Battle Royale, Runda Sedma - Najbolji Vikend Auto

8/23/2015


Hteli smo da sačekamo proleće i lepše vreme za ovu temu, ali pošto se već vozimo sa spuštenim prozorima, krovovima ili otvorenim šiberima, zima je ostala još jedino na kalendaru. Koji je to najbolji vikend-auto? Ne kao primarni, već drugi… Samo za tebe, samo za vikend. Matija i Meda izabrali su svoje kandidate, prava new school vs old school borba. Za koji bi se ti odlučio? P.S. Meda trenutno vodi sa dva razlike, a kakav će rezultat biti posle ovog glasanja, videćemo…
—————————————
Dragi kume,
Mučilo me je tvoje pitanje danima. Vrlo je zahtevna ideja i mnoga sam romantična jutra dočekao usamljen dok sam razlagao u glavi čime bi bilo najbolje da te pobedim. Dok se bliži vikend, želja za alkoholom i kockom neobuzdano raste, sa njima se rađa i ono uzbuđenje o sportskoj aktivnosti koja nas očekuje vikendom… Neću ni tad moći da spavam, ali biće mi lakše, jer mislim da sam našao ultimativno zlo, ono što će mi pomoći da izlečim sve frustracije i komplekse, jer će svi da jedu moju prašinu.
No, polako…


Kad si me pitao šta ću da vozim za vikend, ono, kao, malo track day, i to, odmah mi je pao na pamet jedan jedini automobil, za koji mi je jasno da verovatno neću nikad imati dovoljno novaca, ako uopšte i nađem nekog ko bi hteo da ga proda. Britanac je u pitanju, nešto najbliže što je moglo da se napravi pravom pravcatom bolidu Formule 1. McLaren F1. Kad kažem track day, ja mislim trkački auto. Kad kažem trkački auto, ja mislim Formula 1. I to je taj neki logičan sled misli. McLaren F1 je dosta toga nasledio i pozajmio iz tehnologije korišćene za bolide iz Velikog Cirkusa, uključujući i središnju poziciju vozača. E, tu ti sad bacam mali hint…


Ma šta bre, hint, ne mogu da izdržim više, ja hoću vikendom da vozim BAC Mono! Ludaci iz male kompanije iz Liverpoola su odlučili da naprave otelotvorenje egoizma u automobilskoj formi. Sediš lepo sam sa sobom, postavljen centralno, nema nikog da te ometa, prekida i smara, samo ti i Cosworthov 2.3-litarski motor sa blizu 300 konja na ukupnu težinu automobila kao pola mog Twinga. Zato do stotke stižem za 2,8 sekundi i teram ako treba skroz do 274 km/h. Pored hladnih brojki tu su još neke zanimljivije činjenice koje će možda uspeti da ti dočaraju o kakvoj divoti ti pričam ovde. Inženjeri iz raznih kompanija su učestvovali u razvoju i pomagali braći Briggs da stvore ultimativno oružje za track day. Kumho je razvijao specijalne gume za ovaj automobil, a unutrašnjost svakog primerka se bukvalno odliva i prilagođava dimenzijama i željama njegovog vlasnika.

Rekli su mi da je procedura startovanja malo duža, kao kod pravog trkačkog automobila, ali ne mari, ionako ću te prestići šta god da si ti izabrao. Isto tako su mi rekli da treba da budem svestan da ne postoji nikakva zaštita od eventualnih lošijih vremenskih uslova… Pa dobro, šta i ako padne malo kišice, nismo od šećera, je l’ tako?


Ako nećeš da idemo da se trkamo, nema veze, možemo i po krugu dvojke đir da obrnemo, ali pazi foru. Da se ne bih najeo insekata, i da mi se ne bi faca izobličila ja ću da nosim lepo kacigu i mogu da se vozikam gde god hoću a da me niko ne prepoznaje. Samo će svima da ispadaju vilice do poda kad vide ovog monstruma, ali ja ostajem lepo skroz inkognito.


Brz? Svakako među najbržima na svetu. Lagan? O da, karbon preko čelične šasije. Agilan? Ako Stig tvrdi da je ovo njegov automobil godine, da mu verujem. Dizajn? Ja ne znam kad sam poslednji put nešto ovako besno video. Jedinstven? Uvrnut? Originalan? Mislim da imam sve adute za ultimativnog pobednika.
—————————————
Dragi moj Matija,
Došao je napokon i taj trenutak gde ćemo mi ponuditi naše odgovore na najveće pitanje u istoriji svih car geek-ova na svetu. Da li postoji lepša razbribriga za mozak od ove? Kako je samo lepo maštati koji bi to auto mogao da bude moj drugi ljubimac. Samo za mene, za moju dušu, za vikend i krivudave puteve okupane letnjim suncem. To mu nekako dođe isto kao i kad devojke biraju venčanicu – samo one to i ostvare.


Nego, vratimo se na auto. On mora da bude refleksija mog života (duše, kako bi to rekao kolega) i razmišljanja, mora da pokaže kako ja vidim svet. On mi ne sme dozvoliti da u bilo kom trenutku pogledam nešto drugo zato što sam savršeno srećan za volanom istog. On mora biti savršen. On mora biti Morgan 3wheeler! Ako se neko brine da li je to tehnički auto – JESTE! Ovaj auto postoji preko devedeset godina. Iako je u jednom trenutku prestao da se proizvodi, njegova reinkarnacija nije mogla imati bolji tajming. Zašto? Zato što u vreme prenadrkanih mašina od svemirskih materijala nema mesta za nešto ovako matoro i tehnološki prevaziđeno. Ili možda ima?


Naravno da ima. Ideja i smisao ovog automobila je upravo ono što danas nedostaje svakom automobilu. Uživanje u otvorenom putu na najskromniji mogući način. Laka šasija, prost prenos i jednostavan, a jak motor je tačno onoliko koliko nam treba da uživamo u tom sloju asfalta ispod nas. Morgana pokreće vazdušno hlađen V-twin motor uparen sa menjačem iz Mazde MX-5. Oko 100 „konja“ je dovoljno da ovaj auto, od cirka 500 kg, stigne do stotke za 4,5 sekunde. Dakle, bulletproof mehanika i potpuni izostanak elektronike koja nadgleda svaki treptaj. I da, on je od metala i hrastovine, a ne od nekog karbonskog štrikanja koje mora da se peče u rerni kao da je slavski kolač.


Sad ćeš ti reći kako za te pare možeš da uzmeš isti takav automobil, samo brži i bolji sa čak četiri točka. Možeš. Ali taj auto je na slikovima, ima sekvencijalni, megabrz prenos i moderan motor sa direktnim ubrizgavanjem. I šta će mi to? Da obaram rekord na NAVAK-u i idem 500 km/h?


Ma koji će meni to đavo. Ja hoću da stavim staru kožnu kapu na glavu, jedan lep par naočara i da krenem na piće u nepoznatom pravcu. Da mi put do tamo bude avantura. Zato je ovaj auto savršen za vikend, pod uslovom da ti je prvi auto E63 AMG (i tako odoše potencijalni glasovi). Bio sam kratak, ali jasan.


Ih, pa ja sam mislio da mi idemo automobile da vozimo. Trebalo je samo da mi kažeš da se potajno ložiš na motocikle, ne bih se ljutio baš toliko. Malo bih, da, ali šta sad. Pa čoveče, Peter Sellers koji je inače smešan, nije mu bilo dovoljno pa je uzeo to tvoje sokoćalo da vozi ne bi li bio još smešniji u kultnom filmu The Party. Smešan, to je to.
—————————————
Sladak ti je ovaj BAC. Voleo bih da vidim stanje tvojih unutrašnjih organa posle te naše vožnje u krugu dvojke. Koliko će ti plombi ispasti? Ali dobro, ti ćeš to staviti na prikolicu i otići do najbliže staze u regionu. Fino si ti to zamislio. Nisi mi samo rekao… kostim Betmena si kupio? Izlgedaćeš smešno bez njega, realno.

Naslovna ilustracija by Mali Iv

You Might Also Like

0 comments