Garažica - Garažni Broj 003: Abarth 205A Berlinetta

5/31/2019

Ma mi bre ovde sve znamo najbolje, u sve se razumemo, šta sad ja tu drobim sa Abarthom, kad svi znaju šta je Abarth?! 

To su bre naši ćalci/stričevi/ujaci/teče/komšije vozili tu po kraju i kupili ženske, svi napamet znamo "Nacionalnu Klasu", tićešdamikažeškakoidubrzine, đuntasasitnimnutom, i tako to... Sad se i majice prave, prosto mi trčimo to automobilsko sranje više nego Italijani koji napraviše te automobile, je l' tako - takoe. 


Dobro, a šta je onda 205A Berlinetta? Iz daljine ili sa malo ozbiljnijom dioptrijom maaalo podseća formom na Maserati A6GCS kvlt, ali zapravo je nastao par godina pre toga. Te 1950. i nije baš bilo uobičajeno i normalno da trkački automobili imaju krov (je l' da, niste o tome ni mislili ranije).


Pod okriljem pokojnog Cisitalia projekta/brenda, umotan u predivnu Vignale karoseriju čiji dizajn potpisuje čika Michelotti, došao je 205A, koji i to neinventivno ime nasleđuje baš od pokojne smešnoizgovarajuće kompanije. 


Carlo Abarth je tamo radio i koristio njihove automobile za svoje trkačke potrebe i ovo o čemu danas pričamo je zapravi prvi Abarthov uradak. Mislim da samo od gledanja ovih slika brže rastu brkovi, teško da može muškije od ovoga. Neki možda brže i ćelave, ali realno i kamen bi se naježio na ovakav prizor. 


Pod haubom ništa spektakularno, Fiatov 1.1, 4 cilindra, nekih osamdesetak konja, ali na tu lakoću i sa takvim tončićem kako iz auspuha tako i iz karburatora je verovatno zanimljiviji i uzbudljiviji za voziti nego bilo koji današnji hypercar. 


Napravljena su samo tri primerka i sva tri su, hajd' nazdravlje, u životu. Ako vas ne mrzi idite sad opet pogledajte neku sliku novog, aseksualnog, Ferrarija SF90. 

You Might Also Like

0 comments