Kolekcionarska Sekcija - Dejan Poboljšaj

2/21/2015

Dejan Poboljšaj

Iz Švajcarske se vraćam bližim krajevima, i po prvi put sam u prilici da "ugostim" jednog kolegu iz Slovenije. Dejanova najveća ljubav se zove Eleanor, a njegova strast su uglavnom muscle cars. Spremite se za jednu brutalno dobru kolekciju! 

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :)

Pozdrav svima. Moje ime je Dejan Poboljšaj, sam iz Slovenija, konkretno iz Trbovelj, imam 36 godine. Po obrazovanju sam univerzitetni diplomirani ekonomist a u životu se bavim vođenjem nacionalnih in međunarodnih projekata.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Pa modeli automobila su u mom životu prisutni več od malih nogu. Kao klinac imao sam puno modela autiča razmera 1:64, 1:43, 1:24 in po koji 1:18 a u tom doba njihov primarni namjen je bilo igranje. Od prilike oko pre 9 godina, kad sam si uredio lastni stan, pa mogu da kažem, da sam se aktivno počeo baviti skuplanjem modela automobila razmeri 1:18 i to zato jer su mi baš dragi u 1:1 a za ta razmer je potrebno imati para, pa je onda 1:18 odlično.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

U početku sam skupljao modele razmera 1:24 a sam brzo shvatio, da razmer 1:18 pruža bolji uvid u sam model automobila jer ima više detalja in tako pruža realniju sliku u odnosu na razmer 1:1.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Prvi model je bio Shelby Collectibles 1966 Ford Mustang Shelby GT350R (#201 Walt Hane). Nabavio sam ga od prilike pre 8 godina na skijanju, neznam tačno gdje, kad sam shvatio, da modeli razmera 1:24 koje sam skupljao u početku nisu OK i sam za dobijen novac od prodaje kolekcije modela 1:24 nabavio omenjeni model. I da, model je još uvjek u mojoj kolekciji a mu fali embalaža.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

Pa da, kolekcija se stalno uvećava, jer uvijek uspijem pronači koji model koji mi fali a po drugoj strani koji model iz kolekcije i prodam jer imaju drugi modeli prioritet. A generalno kolekcija se uvečava. Poslednji model koji sam dodao je bio GMP 1993 Ford Mustang Cobra Street Fighter jer se polovina moje kolekcije sestoji od Ford Mustanga. Moj omiljeni auto.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Pri izboru modela za kolekciju moj prvi kriterij predstavljaju moje želje i moja percepcija svijeta automobilizma, to je koji model želim u kolekciji. Na osnovi takozvanog „wish lista“ tražim modele i u toj fazi implementisuju se ostali kriteriji koje vodim pri izboru modela – proizvođač, ustrezno farbanje, detajli, kvaliteta izrade. Jedan od kriterija je i cena a ona ne igra neku bitnu ulogu. Prioritet kod mene imaju Ford Mustang modeli, nakon njih modeli American muscle cars onda modeli evropskih oldtimera (BMW, Porsche, Opel, itd.) pa zatim ostali.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

U razmeri 1:1 preferiram Ford Mustanga u svim verzijama tako da ljubav prema tom avtu kroz godine i modele samo se uvečava.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

Model o kojem sanjam non-stop je 1967 Ford Mustang Shelby GT500 Eleanor a ako sam malo realniji konstantno sanjam o svim verzijama Mustanga. Trenutno vozim 2010 Audi A4 2.0 TDI S-line.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost,  gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Pa naravno da imam favorita, a kod mene je uvjek na prvom mestu model a onda ga tražim između mojih favorita. Najviše volim GMP i ACME jer oni proizvode najbolje i najdetalnije modele American muscle cars. Omlijeni proizvođači su mi CMC, AUTOArt, Minichamps, Kyosho, HW61, Exact Detail i slično. A kako sam kazao na prvom mjestu je uvjek model koji preferiram. 

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Meni osobito najdraži model u kolekciji je Shelby Collectibles 1967 Ford Mustang Shelby GT500 Eleanor jer mi jo to najlepši automobil na svijetu i to mi je moj „dream car“. A ako uvidimo najdraži model u smislu cene onda su to svi GMP-jevi modeli u kolekciji jer oni su zaista izvanredno izrađeni, jako detaljni i jako rijedki zato sam non stop u potrazi za modelima tog proizvođača.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš?

Model kojeg moja kolekcija očekuje več dugo vrijeme jeste CMC Porsche 901. Mnogo puta sam ga gotovo kupio, a mi je prioritet Ford Mustang i sva čuda od Amercan muscle cars, tako da sam se odlučio, da ču CMC-jev Porsche 901 nabaviti u bližoj ili daljoj budućnosti.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?

Ja osobito nemam tovrstnih problema. Adaptiram se na modele koje se proizvođe i koji su na mojoj „wish listi“. A osobito ne bi imao ništa protiv, da GMP izradi 1967 Ford Mustang Shelby GT500 Eleanor visokog kakovostnog razreda sa puno detalja ili da AUTOArt izradi više verzija Mustanga radi njihove razine kvalitete rada modela.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

U Sloveniji kolekcionarska scena nije baš nešto. Poznajme nekoliko ljudi koji se tome bave ima i spletna stranica i jedan forum, nešto aktivnosti može da se nađe i na spletnim stranicama a to ti je uglavnom sve. Nije mi poznato kakva je scena u glavnom gradu a mislim da i tamo nije baš razvita. Poznajem nekoliko ljudi sa Facebooka koji se tome bave a po drugaj strani na Facebooku nije ni jedne slovenske grupe kolekcionara automobila. A sa druge strane ako pogledam države bivše SFRJ je situacija potpuno drugčija. Preko Facebook grupa non-stop sam u kontaktu sa kolegima kolekcionara imaju, znam za berze znam ako ko nešto prodaje, kupuje, mogu da komuniciram sa svima bez jezikovnog problema i slično. 

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

Nemam nekih drugih omembe vrijednih hobija. 

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Savjetovao bi jim, da su pažljivi kad odnose odluke o kupovini ili prodaji modela i da si u toj fazi uzmejo dovoljno vrijemena da podneju odluke. Osobita neka budu pozorni na kvalitetu modela jer je ona važnija od kvantitete modela. Bolje jedan odličan model neko 5 modela nizkog kvaliteta. Where there is a will there is a way.

Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj
Dejan Poboljšaj

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

Na ovoj tački mog života bi rekao dokle sam živ, a postoje još i drugi faktori koji mogu da imajo uticaj na moj hobi a za njih i neznam kad če se pojaviti ako več znam koji su. U bistvu sa kolekcionarstvom ču se baviti dok če mi svi faktorji to dozvolavati. Gde sebe vidim za 5 – 10 godina reeći ču samo sljedeće: yesterday is history and tomorrow is a mystery so take this moment and make the best of it.

Sve fotografije su vlasništvo Dejana Poboljšaja

You Might Also Like

0 comments