Dimenzija X
11/30/2014
Subaruova politika modela i borbe sa konkurencijom je uvek bila nekonvencionalna, da ne kažem čudna. Imali su oni uvek svoje konje za trku, ali retko ko bira Subaru kao prvi logičan izbor pri kupovini. Klijentela je uvek probrana i posebna, kao i sami automobili.
A najčudniji među čudnima je Alcyone SVX, čiji životić je trajao samo 5 godina, jer je 1996. ugašen, bez ikakvog naslednika. SVX je zamenio užasni Alcyone XT, ali je nastao u pogrešno vreme i doneo kompaniji Subaru gubitak od nekih 75 miliona dolara.
Ekstremno aerodinamična karoserija i totalno avangardni dizajn spoljašnjosti potpisuje Giorgetto Giugiaro za ItalDesign, a već znam da će poštovaoci njegovog rada odmah prepoznati stilske odlike mnogih njegovih dotadašnjih kreacija. Subaru se busao u grudi kako omogućava svojim kupcima da postanu vlasnici koncept automobila pošto nije mnogo toga promenjeno u odnosu na prototip. Barem kada je vizuelna strana priče u pitanju.
Pod haubom je bio šestocilindrični bokser motor od 3.3 litra zapremine i 231 konjskom snagom. Ovo je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od približno 250 km/h. Pošto je Subaru hteo da ponudi savršen spoj luksuza, udobnosti i sportskih performansi, sva vozila su imala automatski menjač i pogon na sva četiri točka (osim u poslednjoj godini prodaje na američkom tržištu gde su ponuđene jeftinije verzije sa prednjim pogonom).
Ideja je delovala dobro na papiru, stajling potpuno nesvakidašnji, automobil nikako nekvalitetan, ali, eto, prosto nije im se dalo. Od tada, ne pokušavaju više. Šteta. Baš, šteta.
0 comments