Švedski Metal

4/29/2015


U poslednjih par godina smo prosto prezasićeni prilivom hiperautomobila. Praktično svaki ozbiljniji igrač se na ovaj ili onaj način oglasio svojim konjem za trku. LaFerrari možda ne obećava toliko izgledom, ali kažu da nikako ne razočarava. McLaren je izbacio P1 i najavio pregršt novih modela i mogućnosti. Clarkson se kleo u ovaj automobil. Porsche nam je predstavio 918, koji na prvu loptu možda ne odaje sve svoje mogućnosti i ima previše mlak dizajn za jedan takav automobil, no nesumnjivo je u pitanju još jedan monstrum koji će otići u legendu kao dostojan naslednik Carrere GT. Lambo je kao i obično išao na kartu razularenog divljaka i podario svetu Veneno, za koji stvarno nisam siguran da li postoji bar jedna osoba koja iskreno misli da je ovo lep automobil, no dobro... To je manje više to. Nego, gde je Koenigsegg? Ko?


Christian von Koenigsegg je jedan Šveđanin sa vrlo suludom vizijom, i pomoću nje je za relativno kratko vreme zagospodario svetskom scenom superautomobila. Slične stvari radi Meshuggah, Opeth i kompanija kada je u pitanju gospodarenje svetskom metal scenom. Još od 1994. Christian radi na razvoju automobila koji možda nisu najlepši u razredu, ali svakako pružaju pregršt zanimljivih tehnoloških rešenja, koja su neretko neuobičajena za superautomobile. 


Koenigsegg sam radi svoj dizajn, sami projektuju svoje motore, šasije... Prosto neverovatno. Sve od prvobitnog modela CC u brojnim iteracijama, preko koncept studija, sve do Agere i One:1, ali naš fokus je ipak na poslednjem modelu po imenu Regera. 


Regera je predstavljena na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi kao potpuno nov proizvod. Ideja je da automobil "vlada", kao što mu i ime nalaže (kada se prevede sa švedskog jezika), i da bude najbrži, sa najkraćim ubrzanjem ali i sa najudobnijim i najraskošnijim enterijerom. Da bi se ova obećanja održala, pod haubom je V8 od 5 litara zapremine koji isporučuje 1.100 konjskih snaga. Britanska YASA isporučuje tri elektromotora koji daju dodatnih 700 konja. Dakle, ukupno imamo 1800. Menjač, u tradicionalnom smislu ne postoji. 


Razvili su svoj sopstveni Direct Drive sistem, a za paket baterija koji omogućavaju ovo ludilo od brojki su zaduženi čarobnjaci iz našeg susjedstva - Rimac. Da li hladni odgovor Skandinavije može da zauvek ućutka sva pitanja koja smo navikli da postavljamo kada su hiperautomobili u pitanju? Po svoj prilici reklo bi se da može, jer do sada su sve što rade vrlo ozbiljno shvatali. Jedva čekam Top Gear ekipu u nekom otvorenom okršaju - Regera, P1 i LaFerrari. Naravno, pod okriljem nove TV kompanije. Rusija svakako deluje kao dobra opcija.  

You Might Also Like

0 comments