Garažica - Garažni Broj 002: Eunos Cosmo

5/16/2019

Nakon što smo se pošteno izigrali sa Jaguarom, treba razmisliti o automobilu koji će do njega stajati u garaži snova, i mislim da to treba da bude nešto potpuno dijametralno suprotno. 

Jeste li čuli za Eunos uopšte? Ma ništa strašno, to je ustvari Mazda. I oni su hteli da se igraju kao i ostali Japanci, pa su bili spremali svoj odgovor na Lexus, Infiniti i Acuru, ali nažalost ta igranka nikad nije zaživela. Delimično jeste kroz kompleksni sistem dealershipa u Japanu, da vas ne masiram sad nepotrebno...


Po toj logici stvari Eunos je kratko živeo kao zaseban Mazdin brend, ali jedino što je zapravo vredno iz tog perioda je automobil po imenu Cosmo.


Mazda je pre ovoga imala tri generacije modela Cosmo, ali o njima nekom drugom prilikom. Ova, četvrta, interno zvana JC serija, je imala ulogu da Eunos brend lansira u nebesa. Pošto za isti niste nikad čuli, očigledno da u tome nije uspela, ali to ne znači da ne pričamo o jednom nestvarno fantastičnom automobilu. 

Evo, ne mogu da dočekam, Cosmo je jedini serijski automobil koji je imao Wankel motor sa tri rotora! A pored toga je imao i dvostruki sekvencijalni turbo. Sve skupa nekih 300 konja, i nije neka luda cifra, ali nije ovo sportski automobil. Ovo je luksuzni poligon za demonstraciju tehnološke sile. 


Od februara '90 do septembra '95 ih je napravljeno 8853 komada sa desnim volanom, tako da pričamo o relativno retkoj napravi, i možda previše egzotičnoj za prosečnog evropskom auto-entuzijastu. 


Kvalitet farbanja je bio na jednakom nivou kao Rolls-Royce, dok su drveni detalji enterijera dolazili sa bresta iz Liona, koji je nakon poliranja u Milanu transportovan u Japan da bi se ugrađivao u automobil. 

Cosmo je 1990. godine imao touch screen ekran za kontrolu radio i CD komandi, TV prenosa, mobilnog telefona, klima uređaja i navigacionog uređaja koji je imao mape Japana pohranjene na zlatnom disku, ubačenom u CD šaržer u gepeku. 


Instrument tabla je izgledala kao crna, monolitna ploča, sve dok se ne da kontakt ključem i onda zasvetli. Pre 29 godina je to verovatno izgledalo kao da vozite Millennium Falcon.


Daleko pametniji i iskusniji od mene su Cosmo uporedili sa vršnjakom, Jaguarom XJ-S, barem kada su vozne karakteristike u pitanju. Iako je imao samo četvorostepeni automatik, Cosmo je itekako voleo da se zgazi i pokaže šta zna. 

Trenutno se može naći za 10-15 hiljada dolara, što i nije toliko mnogo za ovaj divni komad istorije. Ne znam samo koji majstor bi znao ovo da održava. 

You Might Also Like

0 comments