Kolekcionarska Sekcija - Robert Majdak

4/11/2015

Robert Majdak

Zaokružićemo, barem za sada, serijal kolekcionarskih intervjua jednom fenomenalnom kolekcijom. Robert nas pozdravlja iz Zagreba i pruža uvid u jednu od najlepših i najkompletnijih kolekcija na našim prostorima. 

Robert Majdak
Robert Majdak

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :)

Moje ime je Robert Majdak, rođen sam i živim u Zagrebu. Imam 40 godina, oženjen i otac sam dvoje male djece. Radim kao country manager u internacionalnoj njemačko-japanskoj kompaniji koja je proizvođač materijala za stomatologe i dentalne tehničare. 

Robert Majdak
Robert Majdak

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Obzirom na popriličan broj godina koje sam sakupio, imam i popriličan staž u skupljanju modela. Naime, još od ranog djetinjstva zanimali su me automobili i moja jedina zanimacija bili su autići i bicikli. Tako sam, krajem osamdesetih, prvi puta u Grazu naišao na 1/18 Bburago modele koji su mi tada bili nešto kao danas CMC.

Robert Majdak

3. Šta te nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

To mjerilo mi je najbolji omjer detalja sa svim otvaranjima i veličine modela. Veći modeli stvaraju veliki problem sa mjestom za izlaganje, a manji jednostavno ne pružaju detalje koji mene zadovoljavaju. Jako patim na detalje i što više funkcionalnih dijelova (reklo bi se, stari die cast fan), i zato ne mogu nikako prihvatiti poplavu ovih novih resina koji, priznajem, izgledaju fantastično, ali otvaranja i nedostatak okretanja kotača, te prazna podvozja još uvijek ne mogu prihvatiti (makar znam da i ovako svi uglavnom stoje na polici).

Robert Majdak

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Prvi model bio je Bburago Jaguar E-Type roadster. Nakon toga, uslijedio je Maisto Corvette ZR1 I tako je, polako, priča krenula. Tada su se u Zagrebu počeli otvarati Turbo limach dućani koji su imali Bburago modele, pa čak kasnije i dućan sa Maisto modelima i sav moj džeparac odlazio je u modele. Jednostavno, stvorila se ovisnost koja traje već 26 godina. Na žalost, ne posjedujem ga odavno. Najraniji model koji posjedujem je Bburago Ferrari F40 žuti koji je bio treći ili četvrti model koji sam nabavio i taj mi ostaje kao uspomena. Ostale Bburago i Maisto sam prodao jer sam odlučio skupljati samo detaljnije i kvalitetnije proizvođače, uglavnom.

Robert Majdak
Robert Majdak
Robert Majdak
Robert Majdak

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

Da, neplanirano se uvećava, a mjesta definitivno nedostaje. Zato sam počeo  prodavati neke, meni manje zanimljive modele, kako bih osigurao mjesto za nove, ali i tu taktiku više ne mogu slijediti jer jednostavno je gotovo nestalo meni nezanimljivih modela, a novi se gomilaju. Ionako sam od ukućana dobio zabranu širenja izvan postojećih gabarita, pa se snalazim kako mogu. Najnoviji model mi je upravo stigao iz Australije (koji je ujedno i zadnji iz Australije s obzirom na troškove dostave, carine i poreza) Classic Carlectables Ford Mustang Custom 1966. Moj prvi model tog proizvođača i, moram priznati, fascinanatan, uz neke manje nedostatke. Dok ovo pišem, naručio sam i novi Kyosho Land Rover Defender. Uglavnom 2-3 modela u prosjeku mjesečno, što svakako moram smanjiti.

Robert Majdak

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Osobna zanimljivost modela, razina detalja, limitiranost serije. Dosta šaram po modelima i proizvođačima samih modela, nemam preferencija, ali uglavnom najzanimljiviji su mi modeli od 50-tih do kraja 90-tih (i trkači i civilni), jer su mi i uživo automobili iz tih razdoblja najinteresantniji. Noviji modeli me apsolutno ne zanimaju jer nemaju ono nešto – dušu. Sve je postalo samo prijevozno sredstvo.

Robert Majdak

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran? 

Osobno sam veliki ljubitelj Japanaca tj. posebno Honde koju sam imao prilike i posjedovati (Accord Type S) i mogu reći da je to bio najbolji i najpouzdaniji auto u kojem sam se vozio (naravno, moje subjektivno mišljenje). 

Robert Majdak
Robert Majdak

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

Sanjam o američkom muscle car oldtimeru s kraja 60-tih i početka 70-tih (Mustang, Camaro, Firebird, Trans Am i sl.) Polako sam u traženju nečeg takvog, pa se možda san i pretvori u stvarnost. Uglavnom, sanjam o pravoj, izvornoj V8 mašini i njenom zvuku. S obzirom da imam službeni automobil, sada vozim novu Škodu Octaviu III 2.0 TDI sa full opremom i motorom od 150 KS. Jedan vrlo prostran, snažan i solidan auto, ali ipak me srce boli kada se sjetim Honde – ona je imala ono nešto. Ako ću kupovati vlastiti automobil u budućnosti, biti će Honda.

Robert Majdak
Robert Majdak

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost, gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

Da, istina. Ali cijene bezobrazno rastu, po meni neopravdano i sve više razmišljam o bojkotu AUTOarta prvenstveno, jer modeli ne vrijede te cijene, a ljuti me i koncentracija superautomobila u njihovim novim izdanjima jer mislim da ima dosta kolekcionara koje superautomobili toliko ne zanimaju (ali, izgleda da se to traži). Favoriti, vjerojatno, kao i svi: CMC, AUTOart, Kyosho. Moram priznati da se ponekad iznenadim nekim proizvođačem kao npr. nedavno Premium Classixx Mecedes 300 SL Gullwing 1/12 – izvrstan odnos cijene i kvalitete!

Robert Majdak
Robert Majdak

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Teško je izabrati između cca. 150 koje imam, ali recimo da je to AUTOart/Biante Holden Sandman koji mi je bio dugo na listi želja. Moj interes za Australske Muscle car automobile u kombinaciji sa grafikom čini ga favoritom. Ali, moram ovdje spomenuti i CMC Fiat Bartoletti Maserati transporter koji je u svemu fantastičan!

Robert Majdak
Robert Majdak

11. Koji je model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da ga imaš?

Uh, teško pitanje – CMC Mercedes transporter trenutno. S obzirom da bi trebao uskoro izaći, onda mislim da ću ga uloviti. Zajedno sa Fiat Bartoletti Ferrari transporterom.

Robert Majdak
Robert Majdak

12. Dosta modela se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobili apeluješ da se uradi u 1:18?

Honda Accord Euro verzija Type S sa svim otvaranjima i detaljima. U AUTOart kvaliteti.

Robert Majdak
Robert Majdak

13. Što misliš o domaćoj kolekcionrskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Što bi unapredio?

S obzirom na ekonomsku situaciju, još sam i zadovoljan. Mislim da se svi super snalazimo u nabavkama i zamjenama modela. Najviše mi nedostaje barem jedan ozbiljan hobby dućan kako bi mogli uživo pogledati model prije nabave, a ne naručivati naslijepo ili temeljem nekih informacije po internetu. Ali, sudeći po situaciji, ne očekujem tako nešto. I po Austriji su se dobri shopovi zatvorili. Mislim da je ovo okupljanje jednom do dva puta godišnje sasvim ok, jer dosta ljudi nema vremena koliko bi htjeli za taj hobi.

Robert Majdak
Robert Majdak

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

Biciklizam (brdski) koji sam dosta zapostavio jer su mi djeca trenutno 99% vremena hobi :)

Robert Majdak
Robert Majdak

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Samo naprijed u skladu sa financijskim mogućnostima i osobnim preferencijama. I najjeftiniji model izaziva oduševljenje ako si baš taj htio i taj osjećaj kad ga konačno nabaviš je savršen. Što nas je više, to je interesantnije. I nemojte se obazirati na to što će vam bliža i dalja okolina govoriti da ste neozbiljni i skupljate igračke. To govore najviše oni koji nemaju nikakve interese. Bitno je da vas to veseli i ispunjava. U današnjem ritmu života i količini stresa čovjeku treba neka relaksacija. Mene umiruje kada gledam svoje modele.

Robert Majdak

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

Definitivno nastavljam, samo možda usporenijim ritmom. To je ovisnost za koju nema lijeka :)

Sve fotografije su vlasništvo Roberta Majdaka. 

You Might Also Like

0 comments