Clingi

3/30/2015

Renault Twingo

Spljeskana žaba. Tako ga jedan moj prijatelj zove. Clingi. Tako ga je moja žena prozvala, uvek ima neki svoj blesavi nadimak za bića i stvari koje voli. Clingi je naš prvi automobil i naša prva ljubav koja nikad zaborava neće imati. On je Renault Twingo prve generacije, iz 2001. godine. Kupili smo ga polovnog u Pančevu par dana posle nove godine 2013. Za prvi auto, za nas dvoje (i onu dvojicu naših mačkova) je sasvim dovoljan. Da li sam rekao da ga mnogo volimo?

Renault Twingo

Zamišljen kao spiritualni naslednik i zamena za legendarni Renault 4, Twingo je svoje okice i nasmejani grill prvi put promolio u svetlost dana na sajmu automobila u Parizu 1992. mada je prodaja počela tek sledeće godine. Glavnu reč je vodio Patrick Le Quément, čovek koji je dugo bio šef dizajna u Renaultu, i koji je zaslužan za još neke quirky/weird proizvode kao što je recimo Megane druge generacije. Majušni budžet od tadašnjih 700 miliona dolara je dodeljen za razvoj projekta koji je više puta kroz razne iteracije oživljavan i opet zakopavan. 

Renault Twingo

Glavna ideja je bila ponuditi duhovnog naslednika četvorke, koji će biti jeftiniji od ostalih, bolji od konkurencije, konstrukcijski jednostavan i bogat šarmom. Naravno, zadatak nije bio lak, ali je predstavljao jedan sladak izazov. Isprva su čelnici bili protiv Twingovog nasmejanog lica i živih boja koje su bile namenjene i enterijeru i eksterijeru. Na kraju su popustili verujući instinktima dizajnerskog tima. Nisu pogrešili. 

Renault Twingo
Renault Twingo

Twingo, u suštini spoj tri imena plesa u jedno (twist-swing-tango), slatki mali gratski vrtiguz je svoje korene u vizuelnom smislu pokupio sa tri različite lokacije. 

Renault Twingo
Renault Twingo

Originalne skice tima koji je predvodio Gaston Juchet su u principu "pobedile", a u tom timu je za eksterijer bio zadužen Jean-Pierre Ploué, dok je funky enterijer delo gospodina po imenu Gérard Gauvbry. Patrick je ipak postavio proporcije i opštu siluetu automobila, delom baziranog na popularnom Renaultu 5. 

Renault Twingo

Naravno postojala je i varijanta koju je predložila legenda automobilskog dizajna Marcello Gandini, na kojoj možemo videti kako bi Twingo izgledao u ruhu malog gradskog Lamborghinija, sa stilskim elementima pozajmljenim sa Diabla. 

Beskid 106

Ipak, glavna inspiracija za mali gradski monovolumen, ponesena uspehom i praktičnošću daleko većeg Espacea je ipak potekla van granica Francuske. Poljski FSM je u njihovom razvojnom centru BOSMAL polako osmišljavao modernog i ambicioznog naslednika za popularnu "peglicu" iliti Fiat 126P koji su po licenci italijanskog proizvođača sklapali u svojim pogonima. Prototip po imenu Beskid 106 je nastao u timu koji je predvodio glavni inženjer Wieslaw Wiatrak, a za naprednu aerodinamiku ekstenzivno testiranu u vazdušnim tunelima i i salivenu u vrlo "glatku" karoseriju je odradio Krzysztof Meissner. Ekonomska situacija u Poljskoj ipak nije bila naklonjena tako revolucionarnom proizvodu, te je vlada naručila da se svi primerci prototipova unište. U međuvremenu je patent istekao i nastao je Twingo...

Renault Twingo

Kada je počela prodaja Twingo je koštao tadašnjih 53.900 franaka iliti 10.780 dolara. Bile su samo 4 boje u ponudi, ali pored ultracute spoljašnjosti, Twingo je imao mnoge druge ozbiljne adute. Od samog starta je postojala digitalna instrument tabla, namerno postavljena centralno da bi se što više uštedelo na mestu i da bi se postigla optimalna ergonomičnost. Zadnja sedišta se pomeraju napred nazad, obaraju se, a u određenoj kombinaciji sa prednjim mogu da formiraju i jedan vid improvizovanog kreveta. Uz automobil je razvijena i čitava lepeza propratnih proizvoda, od raznih sportskih gadgeta, preko garderobe pa sve do kofera. U prvoj godini prodaje otišlo ih je 125 hiljada. 

Renault Twingo

Malecni 1.1 motor sa osam ventila i 60 konja je ubrzo zamenio zastareli 1.2 agregat, ali Twingo je jedan od onih automobila u kojima brojke stvarno nisu bitne. Vozi se lako i udobno, okretan je i dovoljno agilan za svakog prosečnog vozača. Naravno, bilo kakve sportske ambicije ostavite za neki drugi automobil. 

Renault Twingo

Postoji opcija sa platnenim krovom koji se otvara ili pak luksuznijom opcijom sa staklenim panelima. Zbog točkova postavljenih na samim krajevima karoserije, Twingo je izrazito udobniji od svojih konkurenata i ima taj tradicionalni francuski šmek. 

Renault Twingo

Posle nekoliko godina je dodat u ponudu i motor sa 16v i 75 konja, ali i sa manjom potrošnjom. Pored manuelnog menjača u ponudi su bili i automatski i poluautomatski, ali u manjim brojevima zastupljeni, pogotovo kod nas. Za svoje vreme, Twingo je dosta dobro osmišljen i u smislu pasivne i aktivne bezbednosti. Naš primerak ima airbag za vozača i suvozača kao i dva komada sa strane. Posle bezbroj verzija i specijalnih edicija, 2007. je došao red na bezličnu drugu generaciju.

Renault Twingo

Dolaskom druge generacije, Twingo je izgubio šarm i postao samo još jedan automobil. Dopadljiv, kvalitetan i moderan, ali potpuno operisan od bilo kakvog emotivnog doživljaja. 

Renault Twingo

Stvari su se popravile sa ovom novom, aktuelnom trećom generacijom, koja po prvi put ima pogon na zadnje točkove i petoro vrata. Twingo se vratio u svoj sili i slavi. 

Renault Twingo

You Might Also Like

0 comments