Praznici Nam Stižu

12/29/2014

Hot Wheels

Kako se bliže praznici euforija raste, svuda su gužve, svi manijakalno troše i kupuju, uglavnom ono što im inače ne treba ili ono na šta bi u nekoj drugoj situaciji teško izdvojili neku svotu novca. Igračke neretko spadaju u tu kategoriju, i od malih nogu smo naučeni da u ovom periodu možemo malo više da navaljujemo i pritiskamo da nam se kupi baš ovaj ili onaj autić, haljina za Barbiku, LEGO svemirski brod ili neki drugi kvlt. Pretpraznična atmosfera je nešto što imamo samo jednom godišnje i bolje da uživamo u tome, vraćajući se svako na svoj način u toplinu doma iz detinjstva.

Ferrari 458 Italia

Posle Drugog svetskog rata, u Americi je raslo blagostanje, i u suncem i tirkiznim talasima okupanoj Kaliforniji je polako cvetala i jedna mala kompanija zvana Mattel. Vrlo brzo su uhvatili maha u proizvodnji i distribuciji igračaka. 13 godina posle osnivanja kompanije ulaze i na tržište automobilčića zvučnim i moćnim imenom. Hot Wheels i prepoznatljivi logo sa plamenom se od 1968. čvrsto urezuje u srca svih dečaka širom sveta. Ja se sećam da su mi bili vrlo drago osveženje za uobičajeni Majorette i Matchbox. I dan danas su, hvala nebesima, vrlo jako, vrlo inventivni, sa izuzetno lepom paletom modela u razmeri 1:6x. Neretko uhvatim sebe po prodavnicama kako razmišljam o nekoj skrivenoj, "maloj" Hot Wheels kolekciji.

Ferrari 458 Italia

Međutim, nismo zbog toga danas tu. Hot Wheels je vremenom shvatio da postoji fin deo kolača na tržištu u pravim kolekcionarskim razmerama i tako je nastao Hot Wheels Elite, fokusiran na 1:43 i 1:18. Zaljubljenici u Ferrari su posebno bili radosni jer je ekskluzivna licenca donela pregršt odlično urađenih modela na tržište. Ovo je poslednja godina u kojoj je Hot Wheels Elite radio Ferrari model, i šta će sa njihovom ponudom dalje biti, ostaje da se vidi. Osim propinjućih konjića tu je gomila modela automobila koji su bili glavni protagonisti u filmovima i serijama. Postoji i Heritage/Foundation serija u kojoj se isti modeli iz Elite serije nude sa osetno manje detalja i po osetno nižim cenama. Takav je i ovaj moj kojim vam predstavljam Hot Wheels priču.

Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia je debitovao pre 5 godina na salonu automobila u Frankfurtu kao direktan naslednik modela F430. Insistirali su na tome da je model razvijan kao potpuno nov, od nule. Kao i uvek do sada mnoga rešenja prenesena su iz iskustava i znanja primenjenih u Ferrarijevoj bogatoj karijeri u Formuli 1.  Pod haubom se, kako ime samo kaže, našao V8 sa 4.5 litara zapremine i 570 konjskih snaga. To je prvi centralno postavljen motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva u bilo kom Ferrariju ikad. Dovoljan je svakako da čet'ri-pet-osmicu potera od nule do sto za samo 3.4 sekunde, a onda i do maksimalnih 325 km/h.

Ferrari 458 Italia

458 Italia je hvaljen na sav glas po mnogim automobilskim publikacijama, gde su se mnogi kunuli u to da je ovo najbolji Ferrari ikad. Da se najlepše vozi, da je najbolje izbalansiran, da je jednostavno prava stvar. Silne su nagrade koje je pokupio, a meni lično mnogo znači kad znam da ga obožavaju sva tri idiota iz britanskog Top Geara. Model je naišao po povoljnoj ceni od cenjenog kolege od kog sam nabavio i svoj prvi AUTOart i jednostavno nije bilo razloga da ga ne uzmem.

1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia
1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia

Što više vreme odmiče sve manje me interesuju moderni automobili, pogotovo je to slučaj kada su u pitanju supercars. Ali ovo je nekako drugačije, iščekivao se dosta dugo i kad se pojavio izazivao je oprečna mišljenja i kao svojevrstan outsider meni se na prvu loptu bio dopao. Mislim da ima veliki potencijal da postane budući klasik i kao takav je dobrodošao u moju kolekciju. Iako se radi još u žutoj, beloj i crnoj boji, Rosso Corsa mu ipak najbolje stoji. 

1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia
1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia

Ono što se prvo primeti na Hot Wheels modelima ove jeftinije izvedbe je da izgledaju mnogo skuplje nego što jesu. Na prvu loptu ne možete da provalite da li je model Heritage/Foundation ili Elite. Sve dok ne krenete da zalazite u detalje. Ali za svaku pohvalu je što i ovi jeftiniji modeli imaju vrlo precizne odlivke, farbanje i jako fino izradu (slušate li Bburago i Maisto?). Ovaj model ima točkiće koji se kotrljaju najbolje od svih koje sam ikad kotrljao. Savršeno, bukvalno. 

1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia
1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia

Krenuvši od prednjeg usisnika vazduha shvatamo zašto je ovo jeftiniji model, jer rešetkica je samo reljefna imitacija. Međutim svi amblemi ispisi i nalepnice su jako precizno izvedeni i za to samo pohvale. Farovi izgledaju dovoljno uverljivo, ali kad otvorimo poklopac prtljažnika dobijemo duplo negativno iznenađenje. Unutra je samo gomila amorfne plastike, a i sam poklopac je od neka ultralagane, tanane plastike. Isto je i sa ostalim otvaranjima, poklopac motora i vrata su takođe od plastiketine. Taktilno je bezveze, ali pošto je farbanje odlično, vizuelno ne pravi toliki problem. Brisači su korektni, ali na tom srednjem delu pre A stuba mi se najviše dopadaju mali lateralni migavci. Točkovi su savršeni, jedino fale ispisi na čeljustima kočnica, ali zato tu donju ložu vade znakovi na felnama kao i pininfarina ispis kod zadnjeg točka. Retrovizori su isto od jeftine plastiketine.

1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia
1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia

Unutrašnjost je mrtvilo. Volan malo privlači pažnju zbog Ferrari znaka, ali sve ostalo je crnilo, sivilo, plastiketina. Čak ni cajgeri nemaju ništa. Šta, kao, u stvarnosti je TFT, pa kad se ne da kontakt onda ništa ne svetli, pa ste tako i ostavili? Crne šupljine, to je sve. Ali zato vade stvar mali fantastični trouglasti prozori koji idu uz usisnik za vazduh za motor. 

1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia
1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia

Poklopac motora je nemoguće otvoriti bez nekog nežnog a tankog/zašiljenog objekta (naravno, dobar ti dan želim, draga moja čačkalice). Ispod istog se nalazi šturo urađen motor, ali opet, u ovom cenovnom rangu, nije ništa strašno. Srebrni i crveni akcenti su odlično ofarbani, ako je za neku utehu i inspiraciju za dalju doradu modela. 

1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia
1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia

Providni crveni deo zadnjeg fara izgleda sočno i ima dubinu ali uništen je srebrno ofarbanim srednjim delom koji služi kao simulacija migavca. Treća štopaljka je providna i bezbojna, ali barem nije i ona samo spray painted. Difuzor i zadnja poziciona svetla su mi mnogo slatki, ali završeci izduvnih cevi su blago katastrofalni. Sramota me je da ih uopšte pogledam koliko su neprecizno izliveni. Sa donje strane modela nema ništa specijalno zanimljivo sem ispisa modela, zemlje porekla (PRC, naravno), šifre modela i podugačke Ferrari licence, te zato nisam po navici naveo sve kako piše, jer ima dosta. 

1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia
1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia

Ukratko, za te pare model je odličan. Ne može da se poredi sa Elite modelima, ali uz malo dorade može da se dovede u skroz pristojno stanje na minimalnom budžetu. Srećna vam svima Nova godina i svi ostali praznici! 

1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia
1/18 Hot Wheels Ferrari 458 Italia

You Might Also Like

2 comments

  1. Ја сам себи за Нову годину купио... ћевапе... у размјери 2:1.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moraćemo jednom da uzmemo po 18 upola s' lukom.

      Delete