Kolekcionarska Sekcija - Saša Cupać

4/04/2015

Saša Cupać

Do sada smo se mogli uveriti da se Ferrarijeva dominacija sa svetskih šampionata prenosi i na naš umanjeni, kolekcionarski svet. Uživajte u još jednoj pažljivo i sa ljubavlju građenoj kolekciji, baziranoj na konjiću koji se propinje.

Saša Cupać

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :)

Moje ime je Saša Cupać, živim u Beogradu, rođen pre 40 godina u Zadru. Završio sam geologiju na RGF-u, a trenutno radim kao projektant za geotehniku u kompaniji China Bridge and Road Corporation (Serbian Branch) na izgradnji autoputa u Crnoj Gori. 

Saša Cupać

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Prvi ''ozbiljniji'' model automobila sam dobio na poklon od majke pre nekih 25 godina, to je bio Revell kit 1:24 Ferrari F40 i to je bila inicijalna kapisla za sve što je usledilo. Tokom devedesetih godina prošlog veka sakupljao sam Bburagove modele Ferrarija u razmeri 1:43 i nešto ređe 1:18. Od trenutka kad sam počeo da zarađujem svoj novac moj hobi sakupljanja modela automobila podignut je na nešto viši nivo. 

Saša Cupać

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

Ukratko detaljnost modela, kao i mogućnost nadogradnje u svojoj režiji, me je svakako privuklo ovoj razmeri. Svako ponovno vraćanje modelu je osobina koja je po meni karakteristična za razmeru 1:18.

Saša Cupać

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Nisam baš siguran, bilo je davno, mislim da mi je prvi model u toj razmeri bio Bburago Ferrari Testarossa i naravno još uvek ga imam u originalnoj kutiji. Inače to je model Ferrarija koji mi baš nije legao, ali ima neku sentimentalnu vrednost pa ga čuvam.

Saša Cupać

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

Većom ponudom modela na tržištu moja kolekcija se poslednjih nekoliko godina mnogostruko uvećala. Dominiraju modeli u razmeri 1/18 i 1/43. Ukupno oko 100 raličitih Ferrari modela. Poslednji koji sam dodao u kolekciju je Hot Wheels Elite Ferrari 599XX No.55. Pored toga što je Ferrari u 1:18, ne postoji poseban razlog zbog kojeg sam ga kupio, jednostavno se našao u ponudi u tom trenutku.

Saša Cupać

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Cenim detaljnost kod modela i to mi je prvi kriterijum. Naravno cena je bitan faktor. Diecast modele uzimam zbog mogućnosti otvaranja, pre svega zbog enterijera koji je vizuelno dostupniji u odnosu na resin modele.   

Saša Cupać

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

Dugi niz godina pratim razvoj kompanije Ferrari.

Saša Cupać

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

Trenutno vozim Renault Modus, volim udobna vozila što svakako Francuzi jesu. Pošto sam poslom vezan za teren i prirodu često sam u vozilima tipa Toyota Land Cruiser i VW Touareg. Generalno volim terenska vozila i recimo da mi je neka želja u budućnosti da vozim Land Rover Evoque. 

Saša Cupać

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost, gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Najviše modela u kolekciji mi je od proizvođača Hot Wheels, jer su oni dominantno proizvodili Ferrarijeve modele. Od cenovno dostupnijih cenim modele koje proizvodi kompanija Kyosho. CMC i BBR su trenutno iznad mojih financijskih mogućnosti. U kolekciji imam nekoliko Bburagovih i Jouef modela iz devedesetih godina prošlog veka koji oskudevaju u detaljima, ali omogućavaju dorađivanje.

Saša Cupać

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

To je zasigurno model Hot Wheels Foundation Ferrari FXX koji je bio spreman za bacanje, a kojeg sam na veliku radost moga sina doradom podigao iz mrtvih. Zbog izuzetne detaljnosti veoma mi jedrag  jedan BBR-ov model Ferrarija.

Saša Cupać

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš?

Voleo bi da imam neke diecast modele od proizvođača BBR i CMC:  BBR Ferrari 512 BB Le Mans, CMC Ferrari 312P Berlinetta 1969, CMC Fiat Type 642 RN2 1957 Bartoletti Transporter Scuderia Ferrari i dr.

Saša Cupać

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?

Postoji dosta starijih Ferrari modela koji zaslužuju da budu urađeni u ovoj razmeri.

Saša Cupać

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

Kod nas postoji veliki broj kolekcionara, mlađih i starijih, sa lepim kolekcijama automobila. Nažalost nedostatak novca i smanjena kupovna moć dosta pogađaju kolekcionare, ali se ipak nadam da će broj i kvalitet kolekcija ubuduće rasti. Realno, tržište modela ako izuzmemo Beograd i Novi Sad trenutno je mrtvo. Voleo bi da nešto može da se uradi u tom pravcu.

Saša Cupać

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

Pored sakupljanja modela automobila izuzetno volim da dorađujem manje detaljne modele. Izuzetno sam srećan kad iz crnila plastike izvučem na svetlo dana neke lepe detalje, naročito na delovima motora modela.   

Saša Cupać

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Pre svega da što pre odrastu i ''nađu se'', ne lutajući previše kroz različite razmere modela automobila. 

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

Sebe definitivno vidim u kolekcionarstvu do kraja života, a pored sebe naslednika koji je iako veoma mlad već uplovio u kolekcionarske vode.

Sve fotografije su vlasništvo Saše Cupaća. 

You Might Also Like

2 comments