Kolekcionarska Sekcija - Miloš Andrić

1/17/2015

Miloš Andrić

Kolekcionarstvo ima posebnu vrednost kada se prenosi sa kolena na koleno. Miloš je ljubav prema modelima nasledio od svog oca i ponosno neguje i nastavlja vrednu tradiciju. Njegovi izbori su tradicionalni a vidici izrazito široki, jer je dobar deo svog života posvetio raznim vrstama i razmerama modela. 

Miloš Andrić

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :) 

Pozdrav svima, moje ime je Miloš Andrić, imam 23 godine, skoro sam diplomirao i postao sam inženjer poštanskog saobraćaja. Takođe se bavim biciklizmom u slobodno vreme.  

Miloš Andrić

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Modele automobila sakupljam od svoje 5. godine, ljubav prema automobilima sam nasledio od svog oca (Borivoj Andrić), drugim rečima otac me je “zarazio” ovim hobijem tako što mi je poklanjao njegove modele postepeno (za božić, za rođendan…).

Miloš Andrić

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

Naterala me je prvo veličina modela kao i detalji, pošto što je model veći, lakše se dolazi do izražaja detalja. 

Miloš Andrić

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Prvi model u razmeri 1/18 mi je bio Jaguar E-Type Bburago, taj model sam baš od oca dobio za Božić odprilike u 3. razredu osnovne škole (1999-2000). Što se posedovanja modela tiče, naravno da je još uvek u mom vlasništvu, čak u original kutiji. Taj model mi je oduvek bio drag, pošto je moćno izgledao, sve se otvaralo, skretao je točkovima (što je za mene to bio pojam tad). Danas mi taj model dođe na foru “svetog grala” zato što mi budi sećanja na lepo detinjstvo.

Miloš Andrić

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

Što se tiče modela koji je poslednji stigao u tu kolekciju to je Renault 4 Solido 1/18, ali naravno u malo lošijem stanju, što meni uopšte ne predstavlja problem zato što se bavim popravljanjem modela. Zašto baš taj auto? Zato što je otac imao Renault 4 kad sam bio mali, tehnički sam odrastao u tom autu, a i imao sam prvu “vozačku” obuku u njemu.

Miloš Andrić

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Najbitniji kriterijum je dizajn modela, klasika i ostalo, ali ne preko osamdesetih godina prošlog veka, pošto kao što rekoh idem očevim stopama.

Miloš Andrić

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

U 1:1 preferiram Land Rover.

Miloš Andrić

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

Sanjam o dva automobila, Jeep Willys i Land Rover Defender, pošto strašno volim vojne džipove, a što se tiče auta koji posedujem, to je Renault Kangoo iz 1998. godine.

Miloš Andrić

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost,  gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Favorit mi je Bburago, zato što ceo život Bburago i sakupljam. Pored toga bih dodao i Anson, Techno Giodi…

Miloš Andrić
Miloš Andrić

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Ferrari 250 GTO Bburago 1/18, zato što smatram da je to jedan od najlepših Ferrarija ikad napravljen.

Miloš Andrić

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš?

Model koji nemam a voleo bih strašno da imam je Ferrari 330 P4 Jouef Evolution/Revell.

Miloš Andrić

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?

U 1/18 bi zanimljivo bilo Yuga napraviti, mislim da bi to bio interesantan model na ovim prostorima, a i ne pada mi drugi model na pamet. :)

Miloš Andrić

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

Domaća scena je dosta dobra što se mene tiče, čak sam svoju kolekciju poboljšao raznim grupama na Facebooku, kao i razna poznanstva koja su krenula ovim hobijem.

Miloš Andrić

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

Što se hobija tiče, imam ih više: sakupljanje modela automobila (1/18, 1/24, 1/43, 1/6x i 1/72), pravljenje maketa aviona (razmera 1/72, možete radove videti ovde), sakupljanje modela motora (uglavnom razmera 1/18, ali i ostale ako je model dobro urađen,  admin sam grupe za modele motora na Facebooku) i sakupljanje militarije (beretke, oficirske kape i oznake).

Miloš Andrić

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Savet je da idu postepeno, pošto u tome i jeste čar ovog hobija: čekanje i strpljenje.

Miloš Andrić

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

Modele planiram da skupljam ceo život, to je jedna od stvari koja me opušta. Sebe za 5-10 godina vidim u sopstvenom "muzeju modela". :)

Sve fotografije su vlasništvo Miloša Andrića. 

You Might Also Like

0 comments