderan automobil, nadasve lagan, sa vrlo sposobnim vešanjem i kočnicama, kao i paletom motora od 1.2, 1.4, 1.6 i 1.8 litara zapremine. Jedino je četvorostepeni menjač nasleđen od prethodnika. Već 1974. stodvadesetčetvorku je zamenio 131 Mirafiori, ali možda o njenoj popularnosti i uspehu najbolje govori činjenica da je proizvođena u raznim državama, u raznim verzijama, bukvalno širom planete.

Fiat 124 Special

Možda je najpoznatija izvedba VAZ 2101, poznatiji kao Žiguli. Lada je proizvođena u AvtoVAZovim fabrikama po licenci, ali je Fiat za tu priliku potpuno modifikovao vešanje, kočnice, motore... samo su vizuelno isti. Seat je takođe, dok još nije bio pod Volkswagen proizvodio svoju verziju, sa nepromenjenim imenom, 124. Ovaj lepotan je sa manjim ili većim izmenama takođe proizvođen u Indiji, Egiptu, Turskoj i Bugarskoj. Kia ga je po licenci radila za domaće, korejsko tržište.

1/18 Ist Models Fiat 124
1/18 Ist Models Fiat 124

Sa prednje strane imamo relativno neubedljiv branik i pinove u bezbojnim migavcima koji bi trebalo da nas odmah odvrate od modela. Ali tu je i hromirana rešetka i glavni farovi sa sitnim dvostrukim pinovima koji uopšte ne izgledaju loše, minijaturni Fiat logo i old school italijanske crne tablice. Presladak je sićušni migavac na krilu, a točkovi totalno sočno izgledaju, felnice su dobro izvedene, dok whitewall upotpunjuje graciozni ukupni utisak.

1/18 Ist Models Fiat 124
1/18 Ist Models Fiat 124

Hauba se otvara ka napred, doduše nedovoljno, ali ipak otkriva da su male rešetkice samo reljefne i da je motorni prostor jako lepo urađen za ovaj cenovni rang. Da, doslovno sitna crevca, u crvenoj i crnoj boji, belo akcentovane posude rashladnih tečnosti, ceo ugođaj je tu, vrlo lep za plaćenih 30 evra.

1/18 Ist Models Fiat 124
1/18 Ist Models Fiat 124

Brisači možda izgledaju malčice jeftinije, ali sa druge strane tu je unutrašnji retrovizor i ručke za sve putnike osim vozača. To je onako, baš sladak detalj, uz imitaciju braon velura na sedištima. Nažalost, ne otvaraju se zadnja vrata, ali prednji par fino i glatko pruža upliv u toplu unutrašnjost. Sa unutrašnje strane vrata su korektno ofarbani ručka i podizač prozora, generalni utisak unutrašnjosti je baš simpatičan. Odražava duh tog vremena, farbanje je koliko toliko precizno i celokupni jeftini utisak pravog automobila je lepo prenesen. Farbanje lajsni oko prozora samo dodatno uokviruje celu stvar, sa sve finim kvakicama na vratima.

1/18 Ist Models Fiat 124
1/18 Ist Models Fiat 124
1/18 Ist Models Fiat 124

Sa zadnje strane je period correct kvadratna tablica, a farovi razočaravaju sa tim tako vidnim pinovima. Međutim tu su i katadiopteri, kao i neugledni, mali, mršavi izduv, te sve nekako izgleda kao da je na svom mestu. Kada otvorimo gepek, sa leve strane je nežno ušuškan rezervni točak.

1/18 Ist Models Fiat 124
1/18 Ist Models Fiat 124
1/18 Ist Models Fiat 124

Sa donje strane automobila imamo nežno naglašenu izduvnu cev u drugoj boji, logo kompanije, lepo odslikan i na namerno šturo dizajniranoj ambalaži, "Fiat 124", "Made In China" i to mu dođe to.

1/18 Ist Models Fiat 124
1/18 Ist Models Fiat 124

Neki modeli jednostavno ne traže neke dubokomisaone recenzije već se u njima uživa na prvu loptu uprkos tome što smo svesni svih brojnih nedostataka. Mislim, da je sve manje takvih trenutaka jer apetiti i kriterijumi svih kolekcionara rastu i bivaju sve oštriji, a ovaj Fiat je jedan od poslednjih odstupnica gde možemo jednostavno da se vratimo u detinjstvo i uživamo u modelu, pogotovo za ovaj novac. U poslednje vreme su preprodavci krenuli sa nekim nebuloznim iznosima tako da požurite sa nabavkom! Toplo preporučujem ovaj model svim kolekcionarima koji gaje simpatije prema automobilima koji su bili česti na našim putevima.

1/18 Ist Models Fiat 124

You Might Also Like

0 comments