Španski Vetar

10/20/2014

Lamborghini Huracán LP 610-4

Odmah na početku da razjasnim, konotacija vezana za opštepoznatu i popularnu vrstu torte jeste namerna i aludira na jednaku požudu koju osećamo prema slatkišima, ali ovo ipak nije food blog. Nas zanimaju neki drugi španski vetrovi.

Lamborghini svakako ima jednu od najinventivnijih marketinških agencija na svetu, jer već decenijama ne prestaju da iznenađuju sa najluđim mogućim imenima za svoje automobile i još luđim objašnjenjima i istorijskim podacima za ista. Huracán je među zanimljivijim kreacijama kompanije, pa i nosi sasvim adekvatno ime. Što se tiče malog časa lingvistike, evo ovako: sama reč huracan je španski naziv za uragan. Da je torta, bila bi najbolja koju ste ikad pojeli.

Osim tog prvobitnog značenja do kog se lako dolazi posle kraće pretrage po netu, Lamborghinijeva marketinška agencija tvrdi da je to ime koje je ipak nosio jedan vrlo hrabar bik čuvenog uzgajivača Conte De La Patilla. Dotični se vrlo časno i hrabro borio davne 1879. godine, ostao nepobeđen i time toliko jako zapečatio istoriju da je Lamborghinijev najambiciozniji automobil do sada poneo baš njegovo ime. Takođe neki izvori tvrde da je Huracan ime boga vetrova, oluja i vatre u kulturi Maja.

Lamborghini Huracán LP 610-4

Sve predispozicije su tu. Ime zlokobno najavljuje žustri napad novog malog bika. Na prvi pogled proporcija i stance nisu znatno promenjeni u odnosu na prethodnika, ali mislim da se tu sa razlogom igra na sigurnu kartu i zbog toga ih ne treba preterano kriviti. Za razliku od većine iz trenutne svetske ponude supercarova, novi najmanji Lambo izgleda kao demonsko stvorenje pobeglo iz pakla da juri cestama sveta i jede sve druge automobile pred sobom. Iz svakog ugla izbija otelotvorenje zla, svaki detalj prati surovu, hladnu i naukom inspirisanu heksagonalnu dizajnersku notu. Đavo ne nosi Pradu, đavo vozi najnoviji Lamborghini. E, tako se najbolje opisuje.

Posle 10 godina proizvodnje Gallarda u nebrojeno mnogo različitih izvedbi i specijalnih edicija, najprodavaniji Lambo odlazi u zasluženu penziju. Ukupno ih je proizvedeno 14.022 primerka, što je više nego svi ostali Lamborghiniji zajedno. Da li je Huracán dorastao izazovu? Da li je bolji? Da li će još više da se prodaje? Za tih deset godina i konkurencija je dobrano naoštrila zube i hladno oružje, tako da pred njim nije ni malo lak zadatak.

Lamborghini Huracán LP 610-4

Lamborghini Huracán LP610-4 je prvi superautomobil sa kompletnim LED svetlosnim grupama, i naravno da su tu sedmostepeni menjač sa dva kvačila, magnetno vešanje i sve ostale ultramoderne igračke bez kojih borba sa konkurencijom ne sme ni da se zamisli. Pod haubom je i dalje V10 motor sa 5.2 litra zapremine, ali po prvi put se kombinuje direktno i multi-point ubrizgavanje goriva i sada je opremljen start-stop sistemom kako bi išao u korak sa svim aktuelnim ekološkim normama.

Lamborghini Huracán LP 610-4

U unutrašnjosti je kombinacija najskupljih materijala, od karbona do alkantare, a tu je i TFT ekran sa mogućnošću prikaza toliko toga da čovek dugo ostane razgledajući opcije umesto da vozi. Dosta stilskih elemenata je preuzeto sa Aventadora i Sesto Elemento koncepta, ali pojedini detalji još uvek nalažu da se radi o automobilu koji je nastao pod Audi/VW grupacijom.

Lamborghini Huracán LP 610-4

610 konjskih snaga i 560 Nm obrtnog momenta koji se prenose na sva četiri točka dovoljni su da 1422 kg teški Huracán poteraju od 0-100 km/h za samo 3.2 sekunde i do maksimalne brzine od 330 km/h.

Lamborghini Huracán LP 610-4

Brojke i teorija su na njegovoj strani, ali pošto je prodaja počela tek pre nekih pola godine, teško je još uvek tvrditi da li će opravdati poziciju naslednika Gallarda i da li će ponoviti njegov uspeh. Jasno je do sada koliko je Huracán bitan korak u Lamborghinijevom istorijskom razvoju, a Bburago je još uvek jedini koji ga pravi u razmeri 1:18.

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Da li je Bburago dorastao ovako bitnom zadatku? Naravno, pojaviće se mnogi resin proizvođači sa svojim izvedbama u svim potpuno imbecilnim bojama koje ne postoje u realnosti, a posle neku godinu vrlo verovatno i AutoART, ali obe varijante će biti nekoliko puta skuplje. A i ako ste pravi fan, kako sad da se čeka toliko dugo? Ja svakako ne mogu da čekam, i sreći nema kraja jer sam nabavio svoj primerak Huracána.

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Iz bogate palete od 17 boja za pravi automobil, Bburago je odabrao četiri boje i to su Verde Mantis (perla bolimozak zelena), Giallo Midas (perla limun žuta), Bianco Canopus (mat bela/svetlo siva) i Grigio Nimbus (metalik srebrna). Kvalitet farbanja je uobičajen za Bburago, nije savršeno, ima narandžine kore, ali nije ni toliko loše. Moj primerak je ovaj srebrni i možda je najzahvalnija boja da istakne sve linije automobila. Kada se uzme lenjir u ruke, vrlo brzo dolazimo do zaključka da je razmera pogođena, što bi trebalo da zadovolji sve perfekcioniste među kolekcionarima.

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Na prednjem delu automobila se ne dešava toliko toga da bi moglo mnogo da se pogreši. Kompleksni oblici prednjeg branika i grila u stilizovanom heksagonalnom obliku su dobro pogođeni ali rešetka ipak nije prava već je samo reljefna imitacija, što je i uobičajeno za ovaj cenovni rang modela. Znak i farovi su skroz pristojni, pogotovo kada uzmemo u obzir činjenicu da su sada sve svetlosne grupe na Huracánu LED. Ispod prednjeg poklopca imamo jedno veliko NIŠTA, kao i na pravom automobilu, jednu veliku plastičnu rupu. Otvaranje je dogleg ali se ne primećuje toliko. Veliki brisač šoferšajbne je izliven u plastici ali nije odvojen od svoje podloge, tako da nema mrdanja za njega.

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Točkovi su skroz prijatno iznenađenje. Razmera je pogođena, prednji su 20" a zadnji 21" pa smanjeni na odgovarajuću razmeru, odlivak felne je precizan, tu je i minijaturni lambo logo, a na kleštima kočnica piše Lamborghini. Mali, ali classy momenti koji doprinose da model izgleda dosta skuplje i kvalitetnije. Ovaj put nema podesivih amortizera što jasno ukazuje na to da je model razvijan nevezano za sestrinsku kompaniju Maisto, i nekako mi je drago zbog toga.

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Jedina zamerka u razmeri i nepogođenoj liniji je pozicija prednje osovine u odnosu na kabinu, gde se može videti da je taj razmak malčice veći nego što bi trebalo. Ovim dobijamo da je međuosovinsko rastojanje malo veće pa automobil gledano sa strane deluje nekako razvučenije. Ovo se vidi samo kada poredite model sa slikama pravog automobila, naravno. Prednje i zadnje lateralno poziciono svetlo je izvedeno u vidu diskretno ofarbanih oblika. Tu su, nije da nisu.

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Vrata se dosta plitko otvaraju, verovatno da bi se postigli što manji zazori kada su zatvorena, ali se zatvaraju uz vrlo moćan osećaj punosti i nose jako lepo odrađene retrovizore. Cela bočna staklena grupa odlično izgleda i podseća na dragulj umetnut u ukupnu siluetu automobila (heksagonalna forma je i ovde ispraćena). Mali trouglasti prozor ispred retrovizora je nepotrebno predebelo oivičen crnom bojom, no šta je tu je... Usisnik je jednako moćan kao i na pravom automobilu a iznad je nalepnica sa ispisom LP610-4. Kvaka i poklopac rezervoara za gorivo su samo reljefno naznačeni, ali takve momente sebi dozvoljavaju i mnogostruko skuplji modeli te tome neću pridavati ama baš nikakav značaj.

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Na pragu je velika nalepnica sa ispisom "Huracán" i najavljuje jednu solidnu unutrašnjost čak i za jedan Bburago. Svi najsitniji elementi su vrlo precizno izliveni i ofarbani, nalepnicom je predstavljen TFT monitor iza volana, a sam volan čak ima farbanje donjeg zaravnjenog dela kao simulaciju alkantare. Čak su i pojasevi jako lepo i precizno urađeni, kao na daleko skupljim modelima, to je za svaku pohvalu. Jedina zamerka u unutrašnjosti su pedale koje izgledaju kao da su hromirane, što je daleko od realnosti. 

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Poklopac motora je od providne plastike a ispod njega je motor koji se ne vidi toliko, mada kada se pogleda sa donje strane i kroz točkove, vide se detalji iako se do njih ne može direktno doći. Najveća zamerka na automobilu je isti taj poklopac koji se ne otvara skroz dole do farova kao na pravom automobilu, već taj neotvoreni deo sad štrči kao da je neki spojler. Zadnje svetlosne grupe su pričvršćene velikim pinovima a migavci su ofarbani, iako je možda bolje da su bili od providne plastike. Zadnji branik, difuzor i izduv izgledaju skroz korektno. Donja strana nema skoro nikakve detalje osim otvora ka motoru, i ispisa BBurago, Lamborghini Huracán LP 610-4, 11421 i 1/18 Made in China. 

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4
1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Sve u svemu, Bburago je uradio sasvim dobar posao ponudivši ovaj jako ekskluzivan model pre svih drugih po prilično atraktivnoj ceni. Za sve Lamborghini kolekcionare ovo je obavezna stavka u kolekciji, a za sve ostale svakako zanimljiv model vredan nabavke. 

1/18 Bburago Lamborghini Huracán LP 610-4

Na kraju, hteo bih da se zahvalim kompaniji DEXY CO na ovom modelu i da napomenem da ga uz kompletan ostatak Bburago asortimana možete kupiti u njihovim prodavnicama širom Srbije. Za više informacija posetite njihov sajt www.dexy.co.rs ili ih pratite i kontaktirajte putem njihove facebook stranice www.facebook.com/vaseomiljeneigracke

You Might Also Like

0 comments