"Loše Je, Hvala Na Pitanju."

9/22/2014

Naišao je jedan mračan period u mom životu. Dešava se, svakodnevica je čudo, nekad je prosto nepodnošljivo... Nezahvalno je i možda čak i nepristojno trošiti tuđe vreme na to što vam nešto nije po volji. Ne sviđa vam se... 

Moj mali poremećeni svet automobila koji je većinu vremena samo meni toliko drag i bitan je neka mala oaza, utočište, mesto u koje se sakrijem kada mi jednostavno ne preostaje ništa drugo. Automobili su bezuslovna ljubav. Automobili se ne ljute, nisu razočarani ili povređeni, uvek su tu kada mi treba prijatelj. Nešto (umesto "neko") na šta mogu da se oslonim.

I kao takvi će uvek imati posebno mesto u mom srcu. Slogan koji sam negde nekad video je strašno glup, ali je istinit - "živi bili automobili!" U takvoj mentalnoj i emocionalnoj situaciji je teško zamisliti neki aspekat strasti prema automobilima koji će da zahvati nešto što mi se ne dopada. E, ali ima jedan brend koji nikad nešto nisam baš mirisao, i mislim da je ovaj pogubni trenutak baš onaj pravi da mu se posvetim. Neka to bude jedna katarza, da dokažem sebi, pa samim tim i vama da on nije tako loš kao što se na prvu loptu čini. Jedan moj prijatelj će se svakako prepoznati u ovom izlaganju, pa ću svu svoju pozitivnu energiju usmeriti ka njemu i njegovoj ljubavi prema Opelu. Opel je jedna ljudina ustvari, isto kao taj moj prijatelj. Odbrojavanje počinje... 

Opel Commodore GS/E

20. 1970 Commodore GS/E Coupe (A)
Valjan omladinac iz perioda kada su američki mišićavci vladali svetom. Bosch direktno ubrizgavanje, 150 konja, i skoro 200 km/h maksimalne brzine su bili dovoljni da konačno neko baci rukavicu Fordu Capriju u lice, i zaigra na kartu pravog momačkog automobila. Nije ih mnogo ostalo ovih dana, i ako negde nađete zdrav komad budite vrlo vrlo brzi i odvažni sa svojim novcem, ne pitajte šta košta. Klasik, koji traži Rod Stewarta u kasetofonu, braon kožne čizme, Zoran Radmilović brkajlije i ofucan par zvoncara. 

Opel Ampera

19. 2011 Ampera
Iako možda nije baš neki automobil koji prave muškarčine žele da vide u svojoj garaži, Ampera je ustvari vrlo zanimljiva pojava. Range extender koji bi sa malo bolje organizovanom svetskom distribucijom pomrsio konce jednom Priusu (zajedno sa svojom Chevy i Holden braćom), izgleda nadasve moderno i konačno pruža neki perspektivniji koncept celog hybrid electric hypea. Skidam kapu i za dizajn i za sjajno realizovanu ideju. 

Opel Speedster Turbo

18. 2003 Speedster Turbo
Vrlo ćoškast i pomalo diskutabilan po pitanju dizajna, Speedster je relativno retka zverka, a mnogi od vas verovatno ne znaju da je razvijan i proizvođen u Lotusu. To znači da ide kao po šinama, da je kvalitet izrade sigurno mogao biti i bolji, ali i da je faktor zabave opšteprisutan, pogotovo u tom cenovnom rangu. Strani automobilski novinari bi potegli samo jednu jedinu reč koja bi najbolje opisala ceo paket tako da ništa drugo nije bitno: HANDLING.

Opel Vectra GTS OPC

17. 2005 Vectra GTS OPC (C)
Poslednja Vectra pre Insignie, u OPC izdanju, samo u hatchback varijanti. V6 od skoro 280 konja i ta prepoznatljiva nijansa plave su dovoljne da ova Vectra već nakon manje od deset godina postane budući klasik. Jako je teško bilo odlučiti se između hatchbacka i karavana, ali ako budete ispratili celu listu do kraja, skapiraćete zašto je ipak moralo ovako. Mislim da je ovo ipak jedini high performance hatch u ovoj klasi ikad, ispravite me ako grešim.

Opel Manta GT/E Black Magic

16. 1975 Manta GT/E "Black Magic" (A)
U samom zenitu slave prve generacije Mante predstavljena je Crna Magija, sa posebnom bojom, nalepnicama i presvlakama sedišta. Možda deluje malo mlako i šturo za današnja poimanja specijalnih verzija, ali ipak ne zaboravimo direktno ubrizgavanje goriva i 105 razgoropađenih konja na tu majušnu karoseriju i zadnju vuču. Mlad metalac, novac u džepu, jedna od 850 proizvedenih Crnih Magija, i sve je na mestu - zabava zagarantovana. 

Opel Adam Slam OPC Line Pack

15. 2013 Adam "Slam" OPC Line Pack
Adamu se mora odati priznanje. U svetu malih, gradskih automobila jako je teško biti poseban, zanimljiv i kvalitetan. Dizajnerski jezik vrlo uspešno komunicira sa hipsterskim komunama, kvalitet izrade parira konkurenciji, a mogućnosti individualizacije su praktično beskonačne. Pogotovo ako pogledamo Slam paket opreme koji je namenjen dinamičnijim i sportski nastrojenim hipsterima. Pa još kad se OPC umeša i ofarba jedan paok na svakoj felni u boju karoseriju zabavi jednostavno nema kraja. 

Opel Astra GSi

14. 1991 Astra GSi (F)
A sada - spetakl. Opel se okuražio i predstavio Kadettovog naslednika, učvrstivši nomenklaturu baziranu na ženskim imenima. Iskreno, ovo je po meni jedan od najšarmantnijih Opela ikad. Hot hatch šmek je tu, a nekako je ipak dovoljno egzotičan da bi ga svaki poznavalac i kolekcionar poželeo u svojoj kolekciji. Astre GSi nisu česta pojava na ulicama, i svakako se mogu okarakterisati kao sveža alternativa bezbrojnim verzijama Golfa GTI. 

Opel Omega V8 Caravan

13. 2000 Omega V8 Caravan (B)
Za ovo verovatno niste nikad ni čuli. Dobro, Opel fanovi sigurno jesu, ali koliko je ovo samo bio dobar predlog? Opel je napravio ukupno 32 komada V8 Omega u sedan i karavan izvedbi, kako bi pokazali ostalim renomiranim nemačkim proizvođačima da i oni svog konja za trku imaju. Pod haubama su bili V8 motori pozajmljeni iz Chevy Corvette, a unutra je bilo zamišljeno da prosečan švapski bankar ima pokretnu kancelariju doraslu svim izazovima posla. 

Opel Corsa OPC Nürburgring Edition

12. 2011 Corsa OPC Nürburgring Edition (D)
Ok, Corsa je, objektivno gledano, tokom godina rasla iz simpatične gradske kockice u nabubrelu agresivnu buhtlu i ova edicija je kulminacija svega što je Opel mogao da napakuje u tako majušan paketić. Ovih je napravljeno samo 500 komada, tako da pričamo o još jednom budućem kolekcionarskom primerku, ali ne bezveze. Kažu da je ovo jedan od najboljih hot hatcheva ikad napravljenih, tako da je prosto morao da se nađe na ovoj listi. 

Opel Kadett GT/E

11. 1977 Kadett GT/E (C)
Jel' vam dosadilo? Meni nije, ludo se zabavljam, pogotovo kada su ovakve bombonice u pitanju. Kadett treće generacije u tadašnjoj nasviranoj GT/E izvedbi u ovoj divnoj retro kombinaciji boja je svakako jedan od najlepših i najpoželjnijih Opela ikad. Samo ne zaboravite da se ovaj talentovani mladić pojavio pre prve generacije Golfa GTI, a nudio je vrlo primamljivih 115 konjskih snaga. 

Opel Zafira Tourer BiTurbo

10. 2012 Zafira Tourer BiTurbo (C)
Koliko god teško bilo zamisliti da je jedan MPV predmet nečijih želja, ipak je Ford neku godinu ranije izbacio predivni S-Max. Zafira je dugo godina na tržištu bila vrlo tražen model, a poslednja generacija je definitivno jedan od najzgodnijih monovolumena ikad predstavljenih svetu. BiTurbo verzija sa nepunih 200 konja transformiše Zafiru u svojevrstan hot hatch za celu familiju. 

Opel GT

9. 1968 GT
Ah, GT... Ime sve kaže. Mnogi fanovi Opela će se složiti sa mnom da je u pitanju retko graciozan automobil. Linija, proporcije i stance obećavaju daleko više od onoga što je GT realno u stanju da isporuči na asfalt. Ipak, u pitanju je jedan od retkih Opela koji je u stanju da izmami osmeh na usnama svakog ko je dovoljno taličan da ga uživo sretne na ulici. Nekad su se pravili mnogo lepši i besmisleniji automobili nego sad.

Opel Astra OPC

8. 2011 Astra OPC (J)
Kada posmatramo sportske automobile sa moderne tačke gledišta gde se sve praktično sagledava kroz brojke, ukupni zbir najnovijih tehnologija i zabeležena vremena na najzahtevnijim stazama širom sveta, Astra OPC može svoje konkurente da izbroji na prste jedne ruke. 280 konja na prednju vuču? Danas je sve moguće, kao i ženske cipele u špic, za ubijanje bubašvaba po ćoškovima, što su do pre koju godinu bile popularne. 

Opel Calibra Keke Rosberg Edition

7. 1994 Calibra Keke Rosberg Edition
Pa koliko su samo hypercool te specijalne edicije nazivane po raznim F1 šampionima? Matori Keke je svojevremeno bio vrlo konkurentan momak, evo izgleda da je i podmladak uspešno gene pokupio... 1000 komada ove izvedbe u posebnoj Casablanca beloj boji obuvenoj u specijalne BBS felne bi trebalo da obezbedi ultimativnu kolektabilnost (izmišljamo i nove reči, nije nikakav problem) i potpuni ekskluzivitet među fanovima jednog od najaerodinamičnijih automobila ikad. 

Opel Kadett GSi 16V 3-Door

6. 1988 Kadett GSi 16V 3-Door (E)
Kad sam bio dete ovo je bilo otelotvorenje pojma "cool" iako tada još nismo ni znali da isti postoji. Većina poklonika osamdesetih obično glorifikuje Golfove ili Peugeot dvestopetice u GTI izvedbama, ali kao što je slučaj sa gorenavedenom Astrom, Kadett je po meni mnogo zabavnija alternativa. Kada sam prvi put video tu digitalnu instrument tablu bio sam ubeđen da je to nešto najšmekerskije što su dizajneri ikad smislili. 

Opel Monza GSE

5. 1982 Monza GSE 
Ogromna, veoma sexy, veoma udobna i veoma cool. Kad ste poslednji put videli Monzu uživo? Jako su retke, pogotovo ove GSE lepotice sa ekskluzivnim nalepnicama, posebno uređenim enterijerom, digitalnom instrument tablom (yay!), Recaro sedištima i limited slip diferencijalom. Zamišljena kao direktan konkurent BMW-ovoj seriji 6, Monza nije dugo potrajala, ali zato sada definitivno spada među najegzotičnije Opele. Svojevremeno je bila i najbrži Opel ikad. 


Opel Diplomat V8

4. 1969 Diplomat V8 (B)
Eh ta vremena kada je Opel imao u ponudi direktnog konkurenta Mercedesovoj S klasi. I to kakvog konkurenta! Pod haubom je Chevy V8 od 5400 kubika, a lista gadgeta i opreme i dan danas deluje impozantno. Samo pogledajte te brisače na farovime, a to je bilo pre 45 godina. Ipak, Opelu se nije dalo da uspe sa svojom luksuznom limuzinom visoke klase, i posle dve generacije Diplomat je prestao da se proizvodi. Velika šteta. 


Opel Insignia OPC Sports Tourer

3. 2013 Insignia OPC Sports Tourer
Od svih ovih impozantnih automobila sa liste, ovo je taj koji bih verovatno u realnom svetu najradije posedovao i vozio svakog dana. Insignia je najlepši Opel u mnogo decenija, a karavane inače posebno volim. Insignia možda izgleda još i lepše u karavan (pardon, Sports Tourer) izvedbi. Još kada je OPC verzija u pitanju sa 325 konja i pogonom na sva četiri točka, mislim da je malo toga iz iste klase što bih radije izabrao i vozio. 


Opel Manta 400

2. 1980 Manta 400 (B)
Tiha patnja. Moj prijatelj koji mnogo voli Opel će se sigurno složiti sa mnom da je od svih Opela sa ove liste, Manta najmomačkiji auto, pogotovo u monstruoznoj 400 varijanti. U razvijanju su zdušno učestvovali Cosworth i Irmscher, a u drugoj fazi je motor isporučivao 230 konjskih snaga. I mogla je da se dobije i neka druga boja osim bele, što je za svaku pohvalu. Pričamo o ultra retkom automobilu, jer ih je ukupno zdelano samo 245 komada. 


Opel Lotus Omega

1. 1990 Lotus Omega
Da. To je najbolji Lotus, ovaj, Opel svih vremena. U saradnji sa Lotusom, Opel je uzeo običnu Omegu, povećao zapreminu trolitarskog V6 motora na 3.6 i dobio 377 konja žive vage. ZF šestostepeni menjač iz Corvette ZR-1 je tada bio najnovije čudo tehnike i omogućavao je Omegi performanse u rangu sa najuticajnijim superautomobilima iz tog perioda. 630 ih je napravljeno, i svi su u istoj boji, adekvatno nazvanoj Imperial Green. 

Ipak, nije Opel za staro gvožđe. 

You Might Also Like

6 comments

  1. Kme,
    Za nekoga ko ne voli Opela, naveo si dosta modela... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kme,
      bilo je toga još više, nego da ne pomisle ljudi da sam lud.

      Delete
    2. Too late mate... :)

      Delete
    3. Godine prolaze sa Opelom.

      Delete
  2. I ja sam isto na tvoju preporuku potpuno odbacila Opel, al' ovo sad su novi momenti :) Mozda ga ipak treba razmotriti kao ozbiljnog kandidata kad se bude menjao auto :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jasna,
      hvala na javljanju i čitanju!
      Što se tiče kandidata za novi automobil, to je neka druga priča, možemo se i time ponekad zabaviti, zašto da ne?
      Nijedan od ovih sa liste nije svakidašnji auto, i svakako iz ovog ili onog razloga svakodnevni život sa bilo kim od njih ne bi bio baš lak. :)

      Delete

Popular Posts

Instagram