Maisto Mustang Mach III

10/09/2014

Maisto

Ne tako davne 2007. sam se zaposlio u Siemens Building Technologies kao prevodilac. Cela priča je započeta preko poznanika koji je tamo radio kao inženjer i to je bio moj prvi "ozbiljan" posao. Morao sam svakog jutra da odlazim u kancelariju da radim, postojao je dresscode, sve po protokolu. Uz celu zavrzlamu je išla olakšavajuća okolnost da sam primao i sasvim dobru platu. Kako sam još počivao na roditeljskim jaslama, mogao sam da sebi priuštim da tu platu tretiram kao neki džeparac i odlučio sam da sebe, posle mnogo godina, častim novim modelom automobila u razmeri 1:18. I tako i bi...

Onomad je na buvljoj pijaci na Novom Beogradu postojala jedna tezga na kojoj su se prodavali modeli firme Maisto. To je bio prvi put da sam video da nešto drugo osim Bburaga ima da se kupi kod nas. Oduševljeno sam sa svojom prvom platom pravo sa posla otrčao na buvljak i pravo na tu tezgu. Dugo sam zagledao, odmeravao, oduševljavao se, nisam znao za šta da se odlučim. Maisto je odavao otisak kvalitetnog proizvođača, a egzotična ponuda modela je samo otežavala stvari.

1/18 Maisto 1965 Pontiac GTO Hurst Edition

Na kraju sam sveo izbor na to da mora biti muscle car, te sam morao odlučiti da li da to bude Camaro Z28, Ford Torino Talladega ili Pontiac GTO. Pošto sam propisno izmrcvario maksimalno strpljivog prodavca, uzeo sam ipak crni Pontiac GTO Hurst Edition iz 1965. godine. Ipak je on na neki način otac svih mišićavaca, i osetio sam da će biti dobar za vaskrsnuće usnulog hobija i strasti. U međuvremenu je GTO promenio vlasnika, a ja sam ipak ostao veran Maisto kompaniji, i dan danas ih ne zaboravljam i ponosno čuvam neke njihove modele. Dosta ih je bilo koji su rasprodati i udomljeni u sigurne ruke novih vlasnika, ali ovaj koji ću danas predstaviti svakako ne mislim da prodajem, iako nema neku specijalnu kolekcionarsku vrednost. Ali vratimo se malo imenu Maisto na kratko.

Kompanija je osnovana 1967. godine pod vođstvom porodice Nigan koja i dan danas vodi glavnu reč. U međuvremenu je Maisto postao deo velikog May Cheong konglomerata koji je od pre desetak godina vlasnik Bburaga. U celom konglomeratu se smatra da je Maisto njihova američka ispostava, te su im glavni štab i kancelarije smeštene u sunčanoj Kaliforniji. To objašnjava što dobar deo ponude modela uglavnom obuhvata američke automobile. Lepo su se rasporedili Bburago i Maisto gde Italijani više rade evropske modele a Maisto Amere i egzotike. Naravno ima tu dosta preklapanja, a i mnoge Bburagove modele je Maisto preuzeo kada je italijanska kompanija postala deo May Cheong grupacije. Nastavlja se tradicija da Maisto predstavlja neku nižu srednju klasu po kvalitetu izrade i detaljima, ali cenovno su uglavnom poprilično konkurentni. Kod nas ih zastupa Tref Line i prilično je dobar izbor po prodavnicama, a neretko su i na popustima. Ja sam skorije kupio Corvette C7 i SRT Viper GTS, i totalno sam zadovoljan kvalitetom za taj novac, ali o njima u nekom drugom postu. 

Ford Mustang Mach III Concept

Ford Mustang je jedan od najpopularnijih automobila na svetu i ime koje je već okruglo 50 godina na pameti svima nama koji volimo muscle cars. Tokom svih tih godina je izbačeno toliko specijalnih verzija i izvedbi da je skoro pa nemoguće ući im svima u trag. Naravno, iz ovoga lako možete zaključiti da je Ford često predstavljao brojne koncept verzije da bi opipavao puls publici i fanovima na automobilskim sajmovima širom sveta. Mustang Mach III je predstavljen 1993. u Detroitu, i kao što ime kaže bio je treći takav koncept (Mach I je izašao 1966, Mach II 1967. godine i onda ovo posle 26 godina).

Zamisao je bila da Mach III najavi stil i dizajnerski jezik kojim će biti okarakterisana tadašnja buduća četvrta generacija Mustanga. Neki stari elementi su bili vraćeni, kao što je galopirajući konjić na rešetci hladnjaka, usisnici sa strane i trostruki zadnji farovi, ali sve je to bilo upakovano u daleko modernije ruho od svega što je do tada bilo viđeno. Auto je predstavljen sa vrlo karakterističnom "speedster" šoferšajbnom i 2 sedišta (nikad nije rađen serijski Mustang kabriolet sa samo dva sedišta) i pod haubom je imao V8 od 4.6 litara zapremine i 450 konjskih snaga, dovoljnih za maksimalnu brzinu od 290 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4.5 sekundi. Za jedan debeli kabriolet sa početka devedesetih, to su vrlo respektabilne cifre.

Napravili su dva primerka, oba u crvenoj boji, od kojih je jedan stradao u transportu a drugi je prodat privatnom kolekcionaru i kasnije ofarban u metalik svetlo zelenu. Uglavnom ga ljudi nešto i ne vole jer je previše zaobljen i fluidan za jedan Mustang, previše je čudan da bi povoljno prošao i kao koncept, ali ja ga baš nešto zato i volim. 

1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept

Maisto ga je radio u žutoj, crvenoj, crnoj i tamno metalik zelenoj boji i više ga nema u trenutnoj ponudi. Ja sam svoj primerak dočekao na Kupindu i pazario ga od sasvim korektnog prodavca iz Pančeva, u mint stanju sa kutijom za 2000 dinara. Dakle, bagatela. Crvena boja je jedina dolazila u obzir jer ne volim da kupujem modele u bojama u kojima njihovi 1:1 pandani nikada nisu pravljeni.

1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept

Sve u svemu, razmera je uglavnom pogođena, auto je za bukvalno milimetar-dva duži i viši nego što bi trebalo da bude, ali to je stvarno neznatna razlika. Ako krenemo sa prednje strane odmah primećujemo da je sve urađeno poprilično detaljno i nameće se pitanje zašto Maisto više nema ovaj model u ponudi kad je sasvim dobro odrađen. U farovima su ispoštovane sve tri svetlosne grupe, migavac je ipak farban, ali ukupni utisak fara nije toliko loš, uprkos tome što se vide pinovi. Pozicije su samo providna plastika pinom pričvršćena na karoseriju tako da taj deo izgleda malo jeftinije.

1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept

Usisnik za vazduh ima rupu koja vodi do hladnjaka a i konjić je sasvim pristojno urađen na rešetci istog. Kada otvorimo haubu zatičemo jako lepo ispoštovan motor, tu je Ford logo i natpis 4.6 Intercooled, pa čak i plavi kablići koji su gumenasti i pomeraju se. Detalji motora sa sve hromiranim cevima izduva se nastavljaju i sa donje strane automobila, a ukupni utisak motora je baš prijatno iznenađenje. Hauba se otvara na dog leg, a usisnici su stvarno izbušene rupe. 

1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept

Na krilima se nalazi "Mustang" logo koji je dosta precizno odrađen i lepo ukombinovan sa gumama i felnama. Prednje i zadnje gume su različitih širina kao na pravom automobilu, ali je ispis i na jednim i na drugim isti: GOODYEAR EAGLE GS-C P275/40ZR17. Eto malog propusta... Kao i obično, i ovaj Maisto ima funkcionalne i podesive amortizere.

1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept

Vrata su na dog leg, šoferšajbna sa sve retrovizorima je ispraćena ok, samo što su retrovizori plastični, i malčice druge nijanse crvene boje. Sva tri retrovizora imaju "ogledalo" sa unutrašnje strane. 


1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept

Unutrašnjost je ofarbana i odrađena u dekalima skroz pristojno - obruč volana je u boji drveta i ima stari Mustang logo kao dekal. Srednja konzola je izvedena u dekalima, menjač u boji drveta, na suvozačevoj strani instrument table je još jedan "Mustang" ispis a na vratima ofarbana imitacija originalnog (kretenskog) dezena. Nasloni sedišta se pomeraju napred-nazad, a pojasevi su od gume i pomeraju se. U plastici su izlivene i lepo odvojene sve tri papučice.

1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept

Iza sedišta je mali spojler sa integrisanom srednjom štopaljkom, i on se izvlači na par milimetara. Usisnici za vazduh ispred zadnjih točkova su stvarno bušni i vode ka istim, kao na pravom automobilu. Poklopac prtljažnika se otvara na šarke pričvršćene za dog leg držače i isečen je čak okolo poklopca rezervoara za gorivo. 


1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept

Zadnje tablice su ugodno ušuškane ispod poklopca od providne plastike koji je pričvršćen pinovima. Na tablicama je naravno "Mustang Mach III" logo. Karakteristični zadnji farovi su napravljeni od crvene providne plastike i pinovima su povezani sa karoserijom. Zadnji donji spojler sa "hromiranim" izduvom izgleda verovatno najjeftinije na celom modelu.

1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept
1/18 Maisto Ford Mustang Mach III Concept

Sa donje strane automobila su poprilično verno urađeni motor, izduv, vešanje, obrisi rezervnog točka i kardan sa zadnjom osovinom, a tu su i Maisto logo i ispisi made in Thailand, Mustang Mach III i Scale 1/18. Sve u svemu, koliko je plaćen, model je više nego odličan, i kao parče nostalgije za početkom devedesetih vrlo drag primerak u mojoj kolekciji.

You Might Also Like

0 comments