Viša Klasa Modela

2/09/2015

Minichamps

Minichamps je ime koje mnogi kolekcionari izgovaraju sa strahopoštavanjem, dok neki drugi to isto rade sa potpunim prezirom. Razloga je više, kolekcionarska psiha je specifična, mnogo se nekad lično ulazi u celu priču, i vezivanje za određenje brendove istovremeno stvara odbojnost prema nekim drugim. Ja Minichamps ipak volim. 

Istorija kompanije počinje još 1921, kada je osnovana čuvena Danhausen imperija. Braća Paul Gunter Lang i Hans Peter Danhausen su tokom sedamdesetih biznis kompanije proširili na distribuciju modela u razmeri 1:43, a neke linije proizvoda su ekskluzivno rađene za njih. Jedna od tih je i Minichamps, linija pretežno trkačkih modela koje je za Danhausen radila kompanija Western Models. Danhausen je hteo da i sam postane proizvođač, što je i konačno postignuto kupovinom i preuzimanjem dobavljača. 

Braća su se u jednom trenutku razdvojila, a kompanija ostaje u rukama Paula Guntera Langa, koji je 1990. preimenuje u Paul's Model Art, kako je i dan danas neki, pretežno stariji, kolekcionari zovu (skraćeno PMA). Godine 1996. kompanija je i zvanično dobila ime Minichamps. Bili su među pionirima popularizacije našeg hobija kao nečeg što je svojstveno starijem uzrastu, pomerili su proizvodnju u Kinu zbog jeftinije radne snage i doprineli tome da se napravi razlika između igračaka i pravih, kolekcionarskih modela. Na tome im hvala. 

BMW 2000 tii Touring

Famozna Serija 02 je ugledala svetlost dana 1966. kao deo takozvane BMWove Neue Klasse. Posle rata, BMW se vratio sa fokusom na te "manje" automobile i predstavljanjem tadašnjeg 1600-2, koji je kasnije postao 1602 i time nametnuo nomenklaturu celokupne serije. Tako je započeta legendarna priča o malom sportskom automobilu koji je prosto najbolja vozačka mašina na svetu. Agilan, okretan, srčan, motor napred a vuča zadnja, linija za sva vremena, prava mala bitanga iz kraja u automobilskom obliku. Iz 02 se kasnije izrodila serija 3, za koju verovatno samo potpuno maloumni ljudi mogu da kažu nešto loše. I dan danas je najbolji sportski sedan koji postoji. 02 se bazirala na većim "Neue Klasse" modelima, ali je bila manje, sažetije i konkretnije pakovanje. 

BMW 2000 tii Touring

02 se radila kao sedan, kabriolet i hečbek, sa benzinskim motorima od 1.6, 1.8 i 2.0 litara zapremine. Hečbek se radio samo od 1971. do 1974. u svim motornim opcijama, pod imenom Touring, a onaj o kome je reč danas je 2000 tii sa 132 konjske snage iz poslednje godine prodaje. Dakle, u pitanju je praktično hot hatch iz sredine sedamdesetih, na laganu karoseriju imamo tu snagu motora i zadnju vuču. Smatram da je teško mogao da se kupi zabavniji auto za taj novac. Maksimalna brzina od 190 km/h za današnje pojmove nije ništa, ali onda je bila sasvim dovoljna.

BMW 2000 tii Touring

Prodaja nije išla onako kako su se nadali, i model je posle samo 3 godine prestao da se proizvodi. Pošto su pravi primerci izuzetno retki, ja sam morao nabaviti svoj u omiljenoj razmeri. Naišao je jednog dana na oglasima, po prilično povoljnoj ceni, i ja sam imao tu ludu sreću da sam se prvi javio. Odmah sam seo u auto i otišao u Novi Sad po njega. I dan danas mi je jedan od najdražih i najlepših modela u kolekciji. 

1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring

Prva stvar koja se primeti, kada se model izvadi iz sjajno dizajnirane kutije u kojoj je vrlo sigurno i lepo ušuškan, je da je težak, masivan i moćan. Boja i farbanje su prosto predivni, odlično mu stoji ova nijansa. Iz kog god ugla da se pogleda, linija izgleda uverljivo, a model traži sate i sate zaljubljenog razgledanja. Pošto nije novijeg datuma, oprostićemo mu jedinu boljku - pinove u farovima. Iako je dizajn felni takav da se kočnice ne vide, ipak su tu, a napred su čak i funkcionalni amortizeri. 

1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring

Hauba se otvara na duplu šarku a ispod nje je pravo malo blago. Čak je i svaka nalepnica na svom mestu, a ispod majušnog providnog poklopca je kutijica sa osiguračima. Unutrašnjost jeste na prvu loptu crna i turobna, ali kada se bolje pogleda, toliko je svaki detalj na svom mestu, neki naglašen samo farbanjem, a neki materijalima. Pod vozila je naravno "plišani", ali ovde su čak i sedišta postavljena drugačijim štofom. Pojasevi, ručica menjača, poluge iza volana, cajgeri, sve je tu, i izgleda savršeno. Malena, mršava antenica štrči na vrhu A stuba sa vozačke strane. 

1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring

Pod poklopcem gepeka se dvostruko dno otvara i otkriva rezervni točak. Model obiluje detaljima i prosto je mučno odvajati se od njega da bi se o istim pisalo. Nemoguće je opisati ga lepo i dočarati tu veličanstvenost koju ima uživo. Kada okrenemo donju stranu vidimo da piše Minichamps, Paul's Model Art, Made in China, 1/18 i BMW 02-Series Touring. A napred, ventilator hladnjaka motora ofarban u jarko crveno. Obožavam ovaj automobil i obožavam ovaj model. Ako se jednog dana ukaže prilika da se nabavi u 1:1 neću mnogo oklevati.  

1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring
1/18 Minichamps BMW 2000 tii Touring

You Might Also Like

0 comments