Automobil Mog Detinjstva

2/27/2015

Norev

Norev je jedan od meni najdražih proizvođača modela u razmeri 1:18. Ima boljih, ima kvalitetnijih, ima skupljih, ali Norev jednostavno ima sjajan odnos cena/kvalitet i ima izuzetno zanimljivu ponudu modela. Pogotovo ako volite francuske automobile, kao ja. Na nekim detaljima su i dalje komični u odnosu na jedan AUTOart, ali tim "omaškama" me podsete na činjenicu da su to što ja skupljam i dalje u neku ruku igračke i da ja u stvari volim da se igram njima. Kao što sam se kao dete igrao sa Matchbox, Majorette, Hot Wheels i Corgi autićima. Porasli su autići, porastao sam i ja, ništa se nije promenilo. 

Volkswagen Golf

Odmah posle Drugog svetskog rata, nadomak Lyona u Francuskoj, braća Veron su osnovala kompaniju Norev i dali joj ime tako što su svoje prezime okrenuli naopako. Krenuli su prvo sa plastičnim igračkicama, a prvi modeli automobila su bili u razmeri 1:43, pa su im se ubrzo priključili i majušni drugari iz razmere 1:87. Kasnije je jedan od braće osnovao i gorepomenuti Majorette, koji je u jednom trenutku progutao Norev kao kompaniju, nakon što je i sam postao deo Simba Dickie grupacije.

Volkswagen Golf

Danas je Norev jedan od vodećih proizvođača modela automobila u raznim razmerama, sa velikim akcentom na evropske aute. Veoma je drag u mojoj kolekciji i mislim da će uvek da bude prilično zastupljen u istoj. 

Volkswagen Golf

A njegovo veličanstvo Golf... To je već jedna sasvim drugačija, daleko uspešnija priča. On je etalon po kome se mnoge stvari mere. On je gospodar svoje klase. On je najbolji automobil koji bi ikad mogli da imate. Jer objektivno, više od njega vam ne treba. Ni po kom merilu. Predstavljen je 1974. a sada je aktuelna sedma generacija. 

Volkswagen Golf

Golf je drugi najprodavaniji automobil svih vremena i proizvedeno ih je više od 30 miliona primeraka. Posle devet godina proizvodnje prve generacije, 1983. je na svet došla "dvojka" iliti "guzonja". Predstavili su je na salonu automobila u Frankfurtu. Prvo što se odmah primećuje je da je porasla u širinu, visinu i dužinu, malčice je otežala, zaokruglila se, i, samim tim, nabacila par kila. Dvojka se do 1991. proizvodila pod fabričkom šifrom Typ 19E, a samo u '92, pred kraj proizvodnje se šifra promenila u Typ 1G. Ukupno ih je svetlost dana ugledalo nešto malo preko 6.3 miliona primeraka. 

Volkswagen Golf

Za devet godina, štancalo se mnoštvo limited edition verzija sa troje ili petoro vrata, ali regularni nivoi opreme su bili C, CL, GL i GT, uz nezaobilazne sportske GTI verzije, koje su opet imale pregršt različitih izvedbi. U Sarajevu se u TAS fabrici od 1985. proizvodio "guzonja" sve do 1992. kada je počeo rat u Bosni, i radile su se 1.3 i 1.6 benzinske i 1.6 dizel verzija, u C i CL nivoima opreme, a postojao i JX samo za Jugoslaviju koji je i najniži nivo opreme ikad rađen na dvojci. Nije imao ni bočne migavce, već grb grada Sarajeva. Uprkos tome bio je voljen, mažen i pažen i ostao je simbol Bosne i Hercegovine. Nekome je to sve smešno, glupo ili šta već. Ja svoju Bosnu volim. I njene Golfove dvojke sa njom. Zato sam i morao da nabavim ovaj model čim se ugrabila prilika. 


1/18 Norev Volkswagen Golf CL
1/18 Norev Volkswagen Golf CL

Naravno, Golfić je morao biti crveni. Kada pomislim na ovaj auto, uvek je crven u mislima. Još sa ovim najjeftinijim mogućim, čeličnim felnama, to je to. Norev je skroz dobro odradio model, iako mu možda fale neki luksuzniji momenti da bi dobio kultni status među kolekcionarima. 


1/18 Norev Volkswagen Golf CL
1/18 Norev Volkswagen Golf CL
1/18 Norev Volkswagen Golf CL

Sa prednje strane odmah primećujemo farove bez pinova ali i migavce koji su možda previše crveni, a tu je i Wolfsburška registracija, da osećaj autentičnosti bude potpun. Kada podignemo haubu, ispod je malecni motor sa odrađenim kablovima, posudicama, lepo akcentovanim obojenim delovima... sve skupa izgleda lepše nego što je to sve u 1:1 ikad moglo da izgleda. 


1/18 Norev Volkswagen Golf CL
1/18 Norev Volkswagen Golf CL

Čak ima i mali crveni poklopac merača nivoa ulja, kad se malo bolje pogleda. Na haubi su čak odrađene i male brizgaljke perača šoferšajbne i uvučena antena za radio. Brisači su đene-đene, ali zato svaki prozor ima urađene crne lajsne zbog čega model izgleda daleko ozbiljnije i skuplje. 


1/18 Norev Volkswagen Golf CL
1/18 Norev Volkswagen Golf CL

Sa strane imamo prikaz felni u svoj sili i slavi, crne lajsne, skroz simpa odrađene kvake, retrovizore, i opet jedina zamerka u vidu previše crvenih bočnih migavaca. Amortizeri su funkcionalni, što sam tek posle nekog vremena slučajno otkrio. "Function" nalepnica na C stubu otkriva koja edicija je u pitanju, mada u suštini pred sobom imamo najobičniji CL nivo opreme. 


1/18 Norev Volkswagen Golf CL
1/18 Norev Volkswagen Golf CL
1/18 Norev Volkswagen Golf CL

Na zadnjoj strani dominira Golf natpis u originalnom fontu, opet previše narandžasti migavci, otvaranje gepeka i podizanje police kao i zadnja antenica koja se ponosno šepuri nad svim ovim navedenim elementima. Posebno drag detalj je mala zakačaljka za šlepanje. 


1/18 Norev Volkswagen Golf CL
1/18 Norev Volkswagen Golf CL

Unutrašnjost nije tapacirana, ali odiše istom onom jednostavnošću na koju smo svih ovih godina navikli kada su "guzonje" u pitanju. Samo fali jelkica na retrovizoru i karakteristično, tamno zeleno svetlo instrument table. U sivilu i crnilu plastike, ipak su svi neophodni detalji tu, slike govore same za sebe. 


1/18 Norev Volkswagen Golf CL
1/18 Norev Volkswagen Golf CL

Donja strana ne obiluje detaljima, te su tu prednje i zadnje vešanje, sa određenim elementima motora i prednje osovine donekle naglašeni, a "zlatna" izduvna cev je izdvojena svojom svečanom nijansom. Dalje kaže Norev 1/18, Made in China i Volkswagen Golf. Sve jasno. Model je nabavljen posredstvom dragog kolege iz Austrije, po vrlo povoljnoj ceni. I dalje me usrećuje svakog dana. 

You Might Also Like

3 comments

  1. Nezaobilazna dvojka... moj prvi auto.... nije najlepsi tog doba ali ne prevazidjen i dan danas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spomenik jedne ere, pod ruku sa Mercedesom W123. :)

      Delete