Američki Nindža

2/02/2015

Infiniti Emerg-E Concept

Većina ljudi kod nas koja uopšte zna za Infiniti, uglavnom zna za isti zato što viđaju na ulicama modele iz serije FX uvezene ko zna kako i odakle. Sećam se kad su se počeli da se pojavljuju po Beogradu, bili su uvek nekako egzotičan prizor, pa čak i za jedan SUV. Sve osim toga, se jako retko, ako ikad, može videti kod nas. 

Infiniti Emerg-E Concept

Infiniti je Nissanov brend, kao što Honda ima Acuru i Toyota ima Lexus. Počeo je sa operacijom na američkom tržištu 1989. prvenstveno zahvaljujući činjenici da je politika izvoza nametnuta od strane japanske vlade bila takva da je bilo prilično isplativo Amerima "uvaljivati" luksuzne automobile. Uglavnom su to bili modeli bazirani na postojećim Nissanima za japansko tržište, ali vremenom se Infiniti iskristalisao kao originalan brend, sa sebi svojstvenim i vrlo zanimljivim proizvodima. 

Infiniti Emerg-E Concept

Ponuda je slična onome što Lexus prodaje, sa akcentom na limuzine i terence, ali pre par godina su predstavili i svoju zasebnu sportsku diviziju i krenuli sa sponzorisanjem nosioca četvorostruke šampionske titule u Formuli 1, Red Bull Racinga. Neko tamo itekako razmišlja o pravim vrednostima. Moju teoriju potvrđuje i jedan od njihovih skorijih koncept automobila. 

Infiniti Emerg-E Concept

Iza pomalo glupavog imena Emerg-E stoji jedno obećanje u vidu superautomobila iz budućnosti. Ako se momci i devojke iz Infinitija kreću u ovom smeru, izgleda da možemo vrlo brzo očekivati neki njihov odgovor na NSX, koji toliko više nikako da dočekamo da će nam na kraju i presesti. A i ovaj uradak, po meni, izgleda mnogo bolje nego NSX. Ovaj novi NSX, ne onaj stari kvlt. 

Infiniti Emerg-E Concept

Ceo projekat je jednim delom plaćen novcem britanske agencije za tehnologiju, razvoj je poveren Nissanovom tehničkom centru u Britaniji, automobil je opremljen mnoštvom delova koje su za njego specijalno razvijali britanski dobavljači, a pritom je i baziran na šasiji Lotusa Evore i dobrom delu mehaničkih komponenti Lotusovog hibridnog koncepta 414E. Odlične su mi ove dugačke rečenice. Predstavljen je javnosti na salonu u Ženevi 2012. ali i dalje izgleda sveže kao da je dizajnerski tim malopre završio sa senčenjem i finim doterivanjem silueta. 

Infiniti Emerg-E Concept

Po nekoj klasifikaciji Emerg-E je ustvari range extender hibrid. Svaki zadnji točak pokreće zaseban elektromotor i ukupna snaga je 408 konja, a na zadnju osovinu se iz istih motora isporučuje monstruoznih 1001 Nm! Ubrzanje možda jeste 4 sekunde do 100 km/h, ali verujem da uz takav obrtni momenat to deluje daleko agresivnije i brže. Radijus kretanja samo na struji je oko 50 km, i kad se to potroši u priču uleće mali benzinski trocilindraš od 1.2 litra zapremine i 48 konja koji služi da napuni baterije. One se mogu puniti i na utičnicu, naravno. 

Infiniti Emerg-E Concept

Vizuelni identitet je neosporno originalan, iako ima pojedinih elemenata koje smo već navikli da viđamo kod nekih renomiranih proizvođača sportskih automobila. Pretežno je prisutna tematika koju smo navikli da viđamo na Lotusovim automobilima, ali mislim da je to donekle i namerno. Ipak, za prvi put, Infiniti se itekako dobro spremio. Da li Ferrari, McLaren, Lambo, ali pre svega Honda NSX i ostali drugari treba da se zapitaju? Donosi li Izlazeće Sunce američkog nindžu da se gipko i nečujno pozabavi konkurencijom?  

You Might Also Like

0 comments