Razjareni Bik U Plavom Sakou
11/20/2015
Ferruccio Lamborghini je bio moćan industrijalac iz porodice vinogradara, ali je od malih nogu njegova pažnja bila usmerena na usavršavanje mehanizacije neophodne za uzgajanje grožđa i proizvodnju vina. Nakon studija na tehničkom institutu nadomak Bolonje, i vojne službe u italijanskoj kraljevskoj avijaciji, posleratni period je doneo prosperitet u vidu proizvodnje traktora. Mladi Ferruccio je ubrzo posle ženidbe izgubio ženu i ostao sam sa sinčićem, te je svu svoju pažnju posvetio razvijanju automobila koji će biti bolji, brži, lepši, udobniji i superiorniji nego Ferrari. Bio je nezadovoljan načinom na koji su tadašnji modeli Ferrarija bili napravljeni, a pogotovo je bio nezadovoljan njihovim tretmanom njega kao mušterije. Pre tačno 52 godine je osnovana legendarna kompanija Automobili Lamborghini, a ostalo je legenda. I to kakva.
Aventador je današnji vrhunac ponude kompanije Lamborghini. I nije mu lako. Tokom godina su pre njega na tronu slave i glamura sedeli Murciélago, Diablo, Countach i Miura. Sve su to imena koja uteruju strah u kosti i izazivaju tiho i ponizno poštovanje. Ipak, Aventador je na dobrom putu da se jednako duboko ureže u kamene ploče istorije kao i njegovi prethodnici. Prodaja je bolja nego ikad, a opet se ne narušava ekskluzivitet i ekstravagantnost automobila. Marketinške službe su čudo, složićete se sa mnom. Napravili su savršen balans, spojili su nespojivo. Planirana proizvodnja je okruglo 4000 primeraka, što je opet za dlaku ekskluzivnije od njegovog prethodnika.
Tradicija se nastavlja sa imenima, pa je tako Aventador ime bika koji se u koridi hrabro borio 1993. u Saragosi. Pod staklenim poklopcem je V12 od 6.5 litara zapremine sa 700 konjskih snaga. Pogon je na sva 4 točka, maksimalna brzina je 350 km/h, a od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 2.9 sekundi. U raskošnoj ponudi boja i drugih atributa je i Blu Hera iliti Bršljan Plava, kakvu nosi i naš Bburago model koji danas predstavljamo zahvaljujući ljubaznosti kompanije DEXY CO.
Samo nekoliko meseci posle predstavljanja pravog modela na salonu automobila u Ženevi 2011. Bburago je izbacio svoj 1:18 model Aventadora. Ipak, Blu Hera, predstavljena tek dve godine kasnije je po meni najlepši izbor za Bburagov Aventador. Izgleda kao neki ljuti sportista, obučen u elegantno italijansko odelo, saliveno specijalno po njegovim merama, a svaka oblina njegove moćne muskulature je diskretno naglašena tamnom bojom. Takođe, model izgleda nekako najskuplje, najkvalitetnije u ovoj boji, tako da je toplo preporučujem u odnosu na žute, narandžaste, bele i sive varijante.
Po nestrpljivom otvaranju kutije, i pažljivom raspakivanju modela, stiče se utisak da pred sobom imamo nešto što izgleda mnogo skuplje nego što je plaćeno. Nakon mnogo godina kolekcionarskog staža, usudio bih se da kažem da je ovo jedan od najboljih Bburago modela ikad. Boja izgleda toliko lepo, elegantno, skupo i šik, da je vrlo lako pomisliti da je u pitanju model nekog ekskluzivnijeg proizvođača. Ne zaboravite, Bburago jedini radi Aventador u ovoj boji, što ga u kolekcionarskom smislu izdiže na poseban pijedestal.
Napred imamo svetlosne grupe koje su sasvim solidno izvedene, i haubu pod ogromnim brisačem koja se otvara... i ništa. Možete u njoj da držite neke tajne sitnice koje bi skrivali od onih za koje znate da ne čačkaju vaše modele. Ali ja bih odmah da pređem na točkove. Odlično su urađeni sa sve sitnim Lambo logotipom, Lambo natpisom na čeljustima kočnica i "izbušenim" diskovima. Ovakvih točkova se ne bi postideli ni daleko skuplji modeli.
Ono što model čini još lepšim i luksuznijim je enterijer ofarban tako da emulira braon kožu. To daje tako jedan moćan i dopadljiv kontrast sa bojom eksterijera, prosto ne mogu da se nagledam ovog automobila! Kada otvorite scissor doors (da, otvaraju se kao na pravom automobilu) možete još bolje da zavirite u raskoš unutrašnjosti gde dominira medeno braon boja, i sijaset majušnih detalja, svaki ofarban zasebno, svaki dugmić se vidi. Jedina zamerka su "hromirane" pedale. Ako pogledate "nebo" iznutra videćete da su tu i štitnici od sunca i još par dugmića iznad retrovizora. Jako lepo. Na pragu je luksuzna, hromirana nalepnica sa "Aventador" natpisom. Još jedna zamerka se odnosi na preširoke rubove malih, lateralnih prozora.
Usisnici za hlađenje motora su oivičeni crnom plastikom, kao na pravom modelu, ali to u kombinaciji sa ovom bojom izgleda mnogo, mnogo bolje nego na svetlijim varijantama. Minijaturne nalepnice "LP700-4" su na svom mestu i izgledaju odlično. Poklopac motora je još jedan vrlo lepo izveden detalj, a kada ga podignemo zatičemo umanjeni V12. Čak može i iz motornog prostora da se zaviri u kabinu. Zadnji točkovi su naravno i širi i većeg promera od prednjih. Vrlo smo zadovoljni.
Zadnjom stranom dominira veliki hromirani izduv i pažnju privlače ofarbani migavci, ali preživećemo. Dizajnerski jezik koji diktira šestougane forme po celom automobilu je toliko uspešan, i model se može satima i satima proučavati iz različitih uglova, pa da se opet otkrivaju nove i nove zanimljive ose projekcije. Izrazito je fotogeničan, pogotovo ako imate neku ozbiljniju foto opremu.
Sve u svemu, ovo je jedan odličan model u svom cenovnom rangu koji će usrećiti većinu mališana, ali i odrasle dece među nama kolekcionarima. Bburago se ovde stvarno potrudio i za to im skidam kapu. Za kompletnu ponudu Bburago modela posetite novi, redizajnirani sajt kompanije DEXY CO i pratite ih na njihovoj Facebook stranici za najnovije informacije, nagradne igre i još mnogo toga.
0 comments