Kolekcionarska Sekcija - Vojislav Spremo

11/08/2014

Vojislav Spremo

U našem trećem izdanju intervjua družimo se sa najupečatljivijim predstavnikom mlađih kolekcionarskih redova, Vojom. Ne dajte da vas njegove godine zavaraju, Vojislav Spremo je momak koji vrlo dobro zna šta želi i ima izuzetno prefinjen i istančan ukus. Naravno, primetićete da je sve to protkano izraženom strašću i kolosalnim znanjem o automobilima iz celog sveta. Upoznajte ogromne potencijale mladih snaga! 

1. Za početak, zamoliću te da se predstaviš auditorijumu i kažeš nam malo više o sebi. Odakle si, koliko godina imaš, čime se baviš, od čega živiš...? :)

Zovem se Vojislav Spremo, živim u Beogradu. Imam 24 godine, studiram i za sada i radim što bi se reklo “tu i tamo”. Živim od svojih primanja i pomalo dodatne finansijske podrške od strane mojih.

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

2. Kako, kada i zašto si počeo da skupljaš modele automobila?

Imao sam oko 9 godina od kada sam moglo bi se reći krenuo da ih sakupljam. Kako i zašto? Pa šta ga znam, dopali su mi se i jednostavno sam hteo još, a bilo je modela koji su mi se sviđali. Modele sam sakupljao do svoje 12 godine. Tu sam imao pauzu od kupovine i sakupljanja do svoje 22 godine. Nekako su mi odjednom odlutala interesovanja i u tom periodu od 10 godina nisam više kupio niti dobijao nijedan model. Za te neke ugrubo 3 godine sakupio sam oko 30 modela. U 22. godini uhvatila me je neka nostalgija i opet sam se zainteresovao za modele. Da ne dužim mnogo priču, do tada sam posedovao i uživo video samo BBurago, Maisto i po neki jeftiniji SunStar model koji je za mene čak i tada bio veliko "vau" u odnosu na ova druga dva navedena. U 22. godini kupio sam prvi AUTOart model, Mustang Saleen S351 convertible. Iako je u pitanju poprilično star model, jedan od prvih AUTOart modela iz 1999. godine on mi je došao kao potpuno raspamećivanje u odnosu na sve ovo što sam do tada video i imao. Tu sam odlučio da prodam sve modele koje sam sakupio kada sam bio klinac i da krenem ponovo novu kolekciju koju bi činili što bi se reklo "high-end only" modeli.

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

3. Šta te je nateralo da se fokusiraš baš na razmeru 1:18?

Prvo sam imao par automobila iz 1:24 razmere, to su generalno za mene bile igračke i igrao sam se s njima. Kada sam dobio prvi 1:18 bio mi je nekako ozbiljniji i ja sam valjda malčice porastao i nisam više bio baš malo dete te se u principu nisam ni igrao s njime da ga ne bi oštetio. Od tada tj. tog prvog 1:18 modela više nisam ni dobijao 1:24 niti sam imao interesovanja za njih, tako je krenula ta neka "1:18 only" priča koji i dan danas traje.

Vojislav Spremo

4. Koji ti je bio prvi model u razmeri 1:18, kad, gde i kako si ga nabavio i da li ga i dalje poseduješ?

Ne mogu da se setim. Kupili su mi ga moji, ne mogu da se setim ni da li je bilo neke posebne prilike i razloga za to ili ne. Više ga nemam, prodao sam ga kao i sve jeftinije modele koje sam sakupio od svoje 9. do 12. godine.

Vojislav Spremo

5. Tvoja kolekcija se konstantno uvećava. Koji automobil si poslednji dodao istoj i zašto baš taj?

AUTOart Porsche 911 Carrera 2.7 RS. Iz razloga što je jedan od mnogih na spisku tj. na "wishlist"-u.

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

6. Kojim kriterijumima se vodiš pri izboru modela za svoju kolekciju?

Prvo pravilo je da kupujem samo dobar, kvalitetan i detaljan model. Što bi se reklo kvalitet ispred kvantiteta tako da kupujem samo "high(er)-end" modele. Ukoliko postoji model koji mi se dopada kao model automobila u 1:1 i želeo bi tako nešto u svojoj 1:18 kolekciji ali nije detaljan i kvalitetan, ne bih ga kupio. Drugi kriterijum je da kupujem isključivo ono što mi se veoma dopada. Modeli su skupi i nemam finansijski mnogo prostora za kupovinu nečega što mi nije visoko kotirano u mojim očima i željama. Generalno sakupljam klasike 70-tih, 80-tih i 90-tih godina uz po neku (retku) devijaciju i na 60-te ili 2000-te godine. Najveća su mi interesovanja prema EU proizvođačima kao što su Porsche, Mercedes i BMW. Takođe drugo interesovanje su mi i ono što ja smatram sportskim JDM (Japanese domestic market) klasicima. Nissan, Mitsubishi, Subaru, Honda, Toyota i slično iz perioda 90-tih i 2000-tih godina.

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

7. Šta preferiraš u 1:1 razmeri, postoji li jedan brend kom si veran?

U 1:1 vozim već drugi Mercedes po redu i generalno je to brend koji preferiram u 1:1 barem što se tiče mog ukusa i mogućnosti. Da imam finansijskih mogućnosti za Ferrari, Porsche, Nissan GT-R... verovatno bi nešto od toga preferirao.

Vojislav Spremo

8. O kom automobilu u 1:1 sanjaš, a šta trenutno voziš?

Trenutno vozim Mercedes C-klase W203 C220 CDI iz 2000. godine i generalno nemam neki poseban 1:1 auto o kome sanjam. Da sam dovoljno bogat mislim da bi imao popriličan problem da izaberem samo jedan te bi verovatno kupio nekoliko njih.

Vojislav Spremo

9. Tržište postaje preplavljeno, i novi proizvođači modela niču kao pečurke posle kiše, dok se neki drugi, nažalost,  gase. Imaš li favorita među proizvođačima?

AUTOart i Otto mobile nekako najviše pogode sa ponudom moj ukus i zadovoljavajućeg su kvaliteta za mene. Mada iskreno trenutno nemam nijedan Otto kod sebe u kolekciji jer sam do sada nekako bio odbojan prema resin modelima, no nedavno videvši uživo Otto mobile moram reći da su me kupili i nekako sam im progutao nemogućnost otvaranja te bi se kod mene uskoro trebala naći 2 Otto modela.

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

10. Najdraži model u kolekciji i zašto?

Trenutno AUTOart Mercedes 190E EVO 2. Zašto? Fenomenalan AUTOart model i auto koji sam u 1:1 vozio od moje 19. do 22. godine je bio 190E 2.0 tako da to budi neka posebna osećanja.

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

11. Koji je to model koji nemaš a najviše od svih bi voleo da imaš?

Mogao bih da nabrojim par modela, ako moram da odaberem baš jedan - AUTOart Mercedes 500 SEC. Doduše imam njegovu trkačku AMG verziju.

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

12. Dosta automobila se ne pravi u našoj omiljenoj razmeri. Za koji automobil apeluješ da se uradi u 1:18?

Visokokvalitetan i detaljan Mercedes W124 kupe i još dosta njih koji već i postoje u 1:18 razmeri ali mi ne zadovoljavaju kriterijume što se kvaliteta i detalja tiče.

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

13. Šta misliš o domaćoj kolekcionarskoj sceni? Ima li dovoljno dešavanja? Šta bi unapredio?

Ne bih znao. 

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

14. Imaš li još neki zanimljiv hobi?

Generalno ne. Treniram aktivno već 3 godine. Nazovimo to recimo rekreativni bodybuilding. Lično je to za mene hobi a ne sport.

Vojislav Spremo
Vojislav Spremo

15. Koji savet imaš za mlade nade koje tek kreću kolekcionarskim stopama?

Mogao bih reći da ne svaštare kolekciju i da se fokusiraju na samo jednu razmeru, ali opet, možda neko baš želi da sakuplja dve razmere i sve ono što mu se dopada. Sve je stvar ukusa, neka uživaju i srećno.

Vojislav Spremo

16. Za kraj, dokle misliš da skupljaš modele i da li tome ima kraja uopšte? Gde sebe vidiš za pet godina? A za deset?

Za 5 godina sebe vidim na trostruko više modela a kroz 10 na još više više nego kroz 5 godina :) Niko ne zna šta budućnost donosi, ja se nadam da ću ih sakupljati i dalje i biti u mogućnosti za to. Moguće je da će to negde stati. Verovatno bi kad-tad sakupio meni većinu interesantnih modela iz perioda i interesovanja koja imam.

Sve fotografije su vlasništvo Vojislava Sprema.

You Might Also Like

0 comments