Espadrila
8/02/2019
Dođeš u te godine da te porodica i okolina prosto primoravaju da razmišljaš. "Znaš, treba veći auto, gde ćeš sa dečjim sedištem, pa treba i kolica negde spakovati." A meni pripadne muka kad vidim SUV.
Da stvar bude gora, nijedno žensko (čast izuzecima, vas tri ili četiri na svetu) ne shvata da je karavan prava stvar. Sad još i kad je leto, nešto baš sedim i mozgam, koji je to porodični automobil koji bih zapravo kupio, pa da se spakujemo i krenemo na more, neka Grčka, klasika, trajekti, ovo-ono.
Oni koji me poznaju ili prate moj blog znaju da obožavam Marcella Gandinija, i da sam veoma naklonjen Italiji. Ima taj jedan automobil koji bi rado parkirao u svoju garažicu, makar samo zarad letovanja.
Lamborghini Espada je nastala kao pokušaj da se ludilo Miure pretoči u malo praktičniji automobil koji može da jako brzo i udobno preveze četvoro ljudi. Sa vedvanesticom pod haubom. Soundtrack za letovanje iz pakla. Toliko staklenih površina da sve klime na svetu ne bi pomogle. Ali ne bih se bunio ni jednog trenutka.
U tri serije ih je napravljeno 1217, a proizvodnja je počela 1968. i trajala nekih deset godina. Espada je ustvari mač koji toreadori koriste za ubijanje bikova, a neobični dizajn potiče pre svega od neuspešnog koncepta Pirana koji je razvijan za Jaguar. Pojedini elementi su usvojeni sa heksagonalnog Lamborghini Marzal prototipa, uglavnom u enterijeru.
Nije auto za svakoga, i većina ljudi je oči navikla na neke konvencionalnije forme, ali po mom skromnom mišljenju ovo je materijal za muzej moderne umetnosti. Samo Campagnolo felne su umetničko delo za sebe.
E, OVO je taj porodični auto.
0 comments