Kolekcionarska Sekcija - Andrija Jovanović
3/07/2015Već je bilo reči o kolekcionarima koji su posebno vezani za Ferrari. Andrija pored te strasti ima još jednu, a to su bolidi Formule 1. Upoznajmo zajedno njegovu specifičnu kolekciju i ljubav prema najprestižnijem sportskom šampionatu na svetu.
1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :)
Zovem se Andrija Jovanović, iz Kragujevca, imam 33 godine i radim u jednoj firmi koja se bavi projektovanjem i izvodjenjem mašinskih instalacija.
Počeo sam 2012. videvši sliku jednog kolekcionara iz Turske… Ubrzo nakon toga sam naleteo na prvi model i tako je krenulo… Osnovni cilj je skupiti Ferrari formule po godinama, hronoloski, neke civilne modele Ferrarija, par Šumaherovih bolida sa početka karijere i poneki WRC model koji je obeležio neki deo istorije.
Kako F1 ima mnogo spojlera, zakrilaca i difuzora jedina razmera na kojoj se to koliko toliko lepo vidi je 1:18. Mada kako je teško nabaviti starije modele (većina i nije napravljena u 1:18), te starije uzimam u 1:43 dok ne nađem ili počnu da se prave u 1:18.
4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?
Do 2012. nije me interesovao ovaj hobi, a onda videvši kolekciju onog Turčina, krenulo je… A prvi kupljen bolid je Ferrari F10, silom prilika prvo sam naleteo na njega mogao je da bude bilo koji drugi bolid.
Zadnji je F2008 sa Raikonenom kao vozačem. Jednostavno ne mogu mnogo da biram, jer kod nas su retke. Pa je tu Internet, ili kada se ode negde, ili preko nekog…
Jedini kriterijum da tu formulu iz te godine nemam. Kod civilnih modela vodilja mi je da skupim neku seriju, na primer 250 GTO, F40,F50, Enzo i LaFerrari. Onda seriju kabrioleta 348, F355, 360 i 458 tj. njihov razvoj kroz istoriju.
Sada su automobili nalik jedan drugom pa mi je skoro svejedno, ali eto izdvojio bih Alfa Romeo 159.
Sanjao sam dok sam bio mlađi… :) Sad vozim Alfu 147, a auto iz snova je Pagani Zonda Cinque.
9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost, gase. Imaš li favorita među proizvođačima?
Kako ima samo par proizvođača koji prave Ferrari formule nemam mnogo izbora. Od devedeset i neke to su PMA i Hot Wheels, a pre toga Exoto i CMC koje za sada nemam… Kako sam sferu interesovanja proširio na civilne Ferrarije i poneki Rally model, proizvođač koji je po meni ok uz pristupačnu cenu je HW, a za reli automobile Norev i AUTOart.
Ferrari F10 sa Alonsom kao vozačem. Meni je poseban zato što je kupljen kao prvi model 2012. u Monci pored čuvene staze.
Kako planiram da kolekciju proširim nekim legendarnim formulama koje su obeležile neki period, onda prva na spisku bi bila legendarna McLaren Honda iz '90 ili '91 sa vozačima A. Prostom ili A. Senom.
12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?
Ferrari formule u razdoblju od 1980. do 1990. u ovoj razmeri se ne prave pa se nadam da će se neko setiti…
Zbog obaveza ne pratim baš nešto.
Rekreativno se bavim sportom.
Mislim da treba definisati neki cilj i težiti ka tome a ne svaštariti, ići na kvalitet a ne na kvantitet. Mislim da treba zaokružiti neku celinu, razvoj nekog modela ili tako nešto slično.
16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?
Za 5 godina biih bio zadovoljan ako bih skupio sve modele Ferrari formula od 1990. do danas (znači, eto, 25 modela). A za 10 ko zna…? :) Možda Bburago/Maisto ili neko drugi krene u akciju izbacivanja modela uz obavezno poboljšanje kvaliteta.
Sve fotografije su vlasništvo Andrije Jovanovića.
0 comments