Almanah XXX: Spada

7/24/2015


Znate li vi ko je Ercole Spada? Spada na italijanskom znači mač, i potpuno mu priliči to prezime. Gospodin sa samog Severa Italije, rođen u julu 1937. kao i Giugiaro, diplomirani inženjer i industrijski dizajner je predvodio neke vrlo bitne dizajnerske kuće i svojim potpisom ukrasio mnoge automobile koje sanjamo, ali i neke koje smo zavoleli jer su naši, jer su deo nebrojenih familija sa ovih prostora. 


Spada je započeo svoju karijeru kao glavni stilista i dizajner u Zagatu, i njegov prvi projekat je bio ni više ni manje nego jedan Aston Martin DB4 GT Zagato. Dok je šurovao sa Zagatom, Ercola je udahnuo život mnogim Alfama i Lanciama, ali valjalo je uskoro dizati sidro i jedriti ka novim i prosperitetnijim horizontima. Prvo je otišao u Ford, gde se i nije nešto proslavio sa pokušajem naslednika Forda GT, a onda je na kratko prebegao u Audi. Tu se nije dešavalo ništa vredno pomena u ograničenim prostorima za pisanje, te ćemo odmah preći na bitnije stvari.


Od 1976. Spada je bio u BMW-u i tamo je bio zaslužan za onaj vanvremenski šmek koji poseduju E32 sedmica i E34 petarda. Priznajte da vas tekst sada sve više zanima! U međuvremenu je Ercole Spada doveden da upravlja I.DE.A institutom za dizajn i razvoj automobila i pod njegovom jurisdikcijom su nastali neki kultni automobili kao što su Fiat Tipo i Tempra, Lancia Dedra, Delta II i Kappa kao i Alfa Romeo 155. Posle vrlo uspešne saradnje sa Bavarcima, Spada se vratio u Zagato, ali je na kraju svojih putešestvija odlučio da ipak treba da osnuje sopstvenu kompaniju i ponudi svetu još jedan egzotični superautomobil iz Italije.


Spada Concept je osnovana 2006. a uz pomoć Ercolinog sina Paola i poljskog dizajnera Wojteka Sokolowskog. Već sledeće godine predstavili su svoju novu kreaciju, nazvanu Codatronca. Nekakav grub prevod sa italijanskog jezika bi bio odsečeni rep, što je više nego adekvatno ime. Fokus pri razvoju je bačen na savršenu aerodinamiku, naglašenu lakoću i superiorne vozne karakteristike.


Karoserija je remek delo koje spaja napredne stadijume aerodinamike sa klasičnim elementima italijanskog dizajna, uokvireno nesvakidašnjim rešenjem zadnjeg dela automobila. Ako bolje pogledate, uočićete da je na zadnji deo automobila nakačen zadnji displej koji onome ko se vozi iza Codatronce pokazuje brzinu. Spoljnji zadnji brzinomer, samo u Italiji! Možda neko misli da to nije cool, ali verovatno je onda neki starmali hipster koji je preko noći otkrio enologiju i vintage automobile. Dakle, složićemo se to je vrlo cool.


Komplet šasija i pogon su preuzeti od Korvete C6, što je pametno. „Jeftino“, isplativo, razrađeno, pouzdano. Motor ima 7 soma kuba, i na zadnje gume širine 345 mm isporučuje do 700 konja i 950 Nm preko šestostepenog manuelnog menjača. Pričamo o automobilu koji ima 1400 kila i kao takav bez problema tera do stotke za samo 2.7 sekundi, a ako se iza njega vozite u recimo Veyronu možete da vidite kako na digitalnom displeju izgleda kada dostigne svojih maksimalnih 355 km/h.


Posle 4 godine kasnije je predstavljena i Monza, kabriolet verzija prvobitnog modela. I jedan i drugi se i dalje proizvode ali u vrlo malim brojkama za vrlo probranu klijentelu.

Dragi moji, almanah je završen, sad svi na štampanje i koričenje, pa se čitamo uskoro. Hvala na pažnji, budite dobri.

You Might Also Like

0 comments