Večiti Derbi
7/08/2013
Ne volim fudbal. Nikada me nije interesovao. Ali se namerno koristim tim terminom koji je vezan isključivo za ovaj sport. I ne moram da se ograničim samo na ove prostore, gde je večito pitanje Crvena Zvezda ili Partizan. Cele armije fanova brane Pepsi od onih koji su pristalice Coca-Cole. Android protiv iPhonea. Alien protiv Predatora. Na kraju krajeva, bele figure protiv crnih na šahovnici, Yin i Yang. Ne može jedno bez drugog.
Rivalstvo je dobro, jer protivnici definišu jedan drugog i teraju se međusobno na konstantno usavršavanje i sve kompleksnija lukavstva kojima će stvoriti prednost te se tako približiti ultimativnoj pobedi.
Rivalstvo je dobro, jer protivnici definišu jedan drugog i teraju se međusobno na konstantno usavršavanje i sve kompleksnija lukavstva kojima će stvoriti prednost te se tako približiti ultimativnoj pobedi.
Ovaj koncept je jasan svakom ljudskom biću i jednostavno je poistovetiti se sa istim na mnogo nivoa. Svi favorizujemo nešto ili nekoga, u odnosu na nekog ili nešto drugo. U svetu automobila će to takođe uvek biti prisutno, opet u mnogim sferama i nivoima, do te mere da prerasta u opsesije i bolesti.
Australijanci su sve ovo oterali u nešto što apsolutno nije normalno. Za one koji ne znaju, na ovom kontinentu vladaju dva automobilska koncerna: Ford i General Motors. Ovaj drugi je prisutan u vidu zasebnog brenda, znanog kao Holden. Ovo rivalstvo između Forda i Holdena je preraslo sve razmere, i pretočilo se u mnoge anegdote. Kantri muzičari posvećuju pesme pojedinim automobilima.
Priča o devojci koja je odbila da se uda za muža Fordovca dok ne ode do Holdenovog prodajnog salona i zameni svoje vozilo je praktično deo narodnog folklora. Mnogi roditelji prete svojoj deci da će ih se odreći ako se slučajno odluče za auto iz protivničkog tabora. V8 šampionati koji su dalje produženje ove idiotarije su tek priča za sebe.
Hiljade i hiljade obožavalaca tetovira svoje voljene automobile i vozače po svim svojim delovima tela. Ako slučajno zalutate Fordom na Holdenov parking za fanove, spaliće vam automobil bez malo razmišljanja. Jedan od vozača, Craig Lowndes je 2001. prešao iz Holdena u Ford i odmah je dobio hiljade pretnji smrću od strane fanova koji su do juče bili spremni da ginu za njega ako treba. Lud narod.
Hiljade i hiljade obožavalaca tetovira svoje voljene automobile i vozače po svim svojim delovima tela. Ako slučajno zalutate Fordom na Holdenov parking za fanove, spaliće vam automobil bez malo razmišljanja. Jedan od vozača, Craig Lowndes je 2001. prešao iz Holdena u Ford i odmah je dobio hiljade pretnji smrću od strane fanova koji su do juče bili spremni da ginu za njega ako treba. Lud narod.
Dodatna dimenzija ovog ludila se ogleda u posebnoj vrsti vozila na koju se braća Australijanci primaju i lože. Oni to zovu Ute, skraćeno od Coupe Utility. U pitanju su pickup varijante postojećih limuzina kao što su Ford Falcon ili Holden Commodore. Monstruozni V8 motor sa tehnologijom ne mlađom od 30 godina i potrošnjom goriva u rangu sa autobusom je pod stavkom obavezno.
Takve mašine, dodatno modifikovane se voze po gorenavedenim šampionatima, između ostalog i na čuvenoj stazi Mount Panorama. Kome nije dovoljno razularene, bezumne i uglavnom neupotrebljive snage kroz zadnje točkove, taj obično bira viši nivo: FPV ili HSV.
Ford Performance Vehicles protiv Holden Special Vehicles divizije. I jedni i drugi su podjednako oboleli, ne može mnogo da se pogreši pri takvom izboru (ili to tako nama izgleda kada smo ovako daleko).
Takve mašine, dodatno modifikovane se voze po gorenavedenim šampionatima, između ostalog i na čuvenoj stazi Mount Panorama. Kome nije dovoljno razularene, bezumne i uglavnom neupotrebljive snage kroz zadnje točkove, taj obično bira viši nivo: FPV ili HSV.
Ford Performance Vehicles protiv Holden Special Vehicles divizije. I jedni i drugi su podjednako oboleli, ne može mnogo da se pogreši pri takvom izboru (ili to tako nama izgleda kada smo ovako daleko).
HSV je stariji, osnovan je 1987, kao partnerstvo sa Tom Walkinshaw Racing kompanijom o kojoj sam već ranije pisao i istakao njenu bitnost za automobilizam. Ford je sa ozvaničenjem sadašnje kompanije FPV malo okasnio i plasirao je kao takvu na tržište tek 2002. Ona je nastala kao plod direktne saradnje sa čuvenom britanskom tjunerskom kompanijom Tickford. Cela priča se zaokružila tek kada je moćni Prodrive otkupio Tickford i započeo sa Fordom partnerstvo.
Ovi automobili su svakom prosečnom vozaču besmisleni i praktično neupotrebljivi. Ogromni su, imaju previše snage koju nikako ne mogu da isporuče u potpunosti, tovarni deo skoro da ničemu ne služi, registracija i održavanje su podjednako povoljni koliko i najkompleksnija zdravstvena oboljenja, i tako, možemo do sutra... Ali baš zato su divni!
Divlji, neukroćeni konji, namenjeni ogromnim
prostranstvima, osećaju slobode i sirove snage, i šepurenju pred oznojenim
pabovima. Polako i oni izumiru, jer downsizing, svetske krize i rast
cena goriva ipak stižu i do Australije. Nekada su vladali listama najprodavanijih
automobila, ali sada stvari stoje drugačije. Štedljivi i brižni Japanci su ih
potisnuli. Religija zvana Ute-opia je već jednom nogom u grobu, zato svi sad trk u
Australiju po poslednje komade, dok nije nestalo.
0 comments