Onako, Drugarski.

9/27/2013

Ovaj post će biti nešto potpuno drugačije od onoga na šta ste do sad navikli, prosto zbog činjenice da namenski pišem za nekog drugog. Hoću da pomognem, ali hoću i sve da podelim sa vama, jer možda još nekome bude od koristi.

Od mene je zatraženo da obrazložim "koji bi mali gradski auto kupio, do 9000 evra, da je malo prešao, a da nije gej", sa velikim smajlijem na kraju rečenice. Nećemo vređati nikakve manjine i njihova prava, jer se ne bavimo nikakvim političkim ili socijalnim pitanjima. Recimo da je u tom šaljivom tonu naznačeno da ipak tražimo nešto što neće biti previše girlie za jednog urbanog pastuva. Dakle, nećemo Minije, Fiate 500, Micre i ostale proizvode koji izazivaju hronično opadanje nivoa testosterona.

U svojoj ekstenzivnoj pretrazi sam termin "malo prešao" stručno ograničio na 50.000 km, ipak je to dovoljno da se ceo automobil razradi kako treba, a da i dalje zadovoljava gorenavedenu odredbu. Budžetsko ograničenje je vrlo jasno zaokruženo, a što se tiče definicije malog gradskog auta, obuhvatio sam modele iz dve najmanje klase u kojima mahom svi iole bitni proizvođači itekako imaju šta da ponude. Kada sam ponudu i svoje lične preferencije uskladio sa svim limitirajućim parametrima došao sam do 10 finalista koje ću vam sada predstaviti u kratkim crtama, od najgoreg ka najboljem. 

10. Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo

Najstrastveniji i najpomodarskiji automobil na listi je naravno Italijan. MiTo je pokupio sve bitne styling tragove sa veličanstvenog 8C Competizione, ali se upakovao u vrlo kompaktno izdanje bazirano na istoj platformi koju koriste daleko prodavaniji Opel Corsa i Fiat Grande Punto. Svetlosnim godinama je daleko od ovih neupadljivih dosada, odiše pravim duhom jedne Alfe, pogotovo ako se izabere 1.4 TB MultiAir motor sa 170 konjskih snaga. Fashion statement iz pakla mora da se kupi isključivo u Rosso Giulietta boji i sa preteranim petokrakim felnama. Nemojte da kažete da vas nisam upozorio da je održavanje JAKO skupo!

9. Škoda Fabia

Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia

Ovo je izbor koji je verovatno najviše povezan sa zdravim razumom. Polo namerno izostavljam jer je bezrazložno skup i odavno nije "narodski" auto. Škoda nestvarno uspešno koristi svu naprednu tehnologiju svog Nemačkog vlasnika i pretače u nepoderiv paket kome ne nedostaje ni kvaliteta, ni trajnosti, ni pouzdanosti a ni šarma. Fabia možda nije natraktivniji automobil u svojoj klasi, ali svakako može da se okarakteriše kao "best buy" u očima prosečnog Đoleta, jer će dugo istog da čini srećnim bez mnogo nerviranja i ulaganja. Bravo, Škoda, tako se to radi! Izabrao bih Rallye Green boju i najjaču od tri iteracije 1.6 TDI motora, jer kakav je to FauVe ako nije dizel?!

8. Renault Clio

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio

Svi koji iole prate automobilsku industriju i njen kompleksni razvoj znaju da je Renault Clio osnova za najbolji hot hatch današnjice. RS je ipak van domašaja kada je cenovni rang u pitanju, ali GT nije. Agresivan aerodinamički kit dodat na inače vrlo lep i skladno izvajan automobil sa sočnim duplim izduvom i 1.6-litarskim benzincem pod haubom sa 128 "konja" su poštovanja vredne činjenice. S obzirom na to da auto ne počiva na ultra-neudobnoj RS šasiji, napravljen je savršen kompromis i zadržana je tradicionalna Renaultova udobnost. Iz iskustva znam da Renault generalno nije baš jeftin za održavanje, ali ovo kad se jednom provoza, nema nazad!

7. Seat Ibiza

Seat Ibiza
Seat Ibiza
Seat Ibiza

Znam, već smo imali Fabiu. Ali, meni je ovo ipak draži izbor, iako su brat i sestra od iste majke, rođeni u različitim državama. Seat mi osvaja srce svojim svedenim, ali vrlo napadnim linijama, sportski nastrojenim ukupnim utiskom i nešto tvrđe podešenim oslanjanjem nego što je slučaj kod Fabie. I ovde imamo Polo za manje para, sa manje-više istim izborom motora, jednakim kvalitetom završne obrade i, ruku na srce, malo otaljanim enterijerom koji ne prestaje da odaje utisak da mu nešto mnogo fali. Za razliku od gradski skockane Fabie, stvorene za štednju i ekološku svest potrošača, ovde bih odabrao SC verziju sa troja vrata i 1.2 TSI motorom sa 105 konjskih snaga. Naravno, ekskluzivna narandžasta ne sme da se izostavi.

6. Nissan Cube

Nissan Cube
Nissan Cube
Nissan Cube

Ovo je jedan od najcool automobila koji su ikad doprli do nas iz Japana. Ima manje od 4 metra dužine i direktan je derivat njihove filozofije malih MPV-eva koje kolektivno znamo kao kei cars. Evropska verzija može da se dobije sa sjajnim 1.5 dCi motorom nastalim iz Renault/Nissan braka, ali nije to sad ni toliko bitno. Asimetrični prozori, pa koliko je to samo cool? MPV koji izgleda šmekerskije od većine sportskih automobila, budite sigurni da će iz Ferrarija da izviruju da vide šta je to čudno upravo prošlo pored njih. Pritom, pouzdanost i kvalitet su standardno Nissanovski, i iako je automobil objektivno na šestom mestu moje liste, subjektivno bih ga stavio na drugo bez ikakvih problema. 

5. Kia Picanto

Kia Picanto
Kia Picanto
Kia Picanto

Mali pistachio Picanto mi je uvek bio za aplauz otkad sam ga prvi put video. Retke su situacije gde tako mali auto izgleda toliko dinamično i gde je vidno uloženo toliko truda u svaki detalj. Svakako bih preporučio jači 1.25-litarski motor, koji uz sedmogodišnju garanciju i jak paket opreme pruža neverovatnu kombinaciju. Kada svemu dodamo činjenicu da je na mnogim tržištima u samom vrhu liste pouzdanosti modela automobila dođemo do toga da se pitamo kako to da nismo primetili izjednačenje Japana i Koreje... Pravi mali dragulj. 

4. Ford Fiesta

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Ford Fiesta

Po mom mišljenju najružniji auto na našoj maloj listi, graciozan koliko i bubašvaba. Kosooki izraz lica sa velikim grillom koji asocira na neko retardirano stvorenje izgubljeno u vremenu i prostoru. Ne želim da budem preoštar, ali samo pogledajte taj zadnji deo, pa on prosto doziva i pozdravlja celokupnu zemunsku manufakturu i naknadnu ugradnju senzora za parkiranje. Srednja konzola izgleda kao najgrozniji primerci kliznih Samsung mobilnih telefona, previše dugmića i potpuno neergonomski postavljeno. Sa druge strane, Fiesta će uvek da bude "najvozačkiji" auto u svojoj klasi, bogato opremljen, sa atraktivnom cenom. Uz lepo razvijenu servisnu mrežu koju srećom imamo, ne može se mnogo pogrešiti. Insistiram na Hot Magenta boji, jer joj stvarno najlepše stoji još otkad je preuzeta sa Verve koncepta. 

3. Volkswagen Up!

Volkswagen Up!
Volkswagen Up!
Volkswagen Up!

Bronzanu medalju odnosi automobil koji je najobjektivnije i najrealnije gledano pravi pobednik na ovoj listi. Mali je, ali ima točkove na krajevima karoserije, tako da je unutrašnjost pozamašno velika. Ultramoderno stilizovan i prilagođen hordama omladine odrasle na touchscreen i wireless tehnologijama, jednako kvalitetan kao i svi ostali Volkswageni, ekološki besprekoran, mogu da nabrajam do sutra... Za razliku od Pola i Golfa koji su se nagojili tokom godina, ovo je ponovo jedan divni mali gradski automobil za široke narodne mase koji ćete "uzdravlje da pocepate" i dugi niz godina srećni i zadovoljni da vozite. Zar to nije to? 

2. Fiat Panda

Fiat Panda
Fiat Panda
Fiat Panda

Evo zašto Cube nije na drugom mestu. Jednostavno, ne može da se dobije više (kvalitetnog) automobila za manje para, nigde na svetu. Sledi sličan koncept sa povišenom MPV formom, ali se drži mnogo agilnije zbog nižeg težišta i kao jedan Evropljanin mnogo je bliža našim shvatanjima i upotrebi automobila. Iz ličnog iskustva znam da su Pande jako pouzdane i kvalitetne, na granici sa tim da izjavim da su "nepoderive". Ne možete da zamislite šta sve može unutra da se spakuje. Jeftine su za održavanje, ne kvare se često, a styling je pritom sam vrhunac Italijanskog šmekerluka. Pa pogledajte kako ta unutrašnjost izgleda, tutto perfetto... Pored svega toga imaju vrhunske motore, a postoje i 4x4 verzije koje odlikuju vrlo ozbiljne off-road performanse. Na sve su mislili. Niko ne zna da upakuje mali auto kao Žabari. Uvek bi se dvoumio između Pande i prvoplasiranog na našoj maloj listi i verovatno bi na kraju kupio oba jer i jedan i drugi su za obožavati. 

1. Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport

I... Pobednik! Swift Sport je najiskreniji automobil u svojoj klasi. Ne pokušava da bude Japanski Mini ili DS3, a opet je dovoljno stilski potkovan da krade reflektore kad se pojavi na pozornici. Drugim rečima, lep, skladan i vrlo atraktivan automobil. Opremljen motorom od 125 konjskih snaga nije baš hot hatch ali vrlo spretno obavlja svoju dužnost jurilice kad zatreba i nikad ne deluje kao da mu ponestaje daha. Kvalitet i finalna obrada su na nivou očekivanja kada je jedan moderni Kosooki u pitanju, tako da ni tu nema šta da se zameri. Možda će snobovi zameriti što je u pitanju Suzuki, ali ne zaboravimo da Swift od prve generacije ima bogat istorijat nabrijanih verzija, a sve su bile sjajne. Da rezimiramo: lep, maštovito dizajniran, praktičan, dovoljno snažan, vrlo brz, agilna šasija, vrhunski kvalitet, pristupačna cena. To je taj. 

You Might Also Like

6 comments

  1. Uh, moram reći da je izbor baš težak. Mito mi je oduvek bio divan, ali kada je izašao novi model Clia, onaj u teget boji pa sa belim prugama.. uh, majušni, a brzi! :) Na kraju, nekako mi Panda najviše leži, ali 4x4. Valjda sam je probala, pa bi sve bilo taman, otuda takav utisak. Ali Rosso! :)

    ReplyDelete
  2. Bravo Matija, odličan izbor! Moram priznati da je i meni swift odmah pao na pamet valjda zato što je trenutno akcija za novi swift za baš 9000€...definitivno best buy. Nissan cube sam imao prilike da vidim (u Aziji) i stvarno je auto neverovatan, definitivno najcool auto!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Japanci neretko bivaju potpuno nezasluženo izostavljeni iz ovakvih lista i kombinacija. :)

      Delete
  3. Joj, vozio sam Suzukija i predivno je automobilce. Voli veci broj obrtaja, didu li mu dadu... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tako uglavnom pričaju svi koji ga probaju. :)

      Delete