Jedan Muški Automobil

12/15/2014

Volkswagen Corrado G60

Negde sam verovatno već napomenuo, Mercedes-Benz je brend koji sam uvek poštovao, ali nisam osećao neki poriv i nagon ka istom. Poštovanje je uvek bilo tu, ali nikad nisam mogao sebe da zamislim kao vlasnika jedne Mečke. Delom je to bilo zato što sam prema BMWu uvek itekako osećao naklonost. E, pa, poslednjih godina se to sve okrenulo naglavačke. 

Volkswagen Corrado G60
Volkswagen Corrado G60

BMW je zastranio. Razvodnio se dizajn, nekako se smekšao, nije mi to više to. Izuzetak je i8, ali dobro on je po mnogo čemu izuzetak. Sve manje i manje mi se sviđa uradak bavarske kompanije, dok Mercedesu sve češće skidam kapu. Prosto ne mogu da se setim neke novije Mečke koja mi se nije svidela. I to baš, baš svidela. I tako beše sve do pre par dana. Predstavili su svoj odgovor na glupi BMW X6, koji se zove još gluplje - GLE. I izgleda najgluplje na svetu. Posrali su se po svemu što su poslednjih deceniju-dve gradili. Debeli auto za debele domaćice sa severnoameričkog kontinenta. U nedostatku bolje definicije, ostaviću tako. 

Volkswagen Corrado G60
Volkswagen Corrado G60

Zato sam odlučio da pročistim i sebe i vas jednom pričicom o pravom muškom automobilu. Muški automobil mora da ima odlučan stav, da odaje sportske namere, da izgleda dobro, da nije baš najudobniji nego da dobro "prianja" u krivinama, da se dere motor i nervira ženske saputnice... Kicoš, baraba, gilipter, razbojnik, sve su to epiteti koji treba da opisuju taj automobil. E sad, naravno, nisu svi milioneri da neguju egzotičnu italijansku školu, mora to biti daleko jeftiniji auto. Pošto sam ja IZBOSNE, a ni Srbija nije imuna na stereotipe, odabrao sam jedan FAUVE. A nije Golf. Ustvari jeste. Ma, kao da je to sad bitno, svaki auto je pomalo Golf...

Volkswagen Corrado G60
Volkswagen Corrado G60

Prvog dana septembra 1988. su dečaci i devojčice '81 godišta krenuli u osnovnu školu a Corrado je hrabro stupio na svetsku scenu. Dobro, jeste bio baziran na osnovi Golfa Dvojke, svetog grala među automobilima, onog čije ime se ne izgovara, jednog jedinog, nedostižnog... Zezanje ili ne, ja i dan danas viđam te dvojke i ništa im ne fali. Jeste, urbanih legendi je mnogo, ali izgleda da su sve istinite. Osim njega i Mečke W123, evo nađite mi još neki tako neuništiv automobil. 

Volkswagen Corrado G60
Volkswagen Corrado G60

Svih 97521 primeraka proizvedenih u Karmannovoj fabrici su imali prednju vuču i bili opremljeni petostepenim manuelnim ili četvorostepenim automatskim menjačem. Napred raskoš i prostor kao u Golfu, nazad dva sedišta za kese iz prodavnice, iako je gepek sasvim prostran i upotrebljiv. Na vragolastom repiću je postojao spojler koji se izvlačio pritiskom na dugme. Aktivna aerodinamika, nema zezanja. Prvobitno je ponuđeno dve varijante 1.8 četvorocilindraša od kojih je jedan bio sa G turbinom i nosio oznaku G60, a ovaj drugi je bio samo ovaj drugi. Oni koji nisu imali para za G60 su isticali da ovaj drugi ima i svoju oznaku, 16V, zbog četiri ventila po cilindru. Ej, ali nema G turbinu. 138 konja ili 160? Pa naravno da je 160. Sećam se kao da je juče bilo, izašao u Auto Magazinu dupli test, Corrado G60 i Rallye Golf, dva najdraža Volkswagena ikad. Sve mi toplo oko srca, oba crvena bila. 

Volkswagen Corrado G60
Volkswagen Corrado G60

Posle 4 godine umesto 1.8 je došao 2.0 sa nepromenjenom snagom, a G60 je polako zamenjen čuvenim VR6 motorima u dve izvedbe. Ameri su dobili manji i slabiji 2.8-litarski sa 181 konjskom snagom (plasiran kao Corrado SLC) a mi smo imali 2.9-litarsku verziju sa 195 konja. Tek pred samo gašenje modela se uvela i slabija 2.0 varijanta sa 115 konjskih snaga. Kao što je slučaj sa svim popularnijim VW modelima, bilo je tu i nekih specijalnih edicija sa posebnim farbama i elementima opreme, ali nećemo se sad patiti sa tim. 

Volkswagen Corrado G60

Ako je verovati svim autoritetima na polju automobilskog novinarstva, Corrado i dan danas važi za jedan od vozački najzanimljivijih Volkswagena ikad, uprkos svojoj prednjoj vuči. Veliki broj njih se slaže da je u pitanju jedan budući klasik. Pogotovo će na ceni biti primerci koje seljaci nisu uništili nekim užasnim tjuning i stajling blasfemijama. Nego da mi rezimiramo: lep, neosporno. Izgleda sportski, moćno i nagruvano. Okretan i neudoban radi svojih trkačkih ambicija, nudi taman toliko mesta da će svako žensko da se buni što nije mogla drugarice da povede u šoping, na zadnjem sedištu ima mesta samo za njene kese. Voli motor da se zavrti i nervira suvozačicu. Sve je na svom mestu. Corrado je bio i ostao jedan pravi muški automobil. Vraški dobar. 

Volkswagen Corrado G60

You Might Also Like

6 comments

  1. Neunistivi,pa ima ih jos,uglavnom svi stariji Volvoi,Buba....

    ReplyDelete
  2. I jedne i druge viđam u baš ogromnom broju na ulicama. :)

    ReplyDelete
  3. Takva smo zemlja (a i uopsteno Balkan) da volimo Mercedese,pa je u bivsu Yu i uvezen veliki broj 123ki,da je npr uvezeno toliko npr.Volvoa 240 verujem da bih bilo vise na ulicama od 123ki,uostalom zna se ko drzi rekorde po predjenim kilometrazama sa BENZINSKIM motorom,lako je sa dizelom koji se vrti na "3" obrtaja....A Bube one imaju preterane cene kod nas,pa nije ni cudo sto polako nestaju....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, zna se ko drzi "benzinske" rekorde... Honda.

      Delete
  4. Stoji to sve, zato sam se gore i šalio sa svim nama svojstvenim stereotipnim činjenicama kada su automobili u pitanju. Meni je iskreno žao što se ne viđa više Volvoa kod nas. Bubica i svih njenih derivata i dalje ima, i za to se ne brinem.

    ReplyDelete
  5. Odličan tekst i legendarna makina. Mnogo sam se palio na Corrada pre nekih 20+ godinica, čak sam i razmišljao da ga pazarim pre 10-ak, al' em što su skoro svi ovde u jadnom stanju, em što se i ženka žestoko protivila..

    ReplyDelete