Garažica - Garažni Broj 004: Nissan Fairlady Z 432

6/18/2019

Nama treba dvadesetak godina za par stotina autoputa. Japance zgaziš atomskim bombama, pa za dvadesetak godina sednu i smisle kako da zagorčaju život svima. Automobili? Motocikli? "Sad ćete da vidite kako se to radi", i onda se lepo poseru po svima. I, realno, nije da su prestajali otkad su počeli.

Svi znamo tu romantičnu priču o Americi, zemlji slobodnih i domu hrabrih, gde si benzin sipao nemilice, kao da voziš kombajn a ne auto. Pa je onda i njih dokačila krizica sa gorivom i tako su umrli muscle cars, a tržište se otvorilo za mala i jeftina kola iz Evrope i Azije, bla, bla, bla... Jeste, tako je bilo. 
 

Jedan od automobila koji je pomogao da Japanci kažu "jebaćemo vas sad za one bombe" je bio Nissan Fairlady Z, u americi plasiran kao Datsun 240Z. Istina, imao je liniju koja je pokupila najbolje elemente evropskog dizajna, bio je jeftin, u vožnji utegnut kao praćka, vrlo vrcav i lak za zavoleti, pogotovo ako ste znali da odaberete neku atraktivnu boju za njega. 

Fina priča, onako, momačka, ali nije to poenta, jer ja neću to za svoju garažu.


Ja hoću onaj jedan što je rađen samo za Japan, jer ja sam JDM OG tebreksionen, i bunarim sranja za koja niko ne zna. Šalu na stranu, Fairlady Z 432 je jedan veoma poseban automobil, iako spolja izgleda samo kao lepo sređen Datsun sa volanom na pogrešnoj strani.


432? E pa, tu je fora. 4 jer ima toliko ventila po cilindru, 3 jer ima toliko dvogrlih Mikuni karburatora, i 2 jer ima dve bregaste. Sladokusci će možda skontati da se radi o S20 "Hakosuka" motoru koji datira još od kompanije Prince koju je Nissan otkupio i razvijao ovaj motor do neslućenih granica, da bi na kraju završio u tadašnjem Skyline GT-R. 


Redni šestak (pozdrav BMW ekipi), sa hemisferičnim komorama za sagorevanje (mašemo i prženicama koje se lože na Mopar, Dodge, Chrysler, mislim HEMI i to), je razvijao 160 konja, ali Fairlady je bio lakši nego Skyline pa se dobijalo nekih 14% više iskorišćenja snage. Uh, ne valja ovo, sad će svih 6-7 žena koje su zalutale ovde da odu. 


Dobro, haj'mo muški dalje, možemo i o pornićima sad. 432 ima i šper nazad, da to može momački da se baca po krivinama, i da se troše budžeti za letovanja na gume, kako i treba. E sad, problem je bio u tome, JEBIGA, što je ovakav Fairlady Z bio skoro duplo skuplji od običnog, pa ih je zato i prodato tako malo - navodno 420 komada. 

Cifre su sada već šestocifrene, ako se negde nekad i nađe neki da se prodaje... Dakle, savršen primerak za popunjavanje četvrtog mesta u garaži, ja bih baš ovakvu boju, sa crno ofarbanom haubom. 

You Might Also Like

0 comments