Kolekcionarska Sekcija - Pero Vučić

1/03/2015

Pero Vučić

Pero je mladić koji je, sudeći, po njegovoj kolekciji, već formiran čovek koji vrlo dobro zna šta hoće, i od svoje kolekcije i od sebe i svog života. Na ovakvima svet ostaje.  

Pero Vučić
Pero Vučić

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? 

Zovem se Vučić Pero. Iz Kraljeva sam imam 21 godinu. Student sam na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu.

Pero Vučić
Pero Vučić

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Pa moglo bi se reći da  sam modele počeo da skupljam još od malih nogu, kao i svi mi. Zar ne?! :) Uglavnom je to za moj uzrast više ličilo na gomilanje i skupljanje nego na igru. Moglo bi se reći da je u igri stradalo najviše 3-6 modela dok su ovi ostali uglavnom u solidnom stanju. Za neke znam gde su i danas a nekima gubim svaki trag. Uglavnom su tu prvo bili modeli 1:43 i 1:24, po koji 1:18 jer je su takva vremena bila da to i tada nije bilo baš tako jeftino i pristupačno. Od pre oko 2,5 godine se aktivno vraćam i okrećem 1:18 razmeri, mada još uvek mi ruka poleti za nekom manjom razmerom ako tog model nema u 18-ici i ako mi je baš drag model u 1:1. 

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

Proizvođači imaju veću površinu za rad tako da se dimenzijski neograničeno mogu opustiti i potruditi oko detalja. Iz kalupa se mogu izvući realnije (barem po meni) linije, detaljima se na njima posvećuje veća pažnja, velika pažnja se pridaje i izradi enterijera… Najvernije su replike modela u 1:1, a i sada smo velika “deca” pa je normalno da se I igramo malo većim igračkama. :)

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Prvi model je bio Bburago Porsche 911 (993). Iskreno ne sećam se kada tačno ali negde oko 2000. godine. Nažalost gubi mu se svaki trag, još uvek pokušavam da se prisetim gde sam ga ostavio, ali uzaludno. Kao da imam prekid filma što se tiče tog modela, kao da je u zemlju propao. Ali vrlo uskoro će ponovo doći u kolekciju isti taj model Porschea samo od drugog proizvođača koji će me, eto, podsećati na prvu 18-icu.

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

E pa to je težak odgovor, kod mene uvek nešto pristiže ili je na korak do poručivanja. Poslednji modeli koji su se pridružili kolekciji (kod mene uglavnom modeli stižu u paru, kako ne bi putovali sami :D) jesu GT Spirit Porsche 911 (991) Turbo Lime Gold Porsche Exclusive i Welly Porsche 911 (991) Carrera S, a modeli koje sam poslednje naručio i koji bi trebalo da su već na putu ka meni ili već stigli kada izađe ovaj intervju jesu 5 GT Spirita: Porsche 911 (993) 4S, Porsche 911 (930) Targa narandžasta, Porsche 911 (930) Targa bela, Porsche 911 (991) Carrera S Sport Design Aero paket i BMW M3 E92 GTS.

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Uglavnom mi je pri izboru bitno da je model lepo odrađen, tj. da je verna replika modela u 1:1. Farbanje treba da bude na zavidnom nivou, linija, detalji takođe, kao i da bude zadovoljavajući rezultat odnosa uloženo-dobijeno. Cena ne igra neku bitniju ulogu, jer za dobar model prihvatam i da sačekam još malo dok se ne steknu finansijski uslovi za kupovinu modela. Prioritet kod mene imaju Porsche modeli, uglavnom "Elferi", nakon njih BMW i Renault pa zatim ostali. Ukoliko se nekada dvoumim između nekih modela pri kupovini uglavnom prvo biram onaj koji mi je u 1:1 draži, ali i ovaj drugi dolazi u narednoj turi u kolekciju. Od skoro sam uveo i još jedan kriterijum, a to je da je u pitanju GT Spirit.

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

Još od malih nogu veran sam Porscheu i ljubav prema njihovim modelima samo iz godine u godinu, kroz nove modele, sve više raste i raste. Njima sam opterećen 24h dnevno i sve mi se u životu svodi na Porsche i ostalo. :)

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

Model o kome trenutno sanjam jeste naravno Porsche i to 911 (991) Turbo S, ali ako bi malo realnije gledao na uslove sanjao bi o Renault Clio RS 200 EDC. U porodici smo već unazad 20-ak godina verni Renaultu pa mi je Renault ujedno i druga ljubav, te trenutno vozim Megane Coupe Cabriolet Mk2 Ph1.

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost,  gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Naravno, imam favorita. Do skoro su kod mene prvo mesto delili CMC i AUTOart, međutim onda je krenulo bombardovanje modelima od strane GT Spirit-a. Ponekada se pitam da li mi čitaju misli i ispunjavaju moje želje vezane za modele koje bih voleo da izbace, pogađaju 100%. Do sada sa nijednim modelom, barem po meni, nisu omašili. Pružaju odlične modele po korektnim cenama. Mnogi bi im zamerili što su resini, ali bih ja svima prvo preporučio da prelome i kupe resin pa tek onda neka kreiraju mišljenje o njima, jer je mišljenje o njima uglavnom veoma pogrešno. Svi očekuju da je to neki obični malo detaljniji plastikanjer (što sam i sam mislio, ali mi se mišljenje promenilo posle prve kupovine). I evo još jednom da posle ove priče podvučem crtu.Trenutno kod mene No.1 proizvođač je GT Spirit i njihovi modeli imaju prioritet trenutno pri kupovini za razliku od ostalih.

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Svaki model u kolekciji koji sam kupio u poslednjih 7 meseci mi je veoma veoma drag, međutim ako bih morao da izaberem od svih njih jedan to bi definitivno bio CMC-ov Porsche 901. On se izdvaja pre svega po detaljima i kvalitetu, najdetaljnije je odrađen model u mojoj kolekciji. To je model koji bi mogli da zagledate 24h a da ne trepnete. Na njemu je jednostavno sve savršeno, ali ima i nekih grešaka koji model čine ne toliko vernim originalu. Ali kada mu se saberu sve prednosti sve to mu se zaboravlja. To je ujedno i jedan model koji bi po meni svaki ljubitelj i sakupljač Porschea trebao da ima u svojoj kolekciji. Cena modela jeste malo jača, ali model vredi svaki uloženi cent u njega, pa smatram da je to jedan model za koji bi im preporučio da štede sa strane jer se neće pokajati. Trenutno je on kruna moje kolekcije.

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš?

Model koji jako želim u kolekciji, a čiju kupovinu stalno odlažem, jeste AUTOart Pagani Huayra. Baš sam skoro bio blizu odluke o kupovini ovog modela, međutim kako mi je Porsche prioritet, a GT Spirit me je žestoko pritegao sa modelima koje izbacuju i koje će tek izbaciti ipak sam se morao odlučiti da kupovinu Huayre ostavim za neku bližu budućnost kada Spirit-ovci malo smanje tempo „štancanja“ Elfera.

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?

Prvo bih naveo model koji se proizvodi u razmeri, ali po meni kao i da ne postoji. Po  meni je u pitanju model koji zaslužuje da mu bude posvećena pažnja i da se malo detaljnije odradi u DC varijanti, jer je taj automobil po meni umetnost na točkovima. U pitanju je Pagani Zonda F koju bih iskreno voleo videti u izvedbi AUTOarta jer smatram da su oni pravi proizvođač koji bi mogao da nam  priušti odličnu DC repliku Zonde F. Sa druge strane, što se tiče modela kojeg još uvek nema u 1:18 razmeri,  apelovao bih GT Spirit-u da urade Porsche 911 (991) 50th Anniversary, mislim da bi mogli da nam pruže odličan krajnji proizvod. Imaju odličan kalup za 991, takođe imaju kalup i za Sport Classic felne koje stavljaju na 991 Turbo. Samim tim bi imali samo da dodaju malo hroma, odrade unikatne oznake, ofrabaju felne u kombinaciju mat crno-mat sivo, ofarbaju model u neku od 3 ponuđene boje... A voleo bih i da neko uradi (pucam na Spirit, naravno) Singer 911. To bi bilo to, ono što se traži.

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

Stanje je po meni iznenađujuće dobro, ali uvek naravno može biti bolje. Ima dosta kolega i družimo se što na Facebook grupama, što na nekim forumima. Tamo vlada jedna veoma prijatna atmosfera i nema raznih barijera koje danas u društvu postoje, nema ograničenja i primitivnih mišljenja, tamo smo svi da se družimo i uživamo u modelima, pomažemo jedni drugima... Uglavnom se na njima družimo sa kolegama iz skoro svih država bivše SFRJ kao i drugih zemalja i atmosfera je veoma prijatna. Postoje i klubovi koji povremeno organizuju berze modela, ali do sada nisam bio prisutan na njima ali po onome što se može čuti i videti od drugih kolega to sve odlično funkcioniše, izbor modela na njima je solidan, cene su u većoj meri korektne. 

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

Nemam drugih hobija, pored ovog mi više nijedan drugi ni ne treba niti mi je zanimljiv. ;)

Pero Vučić
Pero Vučić
Pero Vučić

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Ono što bih im savetovao jeste da pažljivo donose odluke prilikom kupovine. Da kupovinu ne obavljaju izbrzano jer nikada se ne zna da li će se možda pojaviti neki zanimljiviji model. Kupujte model koji uglavnom jarko želite, jer kupovinu nekih modela koje kupite „čisto da biste nešto kupili“ (imao sam takvih situacija ranije) kasnije može prouzrokovati kajanje da ste mogli kupiti nešto bolje a niste. Nije sve u kvantitetu nego i u kvalitetu, uvek sam za to da se malo i duže odvajaju sredstva sa strane pa da se nakon toga kupi neki kvalitetan (odličan) model nego da se kolekcija puni nečim što ćete kasnije otuđivati kako biste kupili neki drugi model tipa Aa, Kyo, HW. Takođe preporučio bih im da imaju u vidu uglavnom sve odgovore na ovo pitanje kako od mene tako i ostalih kolega koje si intervjuisao jer mislim da mogu mnogo toga da nauče i da izvuku lepu poruku na našim savetima i greškama.

Pero Vučić
Pero Vučić

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset? 

Sa ove tačke gledišta rekao bih dokle god sam živ, ali naravno tu uvek ima niz drugih faktora. Koliko god budem mogao finansijski to nesmetano sebi da priuštim. Uvek zaboravljam prošlost, živim i uživam u sadašnjosti i ne razmišljam o budućnosti! Nikad ne znamo šta donosi dan, a šta noć. Danas te ima, sutra te nema. Gledam da u svakom trenutku u sadašnjosti uživam u životu punim plućima. Mogu ti obećati da o ovome možemo pričati negde nekad kroz pet godina uz neku kafu kada bih mogao dati pravi odgovor na ovo pitanje. \m/ :) Ako bi gledali za period od 10 godina, kako je malo duži, mogao bih slobodno reći da sebe vidim kao uspešnog poslovnog i porodičnog čoveka i, naravno, još uvek kolekcionara sa kolekcijom barem 100x većom nego danas. :)

Pero Vučić

Sve fotografije su vlasništvo Pere Vučića. 

You Might Also Like

0 comments