Terminator

1/19/2015

Hummer H1 Pickup

Istoimena filmska franšiza je jedna od najmoćnijih i najpopularnijih u istoriji kinematografije. S obzirom na činjenicu da nam se ove godine sprema i peti nastavak, očigledno je da fama oko iste ne jenjava. Naprotiv, i Schwarzenegger se vratio, nakon što je u četvrtom nastavku bio opravdano odsutan. Ako se ne sećate, tada je bio guverner Kalifornije, pa nije imao baš toliko vremena da se bavi onim što najbolje radi. Bio je nepunih osam godina na toj poziciji i otprilike u tom periodu je i postalo javno koliko on voli Hummer. Jedan mu nije bio dovoljan, poseduje ih nekoliko... Ali čak ni Terminator lično, u ulozi guvernera Kalifornije nije mogao da spasi Hummer od propasti. 

Hummer H1 Pickup
Hummer H1

Humvee iliti High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV) je vozilo koje je nezavisna kompanija AM General, poznata po proizvodnji vozila za vojnu upotrebu, razvila po specifikacijama američke vojske koje datiraju još iz 1979. Zamišljen je kao svemogući zamenik za legendarni Willys Jeep i njegov spiritualni naslednik za novo doba u kojem je sve veće, jače, snažnije i brže. Dve godine kasnije sa američkom vojskom je potpisan ugovor o razvoju prototipova, a onda 1983. i zvanična saradnja sa prvom porudžbinom od 55.000 vozila u mnogobrojnim izvedbama i konfiguracijama. Ugovor je još tada bio težak 1.2 milijarde dolara, što je u današnjem novcu otprilike 2.85 milijardi dolara. Do dana današnjeg ih je proizvedeno ukupno 281.000 za potrebe raznih vojnih jedinica širom sveta. 

Hummer H1

Gospoda iz AM Generala, potpomognuta austrijskim pastuvom iz naslova mog današnjeg teksta su skontala da bi se moglo prodati i malo civilnih varijanti Humveeja, te su pustili prva vozila u prodaju 1992. Naravno, bila su prilagođena civilnoj upotrebi uz brojne modifikacije, koje se uglavnom odnose na udobnost u unutrašnjosti vozila. Civilni Humvee se u slobodnoj prodaji pojavio pod imenom po kojem ga ceo svet zna - Hummer. 

Hummer H1

U trenutku kada se pojavio na tržištu, Hummer je bio jednostavno najagresivnije terensko vozilo koje ste mogli da zamislite. Uglovi napadanja nagiba, rastojanje do tla, mogućnosti kretanja kroz vodu i pregršt drugih parametara bitnih kod pravih terenaca su jednostavno bili oterani do takvih ekstrema da nije bilo drugih vozila koja bi tome mogle ikako da pariraju. Kao što je bio slučaj i sa vojnom izvedbom, postojalo je više različitih vrsta karoserije: kabriolet, hard top, pickup sa dvoja ili četvora vrata, i nezaobilazni karavan koji je najomiljeniji među civilnim korisnicima. 

Hummer H1 Wagon
Hummer H1

General Motors je otkupio ime i prava 1998. i kada je na tržište izbačen naslednik H2, originalni Hummer je uz neznatna osveženja nastavio sa dodatim H1 na kraju. Od tada je u ponudi po prvi put bio i jedan benzinski motor, V8 Vortec od 5.7 litara zapremine. Do tada, a i posle toga uglavnom su se upotrebljavali različiti dizel V8 motori, sa zapreminama koje variraju od 6.2 do 6.6 litara. 

Hummer H1 Wagon

H1 Alpha je 2006. poslednji put ponuđen na tržištu sa gomilom novih komponenti, a već dve godine kasnije General Motors je počeo da dovodi u pitanje da li im se brend uopšte isplati. Tri godine nakon gašenja proizvodnje legendarnog H1, General Motors je objavio svoj bankrot i sa time i činjenicu da je Hummer brand na prodaju. 

Hummer H1 Convertible

Kineski Sichuan Tengzhong je bio najavio kupovinu brenda Hummer, ali kada nisu naišli na podršku od strane kineskog ministarstva privrede, cela stvar je pala u vodu. Pokušavali su na sve načine, čak i u okviru privatnog sektora da nešto urade, i time ne ostave 3000 ljudi bez posla, ali jednostavno nije im se dalo. Sedmog aprila 2010. je saopšteno zvanično i definitivno gašenje brenda i poziv na otkup preostalih 2.200 vozila. 

Hummer H1 Convertible

Terminator je tako umro, i dok deda Arnold i dalje žari i pali Holivudom, Hummer ostaje kao jedna lepa uspomena na vremena kada se moglo.

You Might Also Like

2 comments

  1. Evo, ja svratih malo i prelistah tvoje postove. Vidim da ima kolekcionara.. za primer. Nego, da l je moguće da nema kolekcionarki...hm..
    I naravno, kod Terminatora zastadoh. Prvi deo sam gledala čim je stigao u bioskop, pa opet sutradan. I još nekoliko puta narednih godina. Koliko je mene fascinirala ljubavna priča u onom silnom gvožđu, zgarištu i putovanju kroz vreme... uf!!
    Ovaj Hamer je opak. Ala piči po kamenju. Ipak, bilo bi mi malo neprijatno unutra..
    Pozdrav za Ivanu i tebe. Koje kolače volite?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, Sandra, ja baš volim kad svratiš, tako da slobodno praktikuj to češće. :) Kolekcionarki navodno ima jedno dve u celoj Evropi, nisu sa našeg govornog područja, mada možda im nekad i uđem u trag i dokažem da nisu mitska bića.
      Terminator je deo odrastanja, i naravno kako suzu ne pustiti na takav kult od filma? Deo kad on uranja da se istopi na kraju filmu je jedna od najužasnijih scena iz detinjstva, realno.
      Kolače volimo različite - ja samo čokoladne, Ivana samo voćne. :D

      Delete