Garažica - Garažni Broj 001: Jaguar C-Type

5/02/2019



Jeremy Clarkson je jednom davno rekao: “A man can never have too many lists.” Čovek takođe ne može i ne treba da prestane da stalno preispituje sadržaj svoje virtualne garaže i da konstantno izmišlja i otkriva neke nove favorite, uz neizostavno poštovanje prema starosedeocima iste. 

Iako nemam običaj da igram Loto, otkad znam za sebe zamišljam tu neku savršenu garažu. To svakako nije monogamno mesto, ali ne mogu nikako da se odlučim da li ona sadrži strateški odabranih 5, 7, 10 ili više veličanstvenih… Ili pak naginjem više megalomaniji poput Sultana od Bruneja? 

Kako god okrenem, blog i platforme po internetu mi omogućavaju da barem virtuelno gradim i uzgajam svoju… Garažicu! Deminutivić, jer - samo skromno. 

U Garažici treba imati samo ona vozila koja baš žarko želite. Tamo nema mesta hrčkovanju i skupljanju radi skupljanja ili kompletiranja nekakvih besmislenih spiskova i lista. Samo probrana ekipa. 

E sad…


Trkački automobil mora da ima pedigre. Bar bi tako valjalo, mada nije to neko pravilo. Treba da je mali, okretan, neudoban, glasan, nervozan i možda čak i malo ružan. Ko je video da se trkački automobili prave i dizajniraju da budu lepi?

Isti taj trkački automobil treba da pruža neizmerne količine zabave i sreće, kao kad babi ukradete posudu sa kremom dok pravi kolače i varjačom se mažete po glavi dok vam ne pozli. 


Kad bih baš imao novaca, verovatno bih to prvo mesto u Garažici popunio baš jednim takvim. Niko ne zna da napravi trkalicu kao Britanci. To bi bio Jaguar C-Type, prvo pa muško, jer “C” u nazivu označava “Competition”.


Izgleda kao neka spljeskana čokoladna bananica, ali je ustvari veoma unapređeni XK120, sa posebno izrađenom cevastom šasijom, pojačanim motorom, vešanjem i kočnicama. Daleko je to od vanvremenske lepote koju je kasnio svetu pokazao E-Type


Od 1951 do 1953 je napravljeno 53 komada, a mala jurilica je u tom periodu odnela čak dve pobede na prestižnoj trci 24 sata Le Mans-a. Prvi put su to učinili Peter Walker i Peter Whitehead, a drugi put su 1953 Duncan Hamilton i Tony Rolt vozili daleko unapređeniji automobil, sa disk kočnicama. 

Nakon ove pobede počela je opsesija sa ugrađivanjem disk kočnica i u regularna vozila. Iako je danas možda simbol luksuza i prestiža, Jaguar je oduvek znao da iznenadi i u mehaničkom smislu i podario nam ozbiljne sportske mašine kao što je to bio XJ220


Za ozbiljan C-Type komad sa nekom iole važnom trkačkom istorijom očekujte osmocifren iznos u dolarima ili evrima, zavisno od toga na kom kontinentu pratite prestižne automobilske aukcije. 

You Might Also Like

0 comments