Najskuplja Corolla Na Svetu

2/16/2015

Lexus LFA

Koliko novaca sme da košta jedan superautomobil? Cenovni rang neke niže klase u kojoj su se uvek kretali Gallardo, McLaren MP4-12C i Ferrari 458 Italia zavisno od opreme varira tu negde oko 200K evra. Viša klasa je naravno više novca, srazmerno ekskluzivitetu samog vozila, i cenu neretko uopšte ne diktiraju vozne osobine. Veyron je uvek bio preko milion evra. 

Lexus LFA
Lexus LFA
Lexus LFA

Vole ljudi te cifre, prosto je to neki kao, pokazatelj nekih vrednosti, iako u realnosti većina tih automobila nisu toliko daleko jedan od drugog po performansama. A koliko sme da košta jedan japanski superautomobil? Ceo svet je poludeo za Nissanom GT-R, jer takve vozne karakteristike jednog sportskog automobila nigde ne mogu da se nađu za manje para. On je sebi obezbedio mesto legende svetskog automobilizma, to je sigurno.

Lexus LFA
Lexus LFA

Ali, ima još jedan kosooki koji je meni uvek bio daleko zanimljiviji. I nekoliko puta skuplji. U vreme kada se pojavio mogli ste za te pare da kupite TRI Lamborghinija Gallarda. Koji možda izgledaju i brže i skuplje i moćnije i egzotičnije i šta sve ne. Ali to ipak nisu. LFA, superautomobil kompanije koju apsolutno nikako ne možemo povezati sa takvim automobilima. Lexus je Toyotina divizija koja pravi udobne i pouzdane limuzine, terence, crossovere, hybride... Uzbuđenja za zubare, arhitekte i ostale čiji posao prosto izgara od životne energije, dešavanja i dinamike. Kako je moguće da su se oni pojavili sa ovakvim automobilom?

Lexus LFA
Lexus LFA
Lexus LFA

LFA izgleda nepogrešivo japanski, tu nema dileme. Čim ga pogledate jasno je. Tradicionalna obuzdanost i hladnoća, odsustvo jasno iskazanih emocija, sve je tu. A ipak se odmah vidi da je u pitanju vrlo ozbiljna monstruoznost na točkovima. Agresija se ispoljava kroz detalje. Špicevi "sevaju" na prednjim farovima, zadnje svetlosne grupe su ukomponovane u ogromne rešetke za hlađenje, a najpikantniji detalj na automobilu je svakako usisnik vazduha iza B stuba. LFA je visoko na mojoj listi želja modela u razmeri 1:18 jer prosto ne mogu da se nagledam ovih divota. Kada bude konačno stigao jednog dana, okupiraće dobar deo mog slobodnog vremena, to je sigurno. 

Lexus LFA
Lexus LFA
Lexus LFA

Zašto jedan Lexus košta kao tri Lamborghinija? Zato što je razvijanje modela trajalo deset godina. Zato što je svo znanje i iskustvo koje je Toyota nakupila svojim učešćem u Formuli 1 satkano u ovaj automobil. Zato što se nije štedelo na testiranjima u svim mogućim i nemogućim uslovima, na svim najpoznatijim i najbitnijim stazama na svetu. Zato što se nije štedelo ni na materijalima. Zato što je za svoj dvadeseti rođendan Lexus hteo da pokaže svetu da mogu da naprave ultimativnu vozačku mašinu i da nisu uštogljena marka za debele bankare i domaćice sa severnoameričkog kontinenta. 

Lexus LFA
Lexus LFA
Lexus LFA

Na salonu automobilu u Tokiu 2009. predstavljen je javnosti LFA, sa najavljenom cenom od približno 400 hiljada američkih dolara. Proizvodnja je ograničena na samo 500 primeraka, a Lexus uopšte ne očekuje profit od zarade, jer je sve na automobilu i u vezi sa njim preskupo i rađeno bez ikakvih kompromisa. Morate priznati da takve stvari obaraju sa nogu, voleli vi Japance ili ne. 

Lexus LFA

Svaki primerak je ručno sastavljan u Toyotinoj Motomatchi fabrici, tempom od 20 komada mesečno. Mogućnosti personalizacije za posebno probranih 500 kupaca su bile praktično beskonačne. Boje, materijali i svi mogući dizajnerski elementi su bili potpuno podložni željama probranih srećnika. 

Lexus LFA
Lexus LFA

Pod haubom je V10 motor od 4.8 litara zapremine koji isporučuje 560 konjskih snaga i omogućava maksimalnu brzinu od 326 km/h. Razvijan je u saradnji sa stručnjacima iz Yamahe, a posebno su se potrudili oko toga da mu omoguće da što više zvuči kao pravi motor bolida Formule 1. Šestostepeni sekvencijalni menjač "radi" na polugice iza volana, i čini da ubrzanje od 0 do 100 km/h prođe za tren, što je u realnosti nekih 3.6 sekundi. 

Lexus LFA
Lexus LFA

Uprkos visokoj ceni, mnogi su pokušavali da nađu neku ozbiljniju manu kod LFA i nisu baš uspeli. Jeremy Clarkson se žalio što Lexus nema držače za piće i nema gde da stavi svoju prvu jutarnju kafu. Eto, ja kafu ne pijem tako da ni tu zamerku ne uvažavam. Ovo je nešto najbliže terminu "savršeni automobil", ako je ikada jedan postojao. 

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Instagram