Kolekcionarska Sekcija - Jovan Janjušević

3/17/2015

Jovan Janjušević

Jovan je od oca nasledio veliku ljubav prema automobilima, kako u 1:1 tako i u 1:18 razmeri. Iako je veoma mlad, ima toliko toga zanimljivog da nam ponudi. 

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :)  

Zovem se Jovan Janjušević, imam 21 godinu, živim u Novom Sadu. Student sam Biomedicinskog inženjerstva na F.T.N.-u u Novom Sadu ,živim od džeparca :) Završio sam srednju školu za auto elektroničara pa se i time bavim u slobodno vreme, malo iz zabave, a malo i zbog novca.

Jovan Janjušević
Jovan Janjušević

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Mislim da je to genetski, moj otac je skupljao modele od malena, ponekad i sad kupi neki (vadi se na to da su za mene). Prvo su to bile samo igračke za mene, stojali su po kutijama jedni preko drugih. Jednom prilikom, davno, pre petnaestak godina gledao sam neku reportažu o nekom francuskom kolekcionaru i od tada se sve promenilo, modele sam krenuo da ređam na police i da ih pazim da se ne grebu. Neke modele sam nasledio od oca iz njegovog detinjstva i mladosti. Uglavnom su to modeli manjih razmera, a ima i po koji 1:18.

Jovan Janjušević
Jovan Janjušević

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

Oduvek sam voleo otvaranja i realnost na 1:18. Zato i danas nisam ljubitelj resin modela, iskreno nemam ni jednog u kolekciji još. Moram da priznam da se nisam još 100% orijentisao na 1:18 zadesi se tu i po neki manji model.

Jovan Janjušević
Jovan Janjušević
Jovan Janjušević

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Prvi modeli u 1:18 razmeri su bili stari Bburago koje sam nasledio. Moj prvi 1:18 model je bio Fiat 500 od Bburaga kojeg sam dobio za prvu peticu u prvom razredu i danas taj model stoji na mojoj polici i vrlo mi je drag. Doduše malo je dorađen u odnosu na original :)

Jovan Janjušević
Jovan Janjušević

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

Poslednje osamnaestice koje su se pridružile kolekciji su BMW 760LI i AUDI A8L W12, oduvek sam bio fan velikih i besnih automobila (mafijaških) :)

Jovan Janjušević
Jovan Janjušević

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Skupljam modele svih brendova. Važno mi je da su detalji realno urađeni i da je model robustan i da je cena pristupačna. Pre par godina skupljao sam samo Mečke, a sad opet sve redom koji god automobil mi se svidi u 1:1 nabavim ga u 1:18. Nije mi važno da li je sportski auto ili karavan jer za sve ima mesta u mojoj kolekciji.

Jovan Janjušević
Jovan Janjušević

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

U 1:1 razmeri preferiram sportske automobile, a omiljeni brend nemam.

Jovan Janjušević
Jovan Janjušević
Jovan Janjušević

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

Sanjam o tome da jednog dana budem ponosan vlasnik Ferrarija F40. Trenutno vozm Yarisa D4D friziranog, inače za dušu isteram nešto iz 1:1 kolekcije. Trenutno sam vlasnik (nažalost nisam još ja nego moj otac :)) 7 automobila, od kojih su možda najinteresantniji : Lotus Super 7, Renault Alpine A310 i Corvette C4 (rađena za trke na 400m, trenutno ima 450 konjskih snaga).

Jovan Janjušević

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost,  gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Uvek sam preferirao Kyosho i AutoArt modele zbog odnosa cene i kvaliteta.

Jovan Janjušević
Jovan Janjušević

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Teško pitanje zaista, kada bih morao da se odlučim odabrao bih Audi A8 model iz 2005. Mislim da je to jedini model kog sam dugo tražio još od kad sam gledao Transporter 2.

Jovan Janjušević

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš?

Model koji na žalost još nije u mojoj kolekciji (ali biće :)) je Norev Mercedes Benz W140 S600.

Jovan Janjušević

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?

Zaista bih voleo da jednog dana u svojoj kolekciji imam i Zastavin program u 1:18 razmeri.

Jovan Janjušević

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

Mislim da nisam ja baš merodavan da pričam o tome, pošto posećujem samo berzu u Novom Sadu, a drago mi je što ima dosta ljudi sa istim zanimanjem.

Jovan Janjušević

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

Kod mene se oduvek vodi borba kad dođem do nekog novca da li da potrošim na modele ili da kupim nešto za moju zver (yarisa). Volim da radim na poboljšanju performansi i izgleda vozila. Kad god je lepše vreme štelujem nešto, glancam neki od automobila iz voznog parka i tako smirujem živce i uživam.

Jovan Janjušević

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Bolje potrošiti pare na modele nego na užinu :)

Jovan Janjušević

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

Pa iskreno mislim da ovome nema kraja, jer želja uvek postoji čak i kada nemamo novca da je ostvarimo. U narednim godinama ne verujem da ću kupiti još puno modela već samo odabrane, jer ponestaje mesta u vitrinama :) 

Sve fotografije su vlasništvo Jovana Janjuševića.

You Might Also Like

0 comments